Felles skravle 2015

Kampfisk skal ikke bo i store akvariumer, de er laberyntfisk og må opp til overflaten for å hente luft. I et stort akvarium svømmer de seg i hjel rett og slett. Og ja, fisk som passer i munnen til andre fisk blir mat, trist den ble spist av ålen.

-Fra appen-
Det viste jeg ikke :/ tenkte at den fikk det bedre der enn til meg når jeg ikke orket å vaske lille akvariet dens.

Det viste jeg ikke :/ tenkte at den fikk det bedre der enn til meg når jeg ikke orket å vaske lille akvariet dens.
He he ja, og det kommer an på hva man mener med "stort akvarium". Vi har et akvarium på 720 liter, det er ganske stort :) For stort til en kampfisk.

-Fra appen-

Nå er appen sånn teit igjen, og alle som blir sitert får min avatar :P Irriterende!!

-Fra appen-

Oy... det var ikke lite. Jeg syns jeg hadde ett stort før. Tror det var 25 eller 30 l
He he vi har et 30 liters akvarium på kjøkkenet :) Det er der guppyene bor, for det er ikke så mye annet som kan bo i et så lite kar :)

-Fra appen-

Men ut og inn av appen er jo tiiiiiiiiidkrevende

for jeg må LUKKE den komplett for å kunne starte den igjen, ettersom den ellers bare henger, men å få den lukket, altså jeg har sånn app-killer-app som lukker alt, men den dukker opp igjen av seg selv, og i såfall henger den.

Hadde en sånn slamsuger som jeg kalte den. Ble stooor den. Og noen andre småfisk.
He he sånn sugekoppfisk? Mange typer av de! Og noen av dem blir over en meter lange om de får rette forhold! :D Den vanligste er ancistrus, der har hannen skikkelige barter ^^ De blir 20 cm- ish! Men gibiseps, eller seilfinne- pleco blir gedigene! De er også veldig vanlige i handelen :)

-Fra appen-

Men ut og inn av appen er jo tiiiiiiiiidkrevende

for jeg må LUKKE den komplett for å kunne starte den igjen, ettersom den ellers bare henger, men å få den lukket, altså jeg har sånn app-killer-app som lukker alt, men den dukker opp igjen av seg selv, og i såfall henger den.
Mhm ganske frustrerende!

-Fra appen-

He he sånn sugekoppfisk? Mange typer av de! Og noen av dem blir over en meter lange om de får rette forhold! :D Den vanligste er ancistrus, der har hannen skikkelige barter ^^ De blir 20 cm- ish! Men gibiseps, eller seilfinne- pleco blir gedigene! De er også veldig vanlige i handelen :)

-Fra appen-
Har sett den vi hadde på ca 30 cm. Men vår var 20. Vi gav den og akvariumet bort. Med alle fiskene. Ble lei og skulle flytte så da orket vi ikke dra det med oss overalt ;)

Back
Topp