Felles skravle 2015

Uffda... stakkars mann. Jeg bruker også brille, men ser uten også da. Selv om jeg ikke tror det er helt forsvarlig å feks. kjøre bil uten brille for meg.
Jeg også ser uten briller, sånn litt.

Kjøre bil er utenfor, uten tvil. Men jeg går uten i svømmehallen, feks. Så lenge jeg bare vet hvilke farger ungene er kledd i..

God morgen jenter :D Her var jeg våken 04:30 i natt... fikk ikke sove igjen. Så jeg dro like så godt på påskefrokost på avdelingen min i barnehagen (er jo sykemeldt). var så kjekt å treffe alle foreldrene igjen. Nå kjenner jeg på kroppen at jeg skal krype under dynen og sove litt... håper jeg klarer det!
Høres koselig ut! Sov godt! Her må jeg gjøre litt husarbeid og dra på matbutikken før vi får besøk til middag.. syk, så kunne helst tenkt meg å legge meg under dyna.. men kanskje jeg får tid litt senere..

Sånn er det for meg og. Ser uten, men ikke så godt at jeg våger å kjøre bil uten briller :)
Jeg også ser uten briller, sånn litt.

Kjøre bil er utenfor, uten tvil. Men jeg går uten i svømmehallen, feks. Så lenge jeg bare vet hvilke farger ungene er kledd i..
Jeg har egentlig ikke så dårlig syn. -1 på begge øyne og litt skjeve hornhinner. Men nå når jeg bruker briller hele tiden, så er det utrolig hvor avhengig jeg er blitt av de.

Så få vi se etter graviditeten da. Sist gang jeg gikk gravid hadde jeg +1 på begge øyne :P da brukte jeg aldri brillene jeg kjøpte... men når jeg tok de på meg så jeg ingen verdens ting. Gikk til opptikker igjen og hadde da plutselig -1. De sa det ikke var uvanlig at hormonene endret synet :P så kanskje jeg ender opp på 0 nå når jeg føder :P hehehe

Her laver det ned med snø nå. Håper ikke det blir så masse snø denne gangen!! Æsj!

Har kommet litt her, men det er på vei bort. Håper de tar feil ang i morgen

Høres koselig ut! Sov godt! Her må jeg gjøre litt husarbeid og dra på matbutikken før vi får besøk til middag.. syk, så kunne helst tenkt meg å legge meg under dyna.. men kanskje jeg får tid litt senere..
Takk for det... NÅ skjer det... nå kryper jeg under dynen (klarer jo ikke legge meg vettu, er så mye som skjer over alt :P )

Skjønner jeg veldig godt :) men lager han mat, så ber jeg han om å ikke spørre, for vet han klarer det selv :)
haha ja ser den ;) nei jeg spørr ikke om noe en gang, tror ikke at han er klar over at han gjør det selv liksom :p men jeg har gitt opp, lager jeg middag så er det slik at det er klart til han kommer hjem :) jeg kan jo lage mat, bare litt utav trening etter at han har lagd så lenge :p

Da er det bomull som gjelder - økologisk bomull er ofte litt mykere tror jeg :) enklere å sy på bomull for de har ikke strech.. jersey f.eks er strechstoff som kan brukes til klær ;-)
tusen takk <3 da får jeg høre med folk her hvor jeg evt finner en stoffbutikk så får jeg handle inn etter oul :D

tusen takk <3 da får jeg høre med folk her hvor jeg evt finner en stoffbutikk så får jeg handle inn etter oul :D
Jepp.. en ting du bør være klar over er at de fleste stoffbutikkene jeg har vært på er svindyre i forhold til stoff og stil! På stoff og stil er det mellom 70-140 kr per meter, mens mange andre plasser er det 300kr per meter!!! Bare så du er klar over prisene ;-)

Ånei, så kjedelig!! Får han nye på dagen då eller?
Her bruker sambo linser, men han ser heller ikke noe uten. Så mister han en linse blir det styr om han ikke har med ekstra.

Glad jeg slipper å tenke på sånt. Ennå i allefall
Uffda... stakkars mann. Jeg bruker også brille, men ser uten også da. Selv om jeg ikke tror det er helt forsvarlig å feks. kjøre bil uten brille for meg.
2 ukers levering på nye glass.
Har fått noen linser han kan bruke så lenge.
Er -6 så vil ikke klare seg uten.
Etter mye frem og tilbake har jeg endelig fått meg frokost.
Gutten var akkurat blitt matet og skiftet på når det skjedde og har sovet gjennom alt.

Heisann :) god snø dag :( her er tomatsuppe og egg på kok, så er det middag senere og vafler og kakao og krem, det er jo vaffel dagen :D

Jepp.. en ting du bør være klar over er at de fleste stoffbutikkene jeg har vært på er svindyre i forhold til stoff og stil! På stoff og stil er det mellom 70-140 kr per meter, mens mange andre plasser er det 300kr per meter!!! Bare så du er klar over prisene ;-)
oi det var forskjell ja, takk for at du gav beskjed :D får evt prøve meg på nettkjøp da, spesielt første gangen kanskje :p

oi det var forskjell ja, takk for at du gav beskjed :D får evt prøve meg på nettkjøp da, spesielt første gangen kanskje :p
:-) er ikke så lett synes jeg, men går an å høre litt på f.eks facebook grupper osv.. synes det vanskeligste er å finne farger som passer til hverandre.. går jo an å høre hvis du kjenner noen som bor i nærheten av en butikk da.. evnt om du skal på noen tur til storbyen etterhvert.. eller bare satse på at det funker ;-) hvis man f.eks kjøper et nøytralt stoff (grått eller hvitt passer til det meste) og et stoff i farge (blått, rosa eller det du ønsker :-) )..

:) er ikke så lett synes jeg, men går an å høre litt på f.eks facebook grupper osv.. synes det vanskeligste er å finne farger som passer til hverandre.. går jo an å høre hvis du kjenner noen som bor i nærheten av en butikk da.. evnt om du skal på noen tur til storbyen etterhvert.. eller bare satse på at det funker ;-) hvis man f.eks kjøper et nøytralt stoff (grått eller hvitt passer til det meste) og et stoff i farge (blått, rosa eller det du ønsker :) )..
jeg får sjekke litt og se :) hadde jo vært kjekkest å fått sett stoffene i virkeligheten før man kjøper da men :p :)

jeg får sjekke litt og se :) hadde jo vært kjekkest å fått sett stoffene i virkeligheten før man kjøper da men :p :)
Jepp.. hvis du får gutt har jeg noen tips ;-) jeg har forresten "bomullslerret" som ensfarget stoff i babynestet.. det koster under 40 kr meteren ser jeg ;-)

Jepp.. hvis du får gutt har jeg noen tips ;-) jeg har forresten "bomullslerret" som ensfarget stoff i babynestet.. det koster under 40 kr meteren ser jeg ;-)
var det vanskelig å lage babynest syns du? hvis jeg kjøper på butikk, tror du de hjelper meg med klippingen av det? er formen å klippe den jeg gruer meg mest til :p
en uke til oul, så da håper jeg at vi får vite om det blir gutt eller jente <3 :D

var det vanskelig å lage babynest syns du? hvis jeg kjøper på butikk, tror du de hjelper meg med klippingen av det? er formen å klippe den jeg gruer meg mest til :p
en uke til oul, så da håper jeg at vi får vite om det blir gutt eller jente <3 :D
Nei, ikke vanskelig! Kjøper du på stoff og stil bestiller du oppskrift også! Da følger det med mal som du bare klipper etter! Evn forlenger litt om du vil ha større nest! De var tom for oppskriften da jeg var der, så da lagde jeg selv etter denne oppskriften:
http://hobbysiw.bloggnorge.com/2014/11/25/babynest-ala-stoff-og-stil-med-mine-vrier/

klipte ut mal av et gammelt laken..

Det du trenger er:
To ulike stoffer (evnt like) ca 1,1 m lengde..
Kantbånd 15 mm bredde
Sytråd som passer til kantbånd i farge
Tråd eller bånd til å tre igjennom (noen bruker silkebånd, andre anorakktråd)
Platevatt til bunnen (jeg brukte gammelt sengeteppe som jeg brettet dobbelt)
De anbefaler ofte å rulle platevatt til kanten også, men jeg kjøpte fiberpute og stappet, noe som er mye enklere! (Ikea/jysk har billige)

trenger sikkerhetsnål til å trekke igjennom snor.. og kjøpte også en stoffpenn som var enklere å tegne med på stoff..

Back
Topp