Februar 2019

Ikke gravid denne gang heller, og TR kom et par timer før jeg i det hele tatt rakk å teste :/
Planen var å gå videre med første runde inseminasjon (vi har hatt tre runder med hormonstimulasjon og "hjemmeprøving"), men det er plutselig kommet mange flere pasienter på sykehuset her (Odense, Danmark), og vi ble avvist :(
Det var jeg ikke forberedt på i det hele tatt, for de har hele veien sagt at vi bare kan gå direkte i gang med nytt forsøk uten ventetid, kjempe nedtur!
Ringte pent å spurgte om vi ikke kunne få en runde til med hjemmeprøving så, men fikk beskjed om at det er maks tre runder man får i det offentlige.. blæ! 4 timer senere ringte sykepleieren opp igjen, og sa at hun hadde spurt legen likevel, og nå er vi igang med fjerde runde. Skikkelig berg og dalbane der altså!
Nå har vi bestemt oss for å finne en privat klinikk sånn at vi kan supplere med inseminasjon der hvis vi blir avvist i det offentlige.
Utfordringen er nemlig at jeg ikke har syklus på egenhånd, og skal gå på hormoner for å få mensen, blir skikkelig dårlig av det, og synes det er utrolig teit å skulle gå rundt å være dårlig i en hel måned bare for så å få vite at det er bortkastet fordi det ikke er plass til oss i behandling..
Trasig å høre at det ikke gikk veien for dere denne gangen. Bra at dere fikk komme i gang med 4. runde likevel :) Nå vet jeg ikke grunnen til hvorfor du ikke har syklus, men for min del har jeg PCO (normalvektig, lever sunt med både trening og kost, ingen av de metabolske endringene ved PCOS med høyt testosteron eller dårlig insulinfølsomhet), vi betalte for 3 runder stimulering m/"hjemmeprøving" i det private før vi gikk over til ivf i det offentlige. Jeg følte det var en stor skuffelse hver gang mensen kom og synes prosessen var like belastende som ivf har vært (det meste er jo likt, minus egguttak og innsett). Jeg er nå gravid med ivf (5+1), det er jo ingen garanti for at jeg vil ende opp med en baby denne runden heller, men jeg er veldig glad for at vi bestemte oss til å gå over til ivf da jeg følte det var en lettelse å få mer hjelp, føltes ut som noe av tyngden ble tatt av skuldrene mine. Jeg krysser selvfølgelig fingrene for dere på 4. forsøk, men ville bare dele historien vår da vi er glad vi ikke brukte mer penger, krefter og tid på stimulering uten ivf.

Trasig å høre at det ikke gikk veien for dere denne gangen. Bra at dere fikk komme i gang med 4. runde likevel :) Nå vet jeg ikke grunnen til hvorfor du ikke har syklus, men for min del har jeg PCO (normalvektig, lever sunt med både trening og kost, ingen av de metabolske endringene ved PCOS med høyt testosteron eller dårlig insulinfølsomhet), vi betalte for 3 runder stimulering m/"hjemmeprøving" i det private før vi gikk over til ivf i det offentlige. Jeg følte det var en stor skuffelse hver gang mensen kom og synes prosessen var like belastende som ivf har vært (det meste er jo likt, minus egguttak og innsett). Jeg er nå gravid med ivf (5+1), det er jo ingen garanti for at jeg vil ende opp med en baby denne runden heller, men jeg er veldig glad for at vi bestemte oss til å gå over til ivf da jeg følte det var en lettelse å få mer hjelp, føltes ut som noe av tyngden ble tatt av skuldrene mine. Jeg krysser selvfølgelig fingrene for dere på 4. forsøk, men ville bare dele historien vår da vi er glad vi ikke brukte mer penger, krefter og tid på stimulering uten ivf.

Hei! Takk for at du deler erfaringer
Jeg har PCOS med alt det innebærer, og tar også metformin for det.
Vi velger nok å fortsette med inseminasjon en stund til, får 3 runder av det i det offentlige og det skal nok litt til før de vil droppe det.
Vi prøvde i 9 måneder før vi fikk hjelp, uten en eneste eggløsning. Så fordi eggløsning er eneste problem gir det god mening å gi det litt til nå som IVF er mer inngripende. Men vi får se da, det kan jo være planen endrer seg underveis

Hei! Takk for at du deler erfaringer
Jeg har PCOS med alt det innebærer, og tar også metformin for det.
Vi velger nok å fortsette med inseminasjon en stund til, får 3 runder av det i det offentlige og det skal nok litt til før de vil droppe det.
Vi prøvde i 9 måneder før vi fikk hjelp, uten en eneste eggløsning. Så fordi eggløsning er eneste problem gir det god mening å gi det litt til nå som IVF er mer inngripende. Men vi får se da, det kan jo være planen endrer seg underveis
Jeg skjønner, det er kjedelig når man ikke har eggløsning, man føler seg litt snytt for alle månedene man har lagt inn akser og håp uten et reellt håp. Krysser fingrene for at dere lykkes denne gangen :Heartpink:Heartblue

Jeg skjønner, det er kjedelig når man ikke har eggløsning, man føler seg litt snytt for alle månedene man har lagt inn akser og håp uten et reellt håp. Krysser fingrene for at dere lykkes denne gangen :Heartpink:Heartblue

Absolutt, vanskelig å treffe blik, når det ikke er en jo :P Håper jeg og, selv om det begynner å bli litt tungt. Er selv legestuderende ved siden av, og det er absolutt ikke plass til så mye ekstra belastning føler jeg :/
Og gratulerer med graviditet, jeg krysser fingre for deg <3

Jeg kan flyttes til stimulerer. Begynner på Gonal-F i morgen og skal ha første kontroll på mandag :)

Jeg kan registreres som ikke gravid. Ønsker alle lykke til og gratulerer så mye til de som har fått positive tester! :happy:

Blodprøvesvaret kom tilbake positiv i dag med greit HCG nivå og jeg kan settes på gravid! :) lykke til til dere andre:Heartred

Vedlegg

• C6271854-F5E0-43EC-88E3-794152AB822A.jpeg
    C6271854-F5E0-43EC-88E3-794152AB822A.jpeg
    20,5 KB · Visninger: 74
9dpo og blenda test.. Så har vel mista litt håpet på at det går denne gangen heller.. :sorry:

Jeg vil også teste snart :hungry:
Sist fikk jeg positiv tirsdag etter innsett fredag.. denne gangen lurer jeg på om vi skal være gærne og vente til fredag/lørdag siden mannen har bursdag og vi skal på helgetur med noen venner :hilarious: er den negativ da så skal jeg drikke litt vin, selv om vi alle håper den er positiv.

Gratulerer til alle som har testet positivt allerede, det er jo kjempemange!
Og stor klem til dem som har fått tr :Heartred

Jeg vil også teste snart :hungry:
Sist fikk jeg positiv tirsdag etter innsett fredag.. denne gangen lurer jeg på om vi skal være gærne og vente til fredag/lørdag siden mannen har bursdag og vi skal på helgetur med noen venner :hilarious: er den negativ da så skal jeg drikke litt vin, selv om vi alle håper den er positiv.

Gratulerer til alle som har testet positivt allerede, det er jo kjempemange!
Og stor klem til dem som har fått tr :Heartred
Synes det hørtes fint ut å vente til mannen din har bursdag. Krysser alt jeg har for positiv test! Og blir det ikke blir positiv test får du kose deg med litt fyfy-mat for gravide og vin :)

Back
Topp