Felles skravle 2015

Da er pepperkakedeigen satt, så den står i kjøleskapet til i morgen.

Og ute har det kommet en cm med snø.

Rene julesteminga...

Lotus, er det det jeg kaller "indianerstilling" og som de rundt meg kaller "skredderstilling"?

Da er pepperkakedeigen satt, så den står i kjøleskapet til i morgen.

Og ute har det kommet en cm med snø.

Rene julesteminga...
Så koselig da:). Vi hadde snø en halv dag, kan jo håpe den kommer før julaften:)

I dag har jeg jo lista mi.

Planen inneholder i alle fall
Frokost, lage klokka åtte.
Tove to luer.
Vaske klær.
Legge på plass det til ungene som jeg brettet i går kveld.
Brette det jeg vasket i går.
Handle en del julegaver.

Det ser ut til at lysene mannen skulle ha opp ute nå vente, det blåser kraftig.

Men inne kan jeg få gjort mer fra lista, jeg har bare ikke bestemt meg for hva.

Pakke gaver i alle fall. Så tenker jeg vi sender dem på kiwi enten i kveld eller i morgen. Jeg vet at de da ikke går med post før på mandag, men det er tidsnok det.

Det betyr at vi må lage kalendere i dag, så da må vi sjekke om vi har blekk og papir (fotoprinter) og ordne julekort så da har vi en del å gjøre med dem også.

Jeg får huske å kjøpe frimerker og se til om vi har nok konvolutter

Skal vi se
Spist frokost, lunsj og middag.
Tovet to luer
Ikke vasket noe klær, da tre vaskemaskiner med toving tok hele den tiden jeg var hjemme
Lagt på plass klærene jeg brettet i går
faktisk ikke tatt ut av trommelen det jeg vasket i går kommer jeg på nå, for jeg har jo ikke vasket noe som skulle ha den plassen, så det er helt glemt av.

Handlet masse julegaver, kjole til meg og jentungen til jul, og ny skorte til guttungen.

Lysene fikk pga vinden vente, men det ser ut til å ha roet seg nå, så muligens i morgen? Vi får se, da skal vi bake pepperkaker og julemenn, og har en del annet på tapetet, så vi får se hva tida strekker til.

Inne har jeg hatt en runde på badet,når jeg bare får unna klesvasken (i morgen regner jeg med å få tatt en del) så er mye gjort der. Dusjen må tas skikkelig grundig da, det gjenstår. Mannen har tatt kjøkkentjeneste, og fortsetter litt der nå, etter at jeg har laget papperkakedeig....

Jeg har ikke pakket gaver, det burde jeg, derved blir det i morgen. Mannen har ikke ordnet kalendere eller julekort heller. Der er vi altså på etterskudd.

Men frimerker og konvoulutter ligger nå klare på vent, så det er bare å fikse.

Eller beina i kors.
Tror det

Sånn sitter også jeg stadig, Også på kontorstolen. Og ja, også som høygravid med eldstemann. Bare med en fot med yngste, pga bekkenløsning var det en behagelig stilling (og fysio var enig i at jeg trengte ikke sitte med beina rett ned (som ga meg mer vondt enn andre sittestillinger) så lenge jeg satt behagelig for meg så funket dette)

Jeg har ikke armene sånn da... jeg sitter jo og jobber....

Også sitter jeg ikke i lotus ser jeg, for jeg har ikke fotbladene oppå igjen

Mer sånn
Meditasjon-sykefrav%C3%A6r-nettyoga-yope.png

Bare fortsatt uten armene, og ellers alt som har med yoga å gjøre, jeg bare sitter sånn med beina

Jeg har ikke armene sånn da... jeg sitter jo og jobber....

Også sitter jeg ikke i lotus ser jeg, for jeg har ikke fotbladene oppå igjen

Mer sånn
Meditasjon-sykefrav%C3%A6r-nettyoga-yope.png

Bare fortsatt uten armene, og ellers alt som har med yoga å gjøre, jeg bare sitter sånn med beina
Sånn sitter jeg også. I sofaen, på kontorstolen overalt. Det jeg kaller "med bena i kryss" :)

Sånn sitter jeg også. I sofaen, på kontorstolen overalt. Det jeg kaller "med bena i kryss" :)

Beina i kryss, da har jeg utstrakte bein, og anklene over hverandre. Dette kaller jeg indianerstilling, og alle andre rundt meg for skredderstilling hvilket sikkert er mer politisk korrekt, det het "indianer" da vi var små, men på den tiden var det lov å kalle en mørkebrun dukke for en negerdukke også.

Men altså, kjekt å høre at vi er flere som sitter sånn, jeg sitter sånn nå, med laptop på fanget.

Back
Topp