Felles skravle 2015

Forhåpentligvis sover hun seg gjennom det ja, høres ut som det er nok av andre lyder ute i natt. Det er heldigvis trygt og godt i sengen inne på rommet sitt. :)

Det er nok av lyder, men vi har alle som i kjelleren, og der bråker det ikke så mye

Trygt og godt i sengene våre.

Vel, mannen går til sin nå, så jeg rusker ned jeg også. Her i stua bråker det mye, i ventilene over vinduene, og det er ikke helt tett rundt den døra, sånn i tillegg til at vi hører vinden.

Det står på østsiden av huset, inntil en levegg mot nord, ganske trygt mot vinden.

Drivhus til bursdagen ble det ikke nei, men en god del penger, som er lagt i sparepotten.

'Det er bare det at de dagene det blåser sånn som dette... da er jeg bekymra for hvordan jeg skal få et drivhus til å overleve der nedenfor garasjen. Vest for garasjen. Åpent og ubeskyttet. Det må være strekt og godt for å stå i mot en storm. Bokstavelig talt, STORM.

Jeg skal takle at det blir ødelagt av en orkan. Dem har vi tross alt med 10 års mellomrom eller noe sånn. Men stom, det har vi jo jevnt og trutt.

Det er nok ikke sterk storm her utenfor veggene mine nå, men at det er en liten en i alle fall, det er det ikke tvil om. Mamma kunne rapportere om at tuntreet til naboen deres lå i oppkjørselen i morges. (Og trampolina deres befant seg i mine foreldres hage)

Klippet fra yr om vind:
Liten storm
vindpil.0225.225.png
20,8-24,4
Hele store trær svaier og hiver. Takstein kan blåse ned.
Full storm
vindpil.0250.225.png
24,5-28,4
Sjelden inne i landet. Trær rykkes opp med rot. Stor skade på hus.
Sterk storm
vindpil.0300.225.png
28,5-32,6Forekommer sjelden og følges av store ødeleggelser.
Orkan
vindpil.0350.225.png
32,6-Forekommer meget sjelden. Uvanlig store ødeleggelser

Ja. Du må kanskje ha en levegg/gjerde et par meter bortenfor drivhuset? (Litt vanskelig å se for seg når jeg ikke vet hvordan det ser ut der dere skal bygge selvfølgelig). Om du har et høyt gjerde som er lenger og høyere enn drivhuset liksom. Dersom det er mulig da, i forhold til naboer og tomt og alt mulig rart. Tja. Kanskje høre med noens om har virkelig peiling på å bygge drivhus i vindutsatte områder? Det må jo kunne gå an, dere bor jo tross alt der. Selv om det høres ut som en del vær ja.

Men mannen min er trøtt.

Trøttere enn meg!

JEG slet med "åhh, så trøtt, jeg vil legge meg" klokken 13.30... Men det kom seg da

Min mann... han gikk og la seg nå. Kan jeg ta med mobilen hans fra lading når jeg kommer?

Jeg gidder ikke sitte her alene, så jeg går og legger meg. Vi snakkes i morgen.
Sov godt!

Natta. Hvordan er skravleplanene i morgen?

Jeg sitter antakelig på lekeland og glor i et par timer i morgen formiddag, bursdagsfeiring til bestekompis. Enten blir det foreldreskravling (men de andre som er der går i bhg, og jeg kjenner ikke disse foreldrene noe særlig) eller så blir det nettskravling.

Ja. Du må kanskje ha en levegg/gjerde et par meter bortenfor drivhuset? (Litt vanskelig å se for seg når jeg ikke vet hvordan det ser ut der dere skal bygge selvfølgelig). Om du har et høyt gjerde som er lenger og høyere enn drivhuset liksom. Dersom det er mulig da, i forhold til naboer og tomt og alt mulig rart. Tja. Kanskje høre med noens om har virkelig peiling på å bygge drivhus i vindutsatte områder? Det må jo kunne gå an, dere bor jo tross alt der. Selv om det høres ut som en del vær ja.

Levegg blir i så fall å sette på tomtegrensa. Nå er det jo bare utmark nedenfor der igjen, men det virker ikke som en god løsning nei

Det blir nok heller et saftig dyrt drivhus beegnet for tøffe, norske forhold langs kysten, og egensnekret sikring i tillegg, eller rett og slett selvbygg med tykke lektere og sånn... Vi får se. eller ikke drivhus.

Det er nok av lyder, men vi har alle som i kjelleren, og der bråker det ikke så mye

Trygt og godt i sengene våre.

Vel, mannen går til sin nå, så jeg rusker ned jeg også. Her i stua bråker det mye, i ventilene over vinduene, og det er ikke helt tett rundt den døra, sånn i tillegg til at vi hører vinden.

Godt de ligger uten bråk. Det virker som vinden har roet seg helt ned her, det blåste noe voldsomt da jeg skulle hjem fra jobb (måtte passe på bildøren så den ikke blåste inn i nabobilen).

Du får følge etter han tenker jeg, og legge deg sammen med mannen. :)

Levegg blir i så fall å sette på tomtegrensa. Nå er det jo bare utmark nedenfor der igjen, men det virker ikke som en god løsning nei

Det blir nok heller et saftig dyrt drivhus beegnet for tøffe, norske forhold langs kysten, og egensnekret sikring i tillegg, eller rett og slett selvbygg med tykke lektere og sånn... Vi får se. eller ikke drivhus.

Jo, drivhus! Jeg stemmer for! :p

(Enda enklere om du vinner i Lotto da selvfølgelig).

Høres ut som en god plan. :D
Ja det hadde ikke gjort noe! Dumt å være så lei "allerede" men jordmora på sykehuset var liksom så sikker på at jeg var igang på lørdag :P Så har gått rundt med det i tankene så lenge!

Nei, nå er jeg også så trøtt at øynene faller igjen her.

God natt! :)

Ja det hadde ikke gjort noe! Dumt å være så lei "allerede" men jordmora på sykehuset var liksom så sikker på at jeg var igang på lørdag :p Så har gått rundt med det i tankene så lenge!

Den er litt kjedelig egentlig. Jeg håper ingen gir meg falske forhåpninger om at jeg er i gang før jeg virkelig er i gang, første fødsel pleier jo å vare lenge nok i seg selv, så man trenger liksom ikke ekstra venting sånn på forhånd.

Altså, når jeg en gang er kommet dit at jeg er gravid og nærmer meg termin. Det var underforstått. :p

Den er litt kjedelig egentlig. Jeg håper ingen gir meg falske forhåpninger om at jeg er i gang før jeg virkelig er i gang, første fødsel pleier jo å vare lenge nok i seg selv, så man trenger liksom ikke ekstra venting sånn på forhånd.
Ja, den var veldig kjip :P But but- nåtting to do with datt!

Back
Topp