Felles skravle 2015

Jeg LIKER egentlig ikke å ha billån utenfor, det er jo vesentlig dyrere. Eldste bilen er 7 år gammel snart, den har vi ikke lån på lenger. Den siste, som vi kjøpte i sommer, derimot er det jo lån på. Det går fra min konto, oppdaga jeg i vinter. Snakk om økonom som har stålkontroll på privatøkonomien.... "du, vennen, dette treket fra dnb... er det jeg som betaler billånet?" ca et halv år etter at jeg altså begynte å betale det.

Vi får se om vi evt flytter det inn i huslånet dersom vi ender med å bytte bank nå i forbindelse med at fagforenignen vår bytter samarbeidsbank (for vi har altså betingelser via det) Cluet er bare å passe på å betale ned bilen i løpet av noe kortere enn de 25-30 årene vi har på huset da.... ellers blir det jo ikke billigere

Dyrere eller ikke er helt opp til hvordan man ordner det. Om jeg har et mindre huslån på 20 år + billån ganger 2 på 5 år hver blir det raskere betalt ned enn alt samlet på 25 eller 30 år.
Vi har heller ikke billån i den forstand. Ene er boliglån med lav rente. Altså billån med pant i bolig. Det største.
Så dette er ingen ugunstig måte.
Bedre slik enn å samle det og strekke nedbetalingstiden

Knaskje du får det til etterhvert da.

Ja satser på at formen tar seg opp så jeg kan begynne å trene igjen. Jeg som var kommet inn i en god rutine med å være på trening senteret 4-5 dager i uka + gå turer. Det er jo så deilig å bevege seg :D

Dyrere eller ikke er helt opp til hvordan man ordner det. Om jeg har et mindre huslån på 20 år + billån ganger 2 på 5 år hver blir det raskere betalt ned enn alt samlet på 25 eller 30 år.
Vi har heller ikke billån i den forstand. Ene er boliglån med lav rente. Altså billån med pant i bolig. Det største.
Så dette er ingen ugunstig måte.
Bedre slik enn å samle det og strekke nedbetalingstiden
Vi har også billånet innbakt i et huslån med kortere nedbetaling

Ja, vi ønsker å betale ned hardt.. må jo ta opp litt mer snart når vi begynner på neste oppussingsprosjekt.. føler at nedbetalinga er litt av sparinga vår :-) men sparer i tillegg da!
Så lenge belåningsgraden ikke er skyhøy eller nedbetalingstiden er strukket maksimalf, så er ikke store lån "skummelt".
Dere får det nok knallflott når alt er ferdig:)

Det skal være sikkert og vist. Det merkelige er jo at de selv klager over hvor ille barn er til å mobbe hverandre, men så skriver de så mye dritt selv at man skjønner jo hvorfor barn mobber , mange lærer av foreldra uten tvil

Absolutt ingen tvil om det nei. Hva med å tenke før man sier noe liksom:/

Back
Topp