Ja 5 mnd på vei nå ❤Jeg var sikker på at det bare var en [emoji28] du er vel gravid med tvillinger selv?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja 5 mnd på vei nå ❤Jeg var sikker på at det bare var en [emoji28] du er vel gravid med tvillinger selv?
Det høres veldig lurt ut å ringe legen ang. ny hcg. Jeg ble dessverre ikke tatt særlig seriøst av sykepleierne som tok telefonen på gyn. De mente at så lenge jeg var vurdert av en privat gynekolog som ikke hadde sett noe i livmoren, så var jo alt i orden. :-( Dette på tross av at hcg hadde steget.
Heldigvis tok gynekologen på sykehuset det på alvor når jeg endelig fikk kommet dit, og besluttet at jeg skulle opereres morgenen etter, selv om det var en lørdag.
Håper virkelig at du ikke har en exu, men har du det, er det veldig bra at du snart får oppfølging fra sykehuset. Ikke engst deg altfor mye, du er vel fortsatt ikke kommet så veldig langt, så ingenting sprekker forhåpentligvis før tirsdag hvis det er exu. Ha imidlertid veldig lav terskel for å kontakte legevakt/lege.
Har blødd konstant siden i går, å nå kommer det små koagler å smerter både i mage/rygg. Kan det fortsatt være exu tror du?
Bekymrer meg for at de kanskje ikke ser noe tirsdag heller, og at det kan ha vært en exu uten at det ble oppdaget, så det da øker risikoen for en ny exu senere?
Jeg kan naturlig nok lite om rutinene rundt svangerskapsdiabetes og behandlingsmålene der, men vil bare ufarliggjøre det å bli henvist til spesialisthelsetjenesten. Jeg har hatt godt utbytte av det så langt, og det er veldig greit å diskutere både blodsukker og kosthold med noen som virkelig har peiling.
Å sjekke før måltid kan i det minste utelukke at det ikke er det forrige måltidet som "henger igjen ", og det kan hjelpe deg litt på vei med å få oversikt over hva som fungerer for deg. Det er veldig individuelt, så man må drive litt detektivarbeid på egen hånd. Jeg reagerer feks mye mer på potetgull/popcorn/tortillachips enn på sjokolade, og mer på appelsinjuice enn melk.
Jeg har fått beskjed om å sjekke 1.5- 2 timer etter måltid, så jeg vil tro at det dekker både om man teller fra påbegynt eller avsluttet måltid. Jeg regner to timer fra avsluttet måltid.
Jeg bruker en Berit Nordstrand-oppskrift som inneholder både nøtter og honning:
https://www.beritnordstrand.no/hjemmelaget-frokostblanding/
Jeg har i tillegg i kanel, som virker blodsukkerstabiliserende [emoji4]
Jeg vet ikke, dessverre. Jeg blødde lite og uten klumper da jeg hadde exu, men om det alltid er slik, kan jeg ikke svare på.
Kroppen kan jo ordne opp selv ved exu også, ja. Har lurt litt på om noen av graviditetene som gikk galt før jeg hadde exu og ble operert, rett og slett var svangerskap utenfor livmoren, men dette får man jo aldri vite. Har man hatt exu en gang, er visstnok sjansen større for at det skjer igjen, men jeg ville ikke ha bekymret meg så veldig mye for det, hvis jeg var deg. Så lenge du blir gravid ved ivf, skal det jo litt til at embryoet finner veien opp i egglederen fra livmoren. Ved naturlig graviditet må jo embryoet passere egglederen uansett og kan dermed sette seg fast hver gang en graviditet oppstår. Det er jo heller ikke helt sikkert at det er exu du har nå. Prøv å ikke bekymre deg altfor mye. Jeg vet at det er veldig vanskelig, men alt blir så mye verre hvis man bekymrer seg masse i tillegg til belastningen det er å miste.
Tmi post, så dere er advart.
Da var ikke dette en exu tror jeg. For vi har vært en liten tur på fjellet i dag, og på tur ned og hjem så tiltok smertene veldig. Som konstante svake rier.
