Felles skravle 2015

Hei dere! Jeg har et spørsmål jeg stiller her hvor det ser ut som det er endel aktivitet nå. Jeg er gravid i uke 6+2, og har denne uken hatt sterke menssmerter som kommer og går. Det er ømt og jeg har ubehag i magen nesten hele tiden, men det kommer tidvis sterke smerter som varer rundt 5-15 min der jeg ikke kan gjøre noe annet enn å ligge i fosterstilling og puste. Jeg var bekymret i går og ringte fastlegen min som mente det var helt normalt, og snakket noe om at morkaken tar plass i livmoren + at livmoren utvider seg. Sålenge jeg ikke blødde eller hadde konstante smerter var det i orden, sa han. Senere på kvelden kontaktet jeg legevakten i Oslo med de samme spørsmålene, fordi jeg føler syntes det er vanskelig å slå meg til ro med disse svarene. Der snakket jeg med 2 sykepleiere som sa noenlunde det samme, at livmoren utvider seg og at jeg bare må se det an sålenge jeg ikke blør. Ofte er smerten også kun på venstre side nederst i magen. Er det noen som har opplevd det samme som meg og som kan gi meg noe gode nyheter? Føler ikke helt jeg blir tatt på alvor, og jeg kunne ønske jeg kunne se at alt var ok.. Slitsomt å føle at noe er galt. Har noen tips til meg? Da hadde jeg blitt sjeleglad!

Hei dere! Jeg har et spørsmål jeg stiller her hvor det ser ut som det er endel aktivitet nå. Jeg er gravid i uke 6+2, og har denne uken hatt sterke menssmerter som kommer og går. Det er ømt og jeg har ubehag i magen nesten hele tiden, men det kommer tidvis sterke smerter som varer rundt 5-15 min der jeg ikke kan gjøre noe annet enn å ligge i fosterstilling og puste. Jeg var bekymret i går og ringte fastlegen min som mente det var helt normalt, og snakket noe om at morkaken tar plass i livmoren + at livmoren utvider seg. Sålenge jeg ikke blødde eller hadde konstante smerter var det i orden, sa han. Senere på kvelden kontaktet jeg legevakten i Oslo med de samme spørsmålene, fordi jeg føler syntes det er vanskelig å slå meg til ro med disse svarene. Der snakket jeg med 2 sykepleiere som sa noenlunde det samme, at livmoren utvider seg og at jeg bare må se det an sålenge jeg ikke blør. Ofte er smerten også kun på venstre side nederst i magen. Er det noen som har opplevd det samme som meg og som kan gi meg noe gode nyheter? Føler ikke helt jeg blir tatt på alvor, og jeg kunne ønske jeg kunne se at alt var ok.. Slitsomt å føle at noe er galt. Har noen tips til meg? Da hadde jeg blitt sjeleglad!

Hei

De smertene der er helt forferdelige, og veldig skremmende.
Jeg venter nå mitt tredje barn barn nå, og har hatt det alle gangene.

Jeg har også mistet 5 ganger, de gangene hadde jeg mindre av de smertene.

Vet ikke om det beroliger deg, men det er som de du allerede har vært i kontakt med sier, så lenge du ikke blør, er det ikke noe å bekymre seg over

Tror dette blir gøy ja. Det er familie som jeg er vokst opp sammen med, som er venner i voksen alder.

Det neste uke er sånn kjenner ingen, men kan komme kjente. Deretter skal jeg med jobb, men det er uten partner og da er vi bare ca 15 og jeg kjenner alle
Håper du får det kjempe skøy... :D

Hei

De smertene der er helt forferdelige, og veldig skremmende.
Jeg venter nå mitt tredje barn barn nå, og har hatt det alle gangene.

Jeg har også mistet 5 ganger, de gangene hadde jeg mindre av de smertene.

Vet ikke om det beroliger deg, men det er som de du allerede har vært i kontakt med sier, så lenge du ikke blør, er det ikke noe å bekymre seg over

Tusen takk for svar, har sendt deg personlig melding.. Må høre mer om dette!

God lørdagskveld :D

Oppdatert 18:49

6. onemoretime: 2273
10. Kengu: 1792
13. Lilleblomst (Mars2015): 1620
14. Lykkeliten: 1544
22. EJ: 1137
23. Musemor med to små og en i magen: 1082
24. Sara: 1010
26. trinebeth: 838 (ligger 145 innlegg foran 31. plassen)

32. FruJohnsen: 693 (ligger 20 innlegg bak 30. plassen)
38. Fiona84: 578
55. Twinkle: 377
66. Huleboer: 318
79. Liisjja: 267
83. Gretehelenl: 256
90. Molly: 242

Lovebelly

30. plassen har 713
31. plassen har 710
35. plassen har 616
40. plassen har 552
100. plassen har 201

Når denne dagen er over har det gått 73 % av november, tilsvarende 880 av 1200 innlegg. Foreløpig er de 25 øverste på listen allerede forbi dagens mål.

I november er det 3 ekstra premier som trekkes blant de som ligger på topp 30 og har mer enn 1200 innlegg når måneden er slutt.

Si ifra om jeg skal ta deg med på mine oppdateringer, uansett om målet er topp 100 eller topp 30/1200. :) Quote meg gjerne så jeg ser at du vil med.

Oppdateringer skjer for tiden omtrent hver 4. time, jeg skal prøve å få til hvert fall 1-2 ganger per dag.

Nå har 30. plassen ca 33 innlegg i snitt per dag (713 / 21,5 dager), tilsvarende omtrent 995 innlegg etter 30 dager.

Da var det snart middag her.
Syns egentlig litt synd på mannen.
Jeg har ikke ork til å stå på kjøkkenet å lage like store flotte helgmiddager til oss nå om dagen som jeg pleide før..
Han påstår det er godt og det er greit likevel da, men llike vel...

Usj, hørtes slitsomt ut :( God bedring :D
Jeg har i flere dager sett frem til at mannen skulle ta barna til svigermor i morgen slik at jeg fikk noen timer for meg selv for egenpleie.

Vel, han er også kraftig forkjølet og de drar ikke..

**Ikke missforstå meg, jeg er veldig glad i alle, men er litt deilig med egentid også

Jeg har i flere dager sett frem til at mannen skulle ta barna til svigermor i morgen slik at jeg fikk noen timer for meg selv for egenpleie.

Vel, han er også kraftig forkjølet og de drar ikke..

**Ikke missforstå meg, jeg er veldig glad i alle, men er litt deilig med egentid også
Kunne ikke svigermor kommet og hentet de så dere fikk ladet opp begge to?

Kunne ikke svigermor kommet og hentet de så dere fikk ladet opp begge to?
Svigermor kjøre 100 km for å komme til oss, nei det går ikke, det er langt det.
Det er da mye kortere for oss å kjøre ditt..
Og Svigermor ha barna ALENE, da kan det jo hende hun må gjøre noe annet enn å bare se på dem..

Svigermor kjøre 100 km for å komme til oss, nei det går ikke, det er langt det.
Det er da mye kortere for oss å kjøre ditt..
Og Svigermor ha barna ALENE, da kan det jo hende hun må gjøre noe annet enn å bare se på dem..
Haha, tenk om hun måtte ha tatt på dem eller lekt med de da :p

Back
Topp