Felles skravle 2015

Selvsagt trenger man ikke det, la nå bare barnet stå trykka inn i frontruten..

Forresten kjørte jeg avsted på vei til jobb i dag. Bak en varebil.

så så jeg en hund. Vel, ikke bur. Har sikkert avgrenset plass inni der likevel, en vegg eller noe? Ehh, der var den i det andre vinduet, ja... nesen opp i bakruta.

Men altså, hele bilens bredde, i et romslig rom baki en varebil med "skapdører" som bakdør

Der var den jo trygt og godt beskyttet fra å bli kastet vegg-i-mellom, ja...

Neida, kan ha ungen på fanget då;)

Og pute er fint. I fremsetet. forran airbag. For det tenker man ikke på. Det er jo bare advarsel mot bakovervendt, men denne sitter fremover. Den er jo fire år.

Ja dessuten er det ikke farlig å gi grøt eller kumelk når barna er 2 mnd, det gikk jo bra for de så.

HAHA.. Åh. Det er det verste jeg vet. "Det gikk jo bra med meg". Det er jo flaks og uflaks. At folk ikke skjønner det.

Og så tipper de gjerne i Lotto, enda sjansen for å vinne i Lotto er MYE mindre enn risikoen for at noe går galt med de valgene de tar på sikkerhet o.l. i andre enden. Det må jo være at man ikke forstår tall? Altså, sannsynlighet? Jeg forstår ikke at noen ikke forstår.

Min på 3,5 år og vel så det er et lagt stykke unna beltestol i februar. Hun er 13 kg nå. Hun legger ikke på seg to kg på 5 mnd.

Og hun er jo bare 2,5 år yngre enn broren,

Han fikk nytt sete sånn halvannet år gammel, og hun fikk etterhvert babysetet hans. Det hadde hun til hun fikk hans sene nr 2 (turikis forøvrig) da han fikk nytt sete som fireåring. Han fikk et rent bakovervendt sete en mnd etter at han ble 4... DET igjen fikk hun overta når han fikk seg beltestol i sommer.
Frøkna er 2,5 år og 16 kg nå.
Hun er veldig stor for alderen.
De fleste som ser henne tror hun er mye eldre

Last edited:
Forresten kjørte jeg avsted på vei til jobb i dag. Bak en varebil.

så så jeg en hund. Vel, ikke bur. Har sikkert avgrenset plass inni der likevel, en vegg eller noe? Ehh, der var den i det andre vinduet, ja... nesen opp i bakruta.

Men altså, hele bilens bredde, i et romslig rom baki en varebil med "skapdører" som bakdør

Der var den jo trygt og godt beskyttet fra å bli kastet vegg-i-mellom, ja...

Usj. Det er jo faktisk ulovlig.

Kun viss du har behov for at lisje babyen skal sove litt meir på natta ;) for graut er jo magisk til det:p

Det er derfor mine ikke har sovet så mye på natta. jeg har amma dem for mye. For lenge.

Jeg bedriver sånn der galskap som å mene at så lenge en unge er fullammet, er det naturlig at den også vil ha mat på natta, jeg. Også fullammer jeg i 6 mnd, for det har nå engang vært det som var anbefalt, selv om det bare var 3 mnd da jeg var baby (men 6 med min bror, for han var prematur)

Ja, også har jeg en stygg uvane med at jeg samsover, og nattammer lenge da...I det hele tatt AMMER jeg uforsvarilg lenge, det er jo EKKELT for andre etter ca 10 mnd...

HAHA.. Åh. Det er det verste jeg vet. "Det gikk jo bra med meg". Det er jo flaks og uflaks. At folk ikke skjønner det.

Og så tipper de gjerne i Lotto, enda sjansen for å vinne i Lotto er MYE mindre enn risikoen for at noe går galt med de valgene de tar på sikkerhet o.l. i andre enden. Det må jo være at man ikke forstår tall? Altså, sannsynlighet? Jeg forstår ikke at noen ikke forstår.

Altså, vi tipper lotto

Vi vet at vi ville sansnynligvis tjene mer på å putte pengene i banken. Jeg kaller prisen for den tiukersupongen "prisen for retten til å drømme". Man kan ikke med retten på sin side drømme om å vinne i lotto neste uke, om man ikke deltar. Vi deltar, så jeg kan drømme. Det er finfin drøm å koble på når hodet får mareritt om pergotvillinger... Vri det over, så går det bra, og jeg kan sove videre.

