TheaJ24
Andre møte med forumet
Hei dere! Jeg har et spørsmål jeg stiller her hvor det ser ut som det er endel aktivitet nå. Jeg er gravid i uke 6+2, og har denne uken hatt sterke menssmerter som kommer og går. Det er ømt og jeg har ubehag i magen nesten hele tiden, men det kommer tidvis sterke smerter som varer rundt 5-15 min der jeg ikke kan gjøre noe annet enn å ligge i fosterstilling og puste. Jeg var bekymret i går og ringte fastlegen min som mente det var helt normalt, og snakket noe om at morkaken tar plass i livmoren + at livmoren utvider seg. Sålenge jeg ikke blødde eller hadde konstante smerter var det i orden, sa han. Senere på kvelden kontaktet jeg legevakten i Oslo med de samme spørsmålene, fordi jeg føler syntes det er vanskelig å slå meg til ro med disse svarene. Der snakket jeg med 2 sykepleiere som sa noenlunde det samme, at livmoren utvider seg og at jeg bare må se det an sålenge jeg ikke blør. Ofte er smerten også kun på venstre side nederst i magen. Er det noen som har opplevd det samme som meg og som kan gi meg noe gode nyheter? Føler ikke helt jeg blir tatt på alvor, og jeg kunne ønske jeg kunne se at alt var ok.. Slitsomt å føle at noe er galt. Har noen tips til meg? Da hadde jeg blitt sjeleglad!