Vet dere hva, nå her jeg endelig mer eller mindre klart å overtale mannen til at det er på tide å fortelle barna om vår litte hemmelighet
Tenker at eldsten skal få lov til å ringe besteforeldrene å fortelle etterpå
Åh! Så gøy!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vet dere hva, nå her jeg endelig mer eller mindre klart å overtale mannen til at det er på tide å fortelle barna om vår litte hemmelighet
Åh! Så gøy!![]()
Får bar håpe han ikke ombestemmer seg..
Så kjektVet dere hva, nå her jeg endelig mer eller mindre klart å overtale mannen til at det er på tide å fortelle barna om vår litte hemmelighet
Korea er normalt ikke så lenge. Thailand derimot, er vel 12-18 mnd. Andre steder venter man lenger på tildeling, men da er barnet reiseklar innen et par uker. Eller man reiser nesten med en gang, men må bli der et par mnd. Eller et nytt land nå, husker ikke, Kenya tror jeg, bo der i.. Er det 6 - 12 mndSer på opptak av Ønskebarn nå. Jeg tror jeg hadde blitt gal av å skulle vente 11 måneder på å få reise å hente et barn man allerede har fått tildelt og fått bilder av.Det er jo egentlig et helt håpløst system, det er jo bedre for barnet å få komme raskt til det som skal være foreldrene resten av livet fremfor å bli boende på barnehjem ett år til. Og det første leveåret er jo egentlig ganske viktig. Jeg forstår at det helt sikkert burde ta en del tid, men jeg synes nå det er ganske uetisk både for foreldre og barn at det tar så lang tid. Det er kanskje systemet i Korea/det enkelte land som er sånn?
![]()
Korea er normalt ikke så lenge. Thailand derimot, er vel 12-18 mnd. Andre steder venter man lenger på tildeling, men da er barnet reiseklar innen et par uker. Eller man reiser nesten med en gang, men må bli der et par mnd. Eller et nytt land nå, husker ikke, Kenya tror jeg, bo der i.. Er det 6 - 12 mnd
Korea er normalt ikke så lenge. Thailand derimot, er vel 12-18 mnd. Andre steder venter man lenger på tildeling, men da er barnet reiseklar innen et par uker. Eller man reiser nesten med en gang, men må bli der et par mnd. Eller et nytt land nå, husker ikke, Kenya tror jeg, bo der i.. Er det 6 - 12 mnd
Jeg husker i gamledager, dengang adopsjon var nytt.
Da hentet man barna på Fornebu...
Var ikke snakk om å dra og hente dem i det landet de kom fra
Dette er en av de tingene man må ta stilling til når man velger lagd. Noen synes det er lettere å vite hvem barnet er, og få bilder og rapporter , enn å vite at barnet trolig er født, men ingen vet hvordan det har det.Tja. Jeg tror jeg hadde levd bedre med alle varianter hvor ventingen enten er før du har fått tildeling, eller at man må bo lenger i landet (men da får man vel være mye sammen med barnet eller?) Jeg synes det virker aller mest grusomt å ha et barn som er ditt, men som du ikke har.
Ja, det var andre tider detJeg husker i gamledager, dengang adopsjon var nytt.
Da hentet man barna på Fornebu...
Var ikke snakk om å dra og hente dem i det landet de kom fra
Skal vi hente pizza eller baby liksom? Det er bare å bestille og dra å hente. Hmm.. Det er nok kanskje bedre at man skal bruke hvert fall noen dager på tilvenning i omgivelsene barnet er vandt med.
Dette er en av de tingene man må ta stilling til når man velger lagd. Noen synes det er lettere å vite hvem barnet er, og få bilder og rapporter , enn å vite at barnet trolig er født, men ingen vet hvordan det har det.
Bor man lenge i landet overtar man gjerne barnet tidlig, men venter på en rettssak før man kan få pass.
Husker jeg leste en bok når jeg var en 11-12 år som heter "fint at ikke alle er like" som følger et barn som blir lagt på dørstokken til barnehjemmet som nyfødt, og blir adoptert til Norge.
Etter det ble jeg litt nysgjerrig på det..
Men, det virker lenge å bo i et annet land 6-12 måneder også, ved nærmere ettertanke. Jeg vil jo gjerne involvere besteforeldre og resten av familien og. I tillegg til at jeg trives hjemme.
Skal vi hente pizza eller baby liksom? Det er bare å bestille og dra å hente. Hmm.. Det er nok kanskje bedre at man skal bruke hvert fall noen dager på tilvenning i omgivelsene barnet er vandt med.
Husker jeg leste en bok når jeg var en 11-12 år som heter "fint at ikke alle er like" som følger et barn som blir lagt på dørstokken til barnehjemmet som nyfødt, og blir adoptert til Norge.
Etter det ble jeg litt nysgjerrig på det..
Ja. Det er jo et poeng å få vite hvordan barnet har det, men hun på TV'en her fikk ikke hyppig rapporter akkurat virket det som. Bare venting og venting.
De som adopterte og hadde stor velkomst på flyplassen, de hentet jo en ganske liten en. Hvor var det? Det virket jo veldig greit. Og da var de der i 3 uker? Eller var det lenger? 3 måneder? Dårlig hukommelse i dag.