Felles skravle 2015

du vil ha det sånn nesten forkullet så man ikke helt merker at det er bacon, eller?

Åhh, kjenner at jeg savner bacon!
Vi spiser det nesten aldri lenger.

Inntil påska for 3 eller 4 år siden spiste vi stekt egg og bacon 1-2 ganger i måneden som søndagsfrokost. Og hadde jo egg og bacon i hus så jeg kunne slenge sammen noe kveldsmat. Så fikk eldstemann påvist eggeallergi, og derved tok det slutt... og, vel vi HAR jo aldri egg og bacon i kjøleskapet lenger, så jeg kan ikke snike det sammen til kveldsmat heller

Jeg elsker bacon. Passe godt stekt.
Hihi ikke helt forkullet altså :D Haha. Men ja veldig godt stekt. Stekt egg og bacon er helt fantastisk, også med bønner til!

Uff kjedelig med eggalergi. Er det sånn alvorlig også?

Ikke enig :p

Spekeskinke, det er godt det! Må vente til neste år.

spekeskinke er godt ja, men det har jeg ikke tradisjon for i jula.

Og kjøpt, ferdigskåret fenalår, smaker jo bare ikke noe som ligner

Men et hjemmetørka lår, skåret ferskt til hvert måltid..... *sikle*

Hihi ikke helt forkullet altså :D Haha. Men ja veldig godt stekt. Stekt egg og bacon er helt fantastisk, også med bønner til!

Uff kjedelig med eggalergi. Er det sånn alvorlig også?

Nei, ikke sånn "adrenalinpenn og pusteproblemer og alvorlig om noen i naborommet spiser noe med spor av egg" liksom. spor av egg tåler han selv også. Og det går ikke på pusten, det går på magen.

Pinnekjøtt er best

Jepp, pinnekjøtt er gode greier. Det er kjekt at vi holder i hevd tradisjonen med å tørke selv, selv om årets deilige høstvarme skaper litt utfordringer... Svineribbe er godt det også, for all del, vi spiser det også i jula, bare ikke på julaften.

spekeskinke er godt ja, men det har jeg ikke tradisjon for i jula.

Og kjøpt, ferdigskåret fenalår, smaker jo bare ikke noe som ligner

Men et hjemmetørka lår, skåret ferskt til hvert måltid..... *sikle*
Hjemmetørka fenalår vet jeg ikke om jeg har smakt engang.. Men sånn kjøpt lår har jeg smakt, ikke helt etter min smak.

Medister pølser/medisterkaker er ikke å finne med oss i julen for å si det sånn :p

Ikke her heller

Men vi har svinemør. Det er noe helt, helt annet enn de der hvite likfingrene.

Og ungene, som ikke er så begeistra for pinnekjøtt, gi dem svinemør... om den har vært innom stekovnen for "skjerping" slik mannen er vant til at pinnekjøttet skal, passerer den som"grillmør", og vips hadde vi funnet mat til ungene i jula også.

Hjemmetørka fenalår vet jeg ikke om jeg har smakt engang.. Men sånn kjøpt lår har jeg smakt, ikke helt etter min smak.

Det kjøpte er ikke min smak heller, sånn ferdig oppskåret greie. Ferdigkjøpt lår som man skjærer selv er jo ikke å forrakte, men hjemmelaget, som aldri har vært i vacuum hverken her eller der, er best!

Men nå ble jeg SULTEN!

Hadde vært godt å få laget mat, det er vel på tide. Jeg får vurdere å kalle hjem eldstemann fra kompisbesøk

Det kjøpte er ikke min smak heller, sånn ferdig oppskåret greie. Ferdigkjøpt lår som man skjærer selv er jo ikke å forrakte, men hjemmelaget, som aldri har vært i vacuum hverken her eller der, er best!
Trur på at det er bedre ja :) om jeg kommer over hjemmelaget lår skal jeg smake det! Skal ikke si æsj før man har smakt har mamma lært meg :)

Back
Topp