Februar 2019

Her har det ikke gått vår vei(denne gangen heller)... Ganske tungt så skal prøve å ta en pause fra forumet når vi skal starte med neste forsøk. :(
Så leit å høre!! Denne prosessen er SÅ tøff!! Mange skuffelser på veien for mange av oss! Sender deg en trøsteklem og vet at du om en liten stund ser fremover igjen! Man kommer alltid opp igjen (utrolig nok) ta deg en god pause og fjør akkurat hva du føler for. Er det viktigste!!

Hei jenter!

Har hatt en liten forumpause, men titter innom her en tur. Ser det er noen kjente her også :)

Gratulerer så mye til alle som er blitt gravide så langt. Gøy og se :)

Vi er nå i gang med vårt femte IVF-forsøk etter dårlig hell med de fire første. Spent på dette forsøket, selv om jeg prøver å holde det realistisk. Forrige forsøk endte med 13 egg ut, hvor ingen var gode nok til innsett.. Så nå krysser vi alle fingre for at kvaliteten har tatt seg opp og at vi får noen gullegg denne gangen.

Vi har fått nye medisiner som jeg ikke har tatt før, og på ul forrige fredag såg det ut som det blir ca like mange egg som sist. Uttak blir på onsdag, og om det er noe bra oppi der blir det mest sannsynlig innsett på fredag. Wish us luck! <3
Masse lykke til! :Heartred

Eg kan settes på ikkje gravid :arghh: negativ test å begynt og blø i dag 14 dpo så då er det over for denne gang. Masse lykke til til resten av gjengen her inne;)

Eg kan settes på ikkje gravid :arghh: negativ test å begynt og blø i dag 14 dpo så då er det over for denne gang. Masse lykke til til resten av gjengen her inne;)

Det var kjedelig. Jeg har testdag i morgen. Har klart å vente denne gangen (uten å bli helt på vill jakt etter symptomer) men jeg merker altså ingenting. Ingen symptomer, ikke antydning. Hodet er innstilt på negativ test.

Innsett fredag 22.
Begynt på cyclogest i dag, så nå ligger jeg på rygg i sofaen og hekler babyteppe mens mannen lager middag.
Må ligge i minst en halv time etter cyclogest for å unngå unødvendig mye gris. Men hva ofrer man vel ikke for en frisk liten spire?
Masse lykke til på fredag ❤

Da har jeg satt eggløsningssprøyta! Uttak på onsdag, tidlig morgen! Spent!

Forrige gang var uttak helt jævlig vondt, men fikk mer smertestillende intravenøst så jeg så dobbelt og kjente null smerte :) Satser på at det går fort og greit denne gangen!

Siste UL-sjekk var på torsdag, da var det 8 i den ene eggstokken og 5 i den andre + en fin livmor og slimhinne.

Satser på å få noen egg ut, uten for mye pes :)
Hvis alt går etter planen så er innsett neste mandag!
Lykke til med uttak imorgen :)

Ikke gravid denne gang heller, og TR kom et par timer før jeg i det hele tatt rakk å teste :/
Planen var å gå videre med første runde inseminasjon (vi har hatt tre runder med hormonstimulasjon og "hjemmeprøving"), men det er plutselig kommet mange flere pasienter på sykehuset her (Odense, Danmark), og vi ble avvist :(
Det var jeg ikke forberedt på i det hele tatt, for de har hele veien sagt at vi bare kan gå direkte i gang med nytt forsøk uten ventetid, kjempe nedtur!
Ringte pent å spurgte om vi ikke kunne få en runde til med hjemmeprøving så, men fikk beskjed om at det er maks tre runder man får i det offentlige.. blæ! 4 timer senere ringte sykepleieren opp igjen, og sa at hun hadde spurt legen likevel, og nå er vi igang med fjerde runde. Skikkelig berg og dalbane der altså!
Nå har vi bestemt oss for å finne en privat klinikk sånn at vi kan supplere med inseminasjon der hvis vi blir avvist i det offentlige.
Utfordringen er nemlig at jeg ikke har syklus på egenhånd, og skal gå på hormoner for å få mensen, blir skikkelig dårlig av det, og synes det er utrolig teit å skulle gå rundt å være dårlig i en hel måned bare for så å få vite at det er bortkastet fordi det ikke er plass til oss i behandling..

Back
Topp