Det er derfor mine ikke har sovet så mye på natta. jeg har amma dem for mye. For lenge.

Jeg bedriver sånn der galskap som å mene at så lenge en unge er fullammet, er det naturlig at den også vil ha mat på natta, jeg. Også fullammer jeg i 6 mnd, for det har nå engang vært det som var anbefalt, selv om det bare var 3 mnd da jeg var baby (men 6 med min bror, for han var prematur)

Ja, også har jeg en stygg uvane med at jeg samsover, og nattammer lenge da...I det hele tatt AMMER jeg uforsvarilg lenge, det er jo EKKELT for andre etter ca 10 mnd...

Ammer uforsvarlig lenge ja. Fort gjort.

Altså, vi tipper lotto

Vi vet at vi ville sansnynligvis tjene mer på å putte pengene i banken. Jeg kaller prisen for den tiukersupongen "prisen for retten til å drømme". Man kan ikke med retten på sin side drømme om å vinne i lotto neste uke, om man ikke deltar. Vi deltar, så jeg kan drømme. Det er finfin drøm å koble på når hodet får mareritt om pergotvillinger... Vri det over, så går det bra, og jeg kan sove videre.

Ja, jeg har ikke noe i mot at man velger å tippe i Lotto i stedenfor å spare i banken. MEN om man tipper i Lotto og ikke har på redningsvest på barna sine, eller lar barne sykle uten sykkelhjelm, eller sitte usikret i bil, eller drikke, spise rått kjøtt og myke oster i svangerskapet - DA forstår man ikke sannsynlighet og risikoberegning.

Eg fullamma også til 6mnd, og var våken på natta. Men kvifor ikkje? Eg vil det beste for dottera mi, og så lenge eg har muligheit til det, så vil eg fortsette. Ho er 11mnd no, og det ser ut som me skal halde på ei god stund til:-) eg kosar meg med amming, lisja har begynt å sove natta gjennom, og me samsove etter amming kl 06. Er eg crazy eg og då kanskje?

Jeg misliker sterkt det gikk bra med meg kortet

Det er jo faktisk egentlig mye som er ulovlig... med god grunn...

Og ja, hunden vår har bur, som vi stropper fast i bilen når hun skal være med.

Vi har også bilbur, og det synes jeg det er mange som har når man ser andre biler på veien. Heldigvis.

Ammer uforsvarlig lenge ja. Fort gjort.

Jepp

Det er nemlig ekkelt at man ammer etter 6-8-10 mnd, og ialle fall etter et år, det er naturstridig og direkte motbydelig.

Så jeg ammet eldste til en mnd før han ble to, og yngste til en mnd etter hun ble to jeg, likegodt.

Jeg misliker sterkt det gikk bra med meg kortet

Ja, da forstår man jo virkelig ikke poenget med forskning og utvalg osv.

Tenk om det hadde vært en ny medisin som var dødelig for 95 %, og så går man rundt og skryter vilt og uhemmet av at "det gikk bra med meg", fordi man hadde veldig flaks og var blant de 5 % som ikke døde av medisinen. Flott medisin.

Jepp

Det er nemlig ekkelt at man ammer etter 6-8-10 mnd, og ialle fall etter et år, det er naturstridig og direkte motbydelig.

Så jeg ammet eldste til en mnd før han ble to, og yngste til en mnd etter hun ble to jeg, likegodt.

Jeg gruer meg allerede til å slutte å amme (fortusatt at jeg får det til og har melk da), men i min familie er det heldigvis flere som har ammet lenge så det er naturlig i min familie hvert fall. Så får jeg passe meg for resten av samfunnet.

Ja, jeg har ikke noe i mot at man velger å tippe i Lotto i stedenfor å spare i banken. MEN om man tipper i Lotto og ikke har på redningsvest på barna sine, eller lar barne sykle uten sykkelhjelm, eller sitte usikret i bil, eller drikke, spise rått kjøtt og myke oster i svangerskapet - DA forstår man ikke sannsynlighet og risikoberegning.

Våre får sykkelhjelm sammen med trehjulssykkelen. De sitter bakovervendt til skolealder, jeg spiser ikke rått kjøtt i svangerskapet, og myke oster ever (egentlig er dette her med mat for gravide enkelt. Man unngår en masse ekle greier jeg ikke inntar frivillig uansett, også dropper man rått kjøtt i tillegg)

Det ER dog faktisk ikke lett å sitte der og tørke et lår til jul, og kanskje ikke få spise det...

Back
Topp