FEBRