Felles skravle 2015

Burde ha menskopp til sommeren og bading. ;)

*Taster på app på mobilen*

Burde det, ja. Får vel bestille meg en

fra app

Ser dere fotball kampen da? :) Hvem eier dere på?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Nei, fotball r ikke noe gøy :( Men det er greit å vite hva som skjer og hvem vinner ;) Utrolig kjedelig at Norge er ikke med...

Jeg skal skaffe bikini til uka, tenker jeg. Ikke at jeg kommer til å trenge den i dyreparken (vi har ikke bestilt bill til badeland, våre unger er ikke glade i å bade mye, egentlig) men håper på et par varme dager hos svigermor, og helst en badetur.

Men dagens dypp av tær er neppe noe som trenger bikini, nei. Det er jo ikke sol engang!

Å elsker dyreparken :love7 Utrolig fint der og kjempe moro for barna :thumleft :cheers men det er ikke så varmt der , det kan være litt kaldt å bade

Vi skal ikke bade der.

Dersom vi skal bade, er det hos svigermor før eller etter dyreparken, væravhengig, men vi har ofte bra vær der. (Gjøviktraktene)

Forøvrig bada vi i dag likevel, og de ble våtere enn ventet, særlig hun, som virkelig koste seg. Bra jeg hadde med tørt tøy...

Hipp hurra for 1-åring i hus!

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 02.01.2015♡

Spis og drikk nok væske. Ofte blir kvalmen værre om du blir sulten. Jeg synes det funker med vann og melk. For noen funker også seaband som du kjøper på apoteket.

♡Jente 05.07.2013♡

Problemet er at jeg er så kvalm at jeg får igrunn ned veeeldig lite mat, å klarer jeg det er det bare junk :/ ååh :(

♡02.03.2015♡

Problemet er at jeg er så kvalm at jeg får igrunn ned veeeldig lite mat, å klarer jeg det er det bare junk :/ ååh :(

♡02.03.2015♡
De gangene jeg er så kvalm så synes jeg det funker å pusse tennene. Hvis jeg enten har matsmak eller dårlig smak i munn blir jeg mer kvalm. Har ofte med meg tannbørste bort.

♡Jente 05.07.2013♡

♡02.03.2015♡

Spis så ofte du klarer, kaster du opp, så prøv på nytt etter en kort stund. Undersøk om det er noen tider av døgnet du kaster mindre opp enn andre - og spis større måltider da, spis akkurat det du har lyst på, og finn ut hva du synes er spyvennlig mat (altså, hva som smaker minst vondt å kaste opp). Jeg synes leverpostei, grøt og milde pastaretter var ganske greit å kaste opp, mens krydret/sterk mat og kremost var vondt (lunken kremost på vei opp når du er kvalm...) Forsøk å drikke væske med energi, enten næringsdrikker fra apotek, melk (gjerne sjokolademelk), juice eller brus med sukker (men pass på cola/pepsi/iste, siden det inneholder koffein). Unngå stekeos/matlukt, luft godt på kjøkkenet når du lager mat, eventuelt får du andre til å lage maten for deg. Be mannen hente takeaway de dagene du er ordentlig dårlig og ikke takler matlukt i det hele tatt. Sov så mye du klarer. Ikke anstreng deg! Da blir kvalmen verre. Det er lurt å forsøke i størst mulig grad å unngå å være sulten/tørst, siden det bare trigger mer kvalme. Om du kaster opp hele tiden så vil det nok være umulig å få til, men man kan jo forsøke. Farris blandet med eplejuice kan være et godt tips om du kaster opp en del, for da får du både væske, salter og sukker.

