Felles skravle 2015

Åh, det tror jeg at jeg fikk servert i bryllup i sommer. Midt i kvalmeperioden min. Så det gikk ikke spesielt bra :p
Syns nesten de luktet litt som and når jeg brunet dem.
Er skikkelig spent

Å hjelpes å mye penger jeg har brukt i dag.
Bare til babyen kommer har jeg kjøpt inn i dag:
Vogn
Baby gym
2 sett sengetøy
2 sett ull ammeinnlegg
Litt morsmelkerstatning (melken kom litt tregt i gang sist)
Bryst krem
Tørre engangskluter
D-dråper
En pakke bleier
Baby olje

Om du ikke hadde babygym og sengetøy fra de før, så var jo dette fornuftige innkjøp det.

Vi trenger ikke MYE nytt om vi klarer få en knott til, men ny vogn blir det antakelig, og det er jo det dyreste. Spørs om babysetet er blitt for gammelt (Det blir jo faktisk 7 i sommer, de skal vel ikke brukes etter 8 år pga plasten som blir gammel?) Mao, de dyre tingene. Samt litt nye bleier og kluter (vi bruker tøy, så det meste har vi nok) og kanskjhe smokk. En flasketut kan jeg kjøpe, men jeg skal se om denne tar flaske før jeg kjøper flere, det gjorde ikke eldstemann, og yngste tok ikke smokk heller

Men først må jeg bli gravid da, og jeg begynner egentlig å tvile. Og ser for meg de store LASSENE i kjelleren vi kan kvitte oss med om vi gir opp tanken på flere...For vi har mye...

Vi har faktisk en arve kurv som brukes som vugge.
Den nærmer seg vel 90 år nå.
Skifter bare madrassen mellom hver baby og pynte stoffet ved behov (denne gang må det bare vaskes)

Så kjekt

Jeg har vugga pappa laget da mamma var gravid med meg. Hjemme hos mamma og pappa har vi når vi var på besøk med baby hatt kurven farmor og farfar hadde da de hadde småbarn, men jeg er usikker på den var ny da, eller om en av dem lå i den også. Den bor vel dog hos min tante, tror jeg.

Om du ikke hadde babygym og sengetøy fra de før, så var jo dette fornuftige innkjøp det.

Vi trenger ikke MYE nytt om vi klarer få en knott til, men ny vogn blir det antakelig, og det er jo det dyreste. Spørs om babysetet er blitt for gammelt (Det blir jo faktisk 7 i sommer, de skal vel ikke brukes etter 8 år pga plasten som blir gammel?) Mao, de dyre tingene. Samt litt nye bleier og kluter (vi bruker tøy, så det meste har vi nok) og kanskjhe smokk. En flasketut kan jeg kjøpe, men jeg skal se om denne tar flaske før jeg kjøper flere, det gjorde ikke eldstemann, og yngste tok ikke smokk heller

Men først må jeg bli gravid da, og jeg begynner egentlig å tvile. Og ser for meg de store LASSENE i kjelleren vi kan kvitte oss med om vi gir opp tanken på flere...For vi har mye...
Poenget mitt var egentlig av butikkene skaper et behov som egentlig ikke er helt nødvendig, og et kjøpepress.
Det jeg er litt redd for er at enkelte (ikke noen her inne) kan føle seg utenfor eller som en dårlig mor siden de rett og slett ikke har råd til alt.

Poenget mitt var egentlig av butikkene skaper et behov som egentlig ikke er helt nødvendig, og et kjøpepress.
Det jeg er litt redd for er at enkelte (ikke noen her inne) kan føle seg utenfor eller som en dårlig mor siden de rett og slett ikke har råd til alt.
Det er det nok noen som føler desverre. Jeg hadde nok følt det om jeg ikke hadde råd. Tror jeg nok

Har jeg nevnt at mannen min har et annet husmorgen enn meg?

