Februarskravla!

I alle fall 2 av mine tre sølte også med vann. Det var jo spennende. Men det gikk over ;)

Etter et par timer på isen har jeg tint tærene mine og satt en bolledeig.

Før en koselig morgen med barn og mannen. Så begynte de og slå seg vrang og mannen tog med seg ut en tur:) sitter her og nyter kaffi i den nye koppen min som jeg fikk idag :)

Sola smelter snøen på taket, det sildrer og drypper. Det meldes plussgrader i løpet av morgendagen, med tilhørende sludd. Det meldes regn utover uka og opp i 8 plussgrader. Snøen ligger i tykke lag og det vil ta tid før bakken tiner. Men kanskje slipper vinteren sakte taket og våren kommer snikende?
På fjellet er det kaldere så jeg håper fortsatt på snø og mulighet for en skitur eller to, det er da halvannen måned til påske. Men her ute i havgapet kan våren godt komme, tenker jeg.

Morsdag, ja.
Fastelavan, ja.

Stå opp, spise frokost.
Sette bolledeig, gå ned på kontoret for å jobbe litt, noe jeg måtte ha ferdig til mandag morgen.
Opp, bake ut boller og kanelboller.
Frøkna kommer mens jeg holder på, "mamma, vi skal lag muffens siden det er morsdag".
Siste brett med kanelboller inn i ovene.
Ned på kontoret for å bli ferdig med det jeg holdt på med (mannen tar ut av ovnen.
Rope på frøkna, lage muffens.
Ser på ukesmenyen for hva vi skal ha til middag i dag, great.... det står pizza.
Første brett med muffens inn i ovnen, sette pizzadeigen slik at den får hevet.

Og så går no dagane....
Ikke mye avslapning på hu mor

Snart siste brett muffens ferdig, jeg har fått gjort det jeg skulle av jobb.
Pizza deigen snart ferdig hevet.
Skal piske litt krem til å ha inni bollene.
Når jeg skal få laget kremen til å ha på muffensen vet jeg ikke

Gøy hos optiker på fredag, har hatt -1,25 og -1,50 på augene. No har eg over -2 :arghh: Det kosta meg 4700, nesten 4800.... Optiker meinte det var at eg starta i jobb igjen, som gjer at eg bruker augene meir på skjerm, som har gitt meg det hoppet. Fikk solbriller med på kjøpet.

Gøy hos optiker på fredag, har hatt -1,25 og -1,50 på augene. No har eg over -2 :arghh: Det kosta meg 4700, nesten 4800.... Optiker meinte det var at eg starta i jobb igjen, som gjer at eg bruker augene meir på skjerm, som har gitt meg det hoppet. Fikk solbriller med på kjøpet.
Briller er dyrt. Jeg må nok også ha nye, mistenker at jeg må ha sånne for gamle folk. Progressive... Helt hvordan det med ulike felt lar deg kombinere med de prismene jeg har innslipt i glasset for samsyn vet jeg ikke så i "verste fall" ender jeg vel med lesebriller og vanlig-briller som jeg må bytte på....

Solbriller med styrke er kjekt da, det har jeg nå. Mye bedre enn alle typer clip on eller utenpå-løsninger

Briller er dyrt. Jeg må nok også ha nye, mistenker at jeg må ha sånne for gamle folk. Progressive... Helt hvordan det med ulike felt lar deg kombinere med de prismene jeg har innslipt i glasset for samsyn vet jeg ikke så i "verste fall" ender jeg vel med lesebriller og vanlig-briller som jeg må bytte på....

Solbriller med styrke er kjekt da, det har jeg nå. Mye bedre enn alle typer clip on eller utenpå-løsninger
Er progressive for gamle folk?

Morsdag, ja.
Fastelavan, ja.

Stå opp, spise frokost.
Sette bolledeig, gå ned på kontoret for å jobbe litt, noe jeg måtte ha ferdig til mandag morgen.
Opp, bake ut boller og kanelboller.
Frøkna kommer mens jeg holder på, "mamma, vi skal lag muffens siden det er morsdag".
Siste brett med kanelboller inn i ovene.
Ned på kontoret for å bli ferdig med det jeg holdt på med (mannen tar ut av ovnen.
Rope på frøkna, lage muffens.
Ser på ukesmenyen for hva vi skal ha til middag i dag, great.... det står pizza.
Første brett med muffens inn i ovnen, sette pizzadeigen slik at den får hevet.

Og så går no dagane....
Ikke mye avslapning på hu mor

Snart siste brett muffens ferdig, jeg har fått gjort det jeg skulle av jobb.
Pizza deigen snart ferdig hevet.
Skal piske litt krem til å ha inni bollene.
Når jeg skal få laget kremen til å ha på muffensen vet jeg ikke
Hørtes travelt ut:)

Back
Topp