Felles skravle 2015

Det hørtes veldig godt ut:)

Svineribbe da, liker du det?
Er ikke så veldig glad i det heller, men spiser som regel litt av det dersom jeg er på julebord.
Tror ikke jeg kommer til å bytte ut mine danske tradisjoner med de norske med det samme :P
Tilbehøret er det samme, rødkål, poteter og saus :)

Er ikke så glad i pinnekjøtt.
Vi har and fylt med epler og svisker på julaften.
Tar vare på andefettet, og smører kalkunene med det på nyttårsaften for å få den ekstra saftig :)
Oi! Det hørtes spennende ut! Vi har ribbe og medisterpølser osv... det som er tradisjon.. aldri vært så begeistra for julematen, men... det er jo familien, så...

skjønner egentlig ikke hvorfor jeg kjøpte et så dyrt et.. hadde vell ikke hørt om ikea for tre år siden :P kjøpte det bare fordi jeg syntes det var fint og trodde at man MÅTTE ha stellekommode noe man ikke egentlig må heller ;) hehe har sett mange fine til en tusen lapp å mindre nå :D
Hvilket har du da?:)

Oi! Det hørtes spennende ut! Vi har ribbe og medisterpølser osv... det som er tradisjon.. aldri vært så begeistra for julematen, men... det er jo familien, så...

Siden jeg er 1/2 dansk, mannen er 1/4 dansk, vi begge er oppvokst med ribbe, men ingen av oss er spesielt glade i det, så vi til Danmark, fant anden og snakket med min mor om hvordan tilberede jule-and korrekt

I dag har vi hatt besøk av søstra mi og barna hennes:). Spist kalkunfilet og medisterpølse sant rødkål, rosenkål og andre grønnsaker, sikkelig julestemning:). Vi spiser kalkun på julaften❤️❤️

Feirer fortsatt jul hos foreldrene våre vi :) kanskje når vi en gang skal feire hjemme... men tror ikke jeg kan endre julemiddagen.. gubben elsker det jo
Vi feirer enten hos mamma, eller sammen med svigermor her hos oss.
Etter min far falt bort, hadde mamma lyst på and, nå spiser hun and hvert annet år sammen med oss, og ribbe hvert annet år sammen med storesøster og er veldig fornøyd med det..

Vi feirer enten hos mamma, eller sammen med svigermor her hos oss.
Etter min far falt bort, hadde mamma lyst på and, nå spiser hun and hvert annet år sammen med oss, og ribbe hvert annet år sammen med storesøster og er veldig fornøyd med det..
Så bra! Da får jo alle det som de vil ;-)

Titt tei alle saman :-) Er det ein fin kveld i felles-skravleland? :-)

Back
Topp