Felles skravle 2015

anti sørge taktikk

Der ja, der satte du ord på det
Jeg takler det også ved å ikke dvele ved sorgen, bare gå videre.

Jeg tenker av og til at vi skulle hatt et barn på 6 mnd nå. Men bare et lite øyeblikk.

Også HAR vi jo to da.

Ja, jeg jobber aktivt med anti-sørging. Jeg har ikke verken tid eller lyst til å dvele ved sorgen. Da må jeg jo bruke energi på å gå videre, og det bestemte jeg meg for omtrent samtidig som vi satt i bilen etter UL. For det var der jeg begynte å hylgråte. Og mannen så på meg og sa: "Vi skal jo prøve på nytt! Med en gang det går." Og da måtte vi jo se fremover, vi var enige om det, det var godt og trygt og da skulle jeg selvfølgelig gjennom aborten og sorgen, men så skulle vi videre. Sammen. På veien mot babyen vår, som skal komme etter hvert ja.

Dere har to herlige. Men det er umulig å kontrollere tankene hele tiden. Jeg tenkte jo på det for en uke siden, sånn: "Nå hadde jeg måttet bli satt i gang om babyen ikke hadde kommet enda." Jeg skulle hatt en bitteliten en nå, det dukker jo opp innimellom. I noen sekunder, men så skyver jeg det til side og tenker på denne pp'en, på neste mulige termin, på håpet om en sommerbaby 2015. Muligheten til å være på terminforum med deg! Kanskje flere UL'er utover høsten frem mot jul. Da blir jeg glad og spent igjen.

Ja, blir så stusselig for ungene i barnehagen om halve personal gruppa er spist..

-Fra appen-

Du var jo sulten da, så man kunne jo ikke riktig vite hvordan det kom til å gå når det var det siste du sa før du stakk. :p

Back
Topp