Da vi kom oss hjem så kjente jeg det begynte å renne på tur inn døra. Når jeg tok av meg trusa så lå det en stor klump i bindet, og ikke så mye blod. Så rett og slett ut som en liten morkake hvor jeg så «vener» osv. Kanskje 3x10 cm stor sånn den lå. Så da var det nok «bare» en sa. Blodet som kommer nå er lysere igjen, (var mørkt fram til nå) så håper jeg slipper å blø lenge ettersom det virker som alt kom i en gang. Tok bilde av det ([emoji85]) så jeg kan vise dem på sykehuset tirsdag, bare så jeg er sikker.
Ser nå fram mot nytt forsøk, å håper vi kommer raskt i gang igjen[emoji173]️ Er så glad for alle dere andre her inne som har vist meg og gitt med troen på at det vil gå til slutt, selv hva vi evt må gjennom før vi kommer dit[emoji173]️ Så takk! Og gratulerer masse til alle dere som fortsatt er gravide![emoji173]️
Du har helt sikkert rett! Jeg har jo så mange ting jeg lurer på rundt kosthold og hva som gir høyt blodsukker og ikke er greit og hva jeg kan spise, så det hadde helt sikkert vært fint å snakke med en ekspert i spesialisthelsetjenesten. Skjønner godt at du ikke vet så mye om svangerskapsdiabetes når du selv har vanlig diabetes.
Jeg har så helt ekstremt lyst på tortillachips, men behersker meg, så rett og slett trist å høre at det er verre enn sjokolade for deg. Lurer jo faktisk litt på bare å teste det ut en gang, bare for å få bekreftet at det kan jeg ikke spise, så jeg ikke helt unødvendig lar det være.
Tusen takk for link! Den oppskriften må jeg prøve ut etter hvert! Bruker du forresten så mye honning som det står eller reduserer du mengden?
Akkurat ferdig med TUL, vi fikk se og høre ett bankende hjerte Helt i lykkerus Jeg er 8+2 i dag.
Det trenger ikke å være likt for deg, så jeg ville faktisk testet ut [emoji4] vet at feks sushi er noe en del diabetikere reagerer på, mens andre håndterer det helt fint, så mye må bare erfares.
Jeg har byttet om på mengden rapsolje/honning, godt du spurte. Merker ikke noe forskjell i smak, og forsåvidt ikke store forskjellen på blodsukkeret heller, men jeg spiser sjelden mer enn 5-6 spiseskjeer sammen med gresk yoghurt, så mulig effekten blir større hvis du spiser mer.
Akkurat ferdig med TUL, vi fikk se og høre ett bankende hjerte Helt i lykkerus Jeg er 8+2 i dag.
Gratulerer[emoji173]️
Jeg er 9+3 og skal på min andre TUL om en time! Spent, men gleder meg heldigvis denne gangen[emoji5]
Jeg har vært på en privat ul idag, 7+3, og fikk se den lille og fikk høre et bankende hjerte. Fantastisk lyd!
Gyn kunne se at den andre fostersekken ikke hadde utviklet seg videre, så nå er vi helt sikre på at vi venter én baby og ikke to. Godt å få vite det helt sikkert med tanke på planlegging, og jeg er uansett kjempefornøyd med en.
Stemmer [emoji4]Ok, da får jeg vel prøve meg fram litt.
Forsto jeg deg riktig at du bruker 3 ss honning og 6 ss olje i frokostblandingen?
Gratulerer, verdens beste følelse [emoji173]Akkurat ferdig med TUL, vi fikk se og høre ett bankende hjerte [emoji813]bigred Helt i lykkerus Jeg er 8+2 i dag.
Lykke til!
Takk[emoji173]️
Bamsemumsen vår har blitt et lite miniatyrmenneske, og alt ser tipp topp ut[emoji173]️[emoji173]️
Gratulerer med vel overstått TUL du også[emoji7]
Takk!
Så gøy at den lille ser ut som et lite menneske allerede! Mener å huske at du er akkurat to uker lengre enn meg, 9+3, stemmer det? Hvor stor er den lille da? Legg gjerne ut bildet, da, så vi får se det lille miniatarmennesket deres.