Jeg sier "vi tar med rundstykker, min svigerinne kjøper inn jus og pålegg, mamma tar med lefser", og sender mannen på butikken etter nevnte rundstykker. Han kommer hjem med gjær. Nei, han vil heller bake horn. (Butikken hadde ikke ferske rundstykker da, la det være sagt, men jeg sa jo at frossen gikk bra)

Vel, deigen hever nå, han får bare bake ivei, jeg legger meg snart.

Vi skal altså ha felles lunsj som vi på spøk kaller "kirkekaffi" etter gudstjenesten i morgen, guttungen vår skal få seksårsbok og besteforeldre og faddere (altså min bror og svigerinne) møter opp og ser på.

Det har du helt rett i.

Vi kjøpte en veldig rimlig babygym til eldste da, den kostet vel et par hundre kroner. Den har vært brukt av yngste, og kan fortsatt brukes om vi får en til. Vi kjøpte ikke bæresele, men jeg har elakstisk sjal og selvsydd meitai. Det er jo ren luksus, selvsagt.

Det er det nok noen som føler desverre. Jeg hadde nok følt det om jeg ikke hadde råd. Tror jeg nok

Jeg prøver å ikke velge det dyreste selv om vi har råd. Men det baler jo på seg. Og man føler nok på det om man ikke har råd ja. Utstyrlistene allerede da jeg fik keldste, inne på treminforum, var jo milelange

Jeg prøver å ikke velge det dyreste selv om vi har råd. Men det baler jo på seg. Og man føler nok på det om man ikke har råd ja. Utstyrlistene allerede da jeg fik keldste, inne på treminforum, var jo milelange
Prøver å handle på salg, og har stellebord og seng fra Ikea. Men blir jo dyyyrt likevel. Valgte heller å kjøpe litt billigere nytt enn dyre ting (stokkeseng, stokke stellebord osv) brukt. Ville ha nytt i og med det er første av forhåpentligvis fler :) og vi kommet til å bruke det opp igjen

Vi kjøpte seng fra ikea men stellekommode på barnas hus i sin tid. Den fungerer som kommode på badet fortsatt, og får bare ny stellemadrass på toppen til en ny unge (for de blir utslitt etter en bleieperiode er min erfaring, da har de såpass med ducktape langs kantene at jeg vil ha ny til nyfødt baby)

Halve huset vårt er innredet fra ikea, og da underdriver jeg egentlig, av det som er løse møbler (kjøkkenet sto her da vi kjøpte huset) så er sofaene og et på stua: par bokhyller og det ene sofabordet ikke fra ikea. Senga til guttungen er ikke, og klesskapet sto på rommet derse, hennes seng er den babysenga (nå med bare tre vegger) kommoden er malm fra ikea. I gangen har vi et skap som sto der, og ne kommode jeghar hatt siden jeg bodde hjemme. I yttergangen møbler som vi har kjøpt annet sted enn ikea, i hovedsak fordi vi hadde flyttet hit og her er ikke ikea. Senga vår er også fra ikea (dvs, vi har ikke seng, vi har rammemadrasser) og begge gjestesovesofaene. Samt de to løse skapene på kjøkkenet, men ikke kjøkkenbordet, det er arvet.

Vi har vel en arvet sofa på loftet også, sammen med 2 2*4 expedit, lekekjøkken fra ikea og trofast - lekeoppbevaring fra ikea. OG en ikeapult. Vi har 4*4 expedit på gjesterommet og det som skal bli guttungens nye rom, samt en sån stor tv-benk expedig som er 5*5 men med plass til tv i midten.

Vi bor nærmest i en ikeakatalog.... Vi har RÅD, men vi prioriterer sånn. Vi bodde jo 15 min fra ikea, så noe av det siste vi gjorde før vi flytta var å kjøpe ny spisestue på ikea. som vi fraktet flatpakket og bygget opp her. Vi fikk noe mer ikea på det aller, allersiste flyttelasset også, det mannen og min bror hentet to uker etter at vi flyttet.

Back
Topp