Felles skravle 2015

Jeg er sliten, lei, sur og mutt jeg også.

Jeg som egentlig liker høsten. Eller, nei, ikke høsten, men tanken på at det går mot desember. Og det gjør jeg i år også, jeg er bare litt sliten og lei

Mørket påvirker jo hormonnivåene våre det og. Og så tar vi ekstra hormoner i tillegg. :p

Ikke når man egentlig hadde lyst til å sove for 1 time siden, men bare ikke orker å reise seg fra sofaen (for da må jeg rydde bordet, lufte hunden fort og ja. Slukke lysene og alt det der).
Sant.. Skjønnar problemet. Har det ofte slik :P

Jeg gleder meg alltid til jul, men jeg pleier å bli litt høstdeprimert i september/oktober.

Sant.. Skjønnar problemet. Har det ofte slik :p

Tiltak å komme seg til sengen liksom. Og da hoppet jeg glatt over kveldsstell på badet og den biten som selvfølgelig også følger med.

Det trur eg er ganske så normalt. Men det er jammen bra me har jula inne i alt mørket :)

Jula kommer, og så blir det lysere igjen etterpå. Det er helt perfekt!

Nei. Nå må jeg legge meg. Klarer ikke å holde øynene oppe lenger nå.

EL-tester mente du? Det er jo ikke noe poeng i å ta flere ganger om dagen, LH svinger jo naturlig gjennom døgnet. :) Jeg har aldri tatt mer enn én EL-test per dag. Noen kan ha nytte av 2 om dagen på det mest kritiske, men for de fleste er det bare tull fordi man uansett lett kan se stigning og reduksjon i LH over 4-5 dager med én test per dag. :p

Jeg har faktisk ikke funnet el denne pp? Har hatt slik nesten positiv tester.. Så har prøve forskjellige tester for å se hvem som gir best utslag :p så er det forskjellig hva folk mener er den beste tiden p teste på :p

Jula kommer, og så blir det lysere igjen etterpå. Det er helt perfekt!

Notater til meg selv, ikke bare skumme gjennom her når man er så alt for trøtt.
Da begynner man å blande innlegg.
Sara skriver om kondomer, og du om jul..

"ula kommer" blir da jule kondomer i mitt litte hode :P

Jeg har faktisk ikke funnet el denne pp? Har hatt slik nesten positiv tester.. Så har prøve forskjellige tester for å se hvem som gir best utslag :p så er det forskjellig hva folk mener er den beste tiden p teste på :p

Det kan ta lang tid å finne EL om EL kommer sent, men man finner ikke EL bedre av å teste mange ganger per dag. Når månedens LH-topp kommer så vil man vanligvis fint se det over 4-5 dager mente jeg (man kan godt ende opp med å teste i 10 dager før disse dagene her).

Dersom testen går fra helt ultrasvak til nesten positiv og tilbake til ultrasvak er det sannsynlig at du har hatt EL.

Det er lurest å teste mellom kl. 11-15, om du står opp tidlig på morgenen. LH produserer i kroppen på morgenen, og bruker noen timer over i blodet. Jeg har lest at det aller beste tidspunktet er urin mellom kl. 13-14, om man står opp kl. 6-7.

Du må i tillegg forsøke å holde deg i 4 timer, og drikke minst mulig de timene (og helst ingenting de siste 2 timene) før testing.

Back
Topp