Jeg hadde hyperemesis og måtte måle opp mat og væske så vi kunne undersøke fra dag til dag hvor mye jeg klarte å beholde, og om jeg eventuelt måtte ha intravenøs på sykehuset. Det er heldigvis sånn at man klarer å tvinge i seg en del mat og drikke selv om man er kvalm og spyr når man vet at det er livsviktig for den lille i magen, men når man spyr opp alt hjelper det jo selvfølgelig ikke - og da må man be om hjelp. :Heartred

Last edited:
Spis så ofte du klarer, kaster du opp, så prøv på nytt etter en kort stund. Undersøk om det er noen tider av døgnet du kaster mindre opp enn andre - og spis større måltider da, spis akkurat det du har lyst på, og finn ut hva du synes er spyvennlig mat (altså, hva som smaker minst vondt å kaste opp). Jeg synes leverpostei, grøt og milde pastaretter var ganske greit å kaste opp, mens krydret/sterk mat og kremost var vondt (lunken kremost på vei opp når du er kvalm...) Forsøk å drikke væske med energi, enten næringsdrikker fra apotek, melk (gjerne sjokolademelk), juice eller brus med sukker (men pass på cola/pepsi/iste, siden det inneholder koffein). Unngå stekeos/matlukt, luft godt på kjøkkenet når du lager mat, eventuelt får du andre til å lage maten for deg. Be mannen hente takeaway de dagene du er ordentlig dårlig og ikke takler matlukt i det hele tatt. Sov så mye du klarer. Ikke anstreng deg! Da blir kvalmen verre. Det er lurt å forsøke i størst mulig grad å unngå å være sulten/tørst, siden det bare trigger mer kvalme. Om du kaster opp hele tiden så vil det nok være umulig å få til, men man kan jo forsøke. Farris blandet med eplejuice kan være et godt tips om du kaster opp en del, for da får du både væske, salter og sukker.

Jeg hadde hyperemesis og måtte måle opp mat og væske så vi kunne undersøke fra dag til dag hvor mye jeg klarte å beholde, og om jeg eventuelt måtte ha intravenøs på sykehuset. Det er heldigvis sånn at man klarer å tvinge i seg en del mat og drikke selv om man er kvalm og spyr når man vet at det er livsviktig for den lille i magen, men når man spyr opp alt hjelper det jo selvfølgelig ikke - og da må man be om hjelp. :Heartred

Høres ut som du har god erfaring innen temaet, takk for gode råd:) :)

♡02.03.2015♡

Høres ut som du har god erfaring innen temaet, takk for gode råd:) :)

♡02.03.2015♡

Dessverre en god del erfaring ja. Det er ikke noe gøy å være kvalm hele tiden. Unngå klær som strammer eller press på magen. Det synes jeg var grusomt. Og så fant jeg ut at sånn bilbelte for gravide er helt genialt om man må kjøre bil - for vanlig bilbelte er på magen. Nå var jeg sengeliggende og sykemeldt, så det var veldig få bilturer. :)

*Taster på app på mobilen*

Lite ikke baby-relatert spørsmål.

Noen som kan noe om hjernrystelse?
Jeg fikk et slag i hodet i går kveld.
Ble kvalm (bra meg et par ganger), svimmel og fikk vondt i hodet.
Er fremdeles fryktelig ør og føler meg "rar" jeg ble truffet.

Kan det være en lett hjernrystelse jeg har pådratt meg, hvor lang tid tar det eventuelt før det går over

Lite ikke baby-relatert spørsmål.

Noen som kan noe om hjernrystelse?
Jeg fikk et slag i hodet i går kveld.
Ble kvalm (bra meg et par ganger), svimmel og fikk vondt i hodet.
Er fremdeles fryktelig ør og føler meg "rar" jeg ble truffet.

Kan det være en lett hjernrystelse jeg har pådratt meg, hvor lang tid tar det eventuelt før det går over

Er du fremdeles ør og sånn så ville jeg ha kontaktet lege.. man skal ikke spøke med hjernerystelse. :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Er du fremdeles ør og sånn så ville jeg ha kontaktet lege.. man skal ikke spøke med hjernerystelse. :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Så lenge jeg ikke besvimte er det ingen vits å oppsøke lege.
Ville vært mer rart om jeg ikke var ør

Sent from my iPad using BV Forum

40 min igjen av jobb før jeg skal legge meg i tropevarmen.. Full guffe med vifte :p

❤️Februar 2015❤️

Det burde ikke være lov å jobbe i denne varmen... huff... blir jo overopphetet

Sent from my GT-P5210 using BV Forum mobile app

Back
Topp