FEBRUAR 2018

Jeg må nesten le litt av meg selv altså[emoji23] jeg har hatt en liten opprydding i skapet på badet og har tella følgende:

27 stk 10mlu babyplanstrimler
8 stk 25mlu babyplanstrimler
20 stk 10mlu babyplanstaver
6 stk CB digitale
6 stk CB g-testpinner til monitoren

67 stk tester!!!! Det er jo galskap[emoji85][emoji85][emoji85][emoji23][emoji23][emoji23]
haha! jeg var tom - men venter på levering [emoji23] Kjæresten bare " skulle ikke du ta EN test den 14 februar "[emoji6] megb; nei! begynner nok noen dager før , og er den positiv tar jeg sikkert 10 stykker for bekreftelse [emoji38][emoji38]

Hjelpe meg så oppblåst jeg er!! Kan ikke huske jeg var slik sist! Er ikke vondt, men hele magen kjennes liksom tung!!
I går følte jeg også det sånn! Hvordan går det med deg? Føler jeg er ekstremt hormonell disse dagene. Tenker endle positive tanker , men så plutseleg blir jeg skikkelig lei meg og tenker at vi aldri kommer til å få det til. Utrolig frustrerende! Det er godt og vite at man ikke er alene - selv om jeg egentlig skulle ønske vi alle bare lykkes. Føler "alle" jeg kjenner blir gravid og er sånn " det var ikke planlagt en gang". Får vi en liten baby skal jeg stolt si at den var utrolig godt planlagt og enda mer ønsket [emoji7] sukk

I går følte jeg også det sånn! Hvordan går det med deg? Føler jeg er ekstremt hormonell disse dagene. Tenker endle positive tanker , men så plutseleg blir jeg skikkelig lei meg og tenker at vi aldri kommer til å få det til. Utrolig frustrerende! Det er godt og vite at man ikke er alene - selv om jeg egentlig skulle ønske vi alle bare lykkes. Føler "alle" jeg kjenner blir gravid og er sånn " det var ikke planlagt en gang". Får vi en liten baby skal jeg stolt si at den var utrolig godt planlagt og enda mer ønsket [emoji7] sukk

Idag stikker det litt i den ene eggstokken! Men det er på den siden hun ikke kom til og som jeg til slutt måtte ligge og trykke på slik at hun skulle se eggposene! Hu rota noe voldsomt i den, så kan jo ha noe med det å gjøre kanskje!? Men magen er like stor og føles tung! Tenkt på dette med overstimulering, men tror jeg hadde hatt mer vondt i så fall! Og jeg har ikke gått noe opp i vekt! Så håper det snart går over!

Ellers går det fint egentlig! Mye veksling i følelser her også! Idag har jeg en laaang jobbdag i Trondheim! Sto opp kl.04 og kommer hjem kl.19 ikveld! Resten av uka har jeg turnusfri, men prøver å lage meg litt oppgaver i huset slik at jeg ikke blir sittende og gruble så mye! Gjort dette såpass mange ganger nå at jeg vet at det ikke er noe vits å kjenne på og analysere symptomer, for de kan komme av progesteronstøtten[emoji12]

Kjenner meg godt igjen i det du skriver om andre som bare popper babyer! Skulle vært sånn for alle[emoji57][emoji57]

Yes, i gang Kontroll 15. Februar. Var bare å begynne å tenke tanken på at man kanskje hadde klart det naturlig så kom TR med en gang! Hehehe

Godt å være i gang da!! Merker du noen bivirkninger eller?

Lykke til alle som skal i ilden idag[emoji173]️[emoji173]️ Både med kontroller, uttak og innsett![emoji173]️[emoji173]️

Idag kommer det telefon fra St.Olavs om hvor mange vi får på frys! Meget spennende må jeg si!!![emoji173]️[emoji173]️

Godt å være i gang da!! Merker du noen bivirkninger eller?

Ingen ting enn så lenge Eller, jeg fikk ikke sove i går natt men det er like gjerne jet-lag. Ni timer tidsforskjell på dag tre kan ofte være litt kjip. Satser på bedre søvn i natt! *gjesp*

Lykke til alle som skal i ilden idag[emoji173]️[emoji173]️ Både med kontroller, uttak og innsett![emoji173]️[emoji173]️

Idag kommer det telefon fra St.Olavs om hvor mange vi får på frys! Meget spennende må jeg si!!![emoji173]️[emoji173]️

Så spennende! Gleder meg til å høre Satser på at det er en lillebror eller lillesøster i den skokken

Ingen ting enn så lenge Eller, jeg fikk ikke sove i går natt men det er like gjerne jet-lag. Ni timer tidsforskjell på dag tre kan ofte være litt kjip. Satser på bedre søvn i natt! *gjesp*

Ja det skjønner jeg ja!! Slitsomt med for lite søvn[emoji42][emoji42]

Så spennende! Gleder meg til å høre Satser på at det er en lillebror eller lillesøster i den skokken

Hadde vært supert det[emoji7][emoji7]

Vet noen her hvorfor det ofte er sånn om man får feks 8 egg ut er bare 1 perfekt , om man får 15 egg er ofte bare 2 perfekte. Er det pga vi stimulerer eggene og derfor svekkes kvaliteten såpass mye ? [emoji57] Var kjedelig å ikke få noen egg på frys- så håper blastoen i magen vokser seg stooor :D Tror faktisk ikke jeg orker en runde til med hormoner med en gang om dette ender negativt, tror jeg skal foreslå at vi reiser på sydenferie om noen uker om det går feil vei - Tror jeg må ha noe jeg kan glede meg til om ikke det er "vår tur " enda:) For en nervepirrende tid!! Lykke til alle som skal ha uttak / innsett i dag [emoji2][emoji108]

Vet noen her hvorfor det ofte er sånn om man får feks 8 egg ut er bare 1 perfekt , om man får 15 egg er ofte bare 2 perfekte. Er det pga vi stimulerer eggene og derfor svekkes kvaliteten såpass mye ? [emoji57] Var kjedelig å ikke få noen egg på frys- så håper blastoen i magen vokser seg stooor :D Tror faktisk ikke jeg orker en runde til med hormoner med en gang om dette ender negativt, tror jeg skal foreslå at vi reiser på sydenferie om noen uker om det går feil vei - Tror jeg må ha noe jeg kan glede meg til om ikke det er "vår tur " enda:) For en nervepirrende tid!! Lykke til alle som skal ha uttak / innsett i dag [emoji2][emoji108]

Men det stemmer ikke før alle. Imn86 og jeg har jo fått ganske bra uttelling selv med mange egg :-)

Kan alt for lite om dette, men det skal jo for det første befruktes og så skal det deles opp i en ganske nøyaktig celledeling til rett tid, og så er det vel mye kromosomfeil som kan oppstå på veien. De må også ha en viss kvalitet for å tåle nedfrysingen. Ganske mye som skal klaffe for at det blir en baby!

Og vi som trenger hjelp av sykehuset så kan jo noe av dette være problemet i tillegg..?

Da er jeg offisielt ruger på et perfekt 4-delt egg [emoji173] ganske surrealistisk å se det på skjermen før det ble satt inn, rart å tenke på at det potensielt kan være babyen vår. Fikk til og med et egg på frys, samt et de vil avvente til i morgen med [emoji4]

5 egg på frys[emoji7]

Back
Topp