Felles skravle 2015

Men mange som drikker den her også... må jo kjøpe den før jul. For når julen er her så er den utsolgt.

Julebrus kjøpes inn i november, sånn at man har til advent, også handler man litt mer så man har til jula.

Åhh, kjenner at jeg GLEDER meg!!!

DET gjør ikke jeg heller

Men jeg snakker om det, forbereder.

Jeg begynner jo å lage julematen i oktober, tenker jeg.

Ja, eg byrjar og tidleg med å laga mat, men det er mest fordi me har kalkunmiddag første helga i desember og julebord andre helga i desember der vi er 12 stk pr middag. Så, blir ein del rotmos eg må laga :p

❤️Gutt Februar 2014❤️

Ja, eg byrjar og tidleg med å laga mat, men det er mest fordi me har kalkunmiddag første helga i desember og julebord andre helga i desember der vi er 12 stk pr middag. Så, blir ein del rotmos eg må laga :p

❤️Gutt Februar 2014❤️
Kalkun pleier vi på nyttårsaften :D

❤️Gutt Februar 2014❤️

Jeg skal salte og tørke kjøttet jeg, derav at vi begynner tidlig. Det må jo henge lenge til tørk.

• Liker
Reactions: EJ
Kalkun pleier vi på nyttårsaften :D

Det hadde me og, men det vart ny tradisjon når eg vart i lag med gubben for dei har svineribbe/pinnekjøtt osv på nyttårsafta.

❤️Gutt Februar 2014❤️

Jeg skal salte og tørke kjøttet jeg, derav at vi begynner tidlig. Det må jo henge lenge til tørk.

Det gjer heldigvis pappa :)

❤️Gutt Februar 2014❤️

Første søndag i advent tror jeg vi skal begynne å ha svineribbe. Vi har tradisjon for det 1. juledag, men nå er jeg ikke 100% sikker på hvor vi er første juledag, tror vi er hjemme for oss selv, det var vi i fjor, men dersom vi er alene julaften oppsøker vi, eller får besøk av, mine foreldre tipper jeg. Min bror er opptatt med svigerfamilien den dagen, siden hans svigerinne har bursdag da.

Men svineribbe er godt, så det kan jeg GJERNE lage til første advent.

Ja, også har det med tradisjon å gjøre, hva man er vant til. For meg SKAL julebrus være rød. det har den alltid vært. for andre, som er oppvokst andre steder, er det brun den er og har vært og skal være.

Også er det jo noen som ikke har så nostalgisk forhold til det, og drikker det som er godt, da.
Der jeg vokste opp var den rød men ette r jeg smakte den andre så er det den jeg foretrekker

VANSKELIG er det jo ikke. Får veiledning av pappa i å renskjære det og gni inn med salt, masse salt, la det ligge og bni inn flere dager, deretter i saltlake, og så til tørk

Utfordringen er at vi har ingen plass å tørke det, og mye vått vær etterfulgt av en unormalt mild periode medførte at låret våt mygla.

Det hadde me og, men det vart ny tradisjon når eg vart i lag med gubben for dei har svineribbe/pinnekjøtt osv på nyttårsafta.

❤️Gutt Februar 2014❤️
Heldigvis hadde mannen min samme der. Men han liker ikke pinnekjøtt, derfor blir det ribbe.

siden vi ikke får eget juleforum, eller altså, ledelsen klarer ikke bestemme seg for om vi skal få det, så tar vi det i skravletråden.

Får vi eget juleforum kan vi la være å spre jul til alle som ikke vil ha jul i september.

(protestaksjon på generell? Spamme det med masser av juletråder? :p)
God plan!

Eg likar best den Hamar/Lillehammer (brune) julebrusen, men synes Aas sin er nest best og har best farge :)

❤️Gutt Februar 2014❤️

Back
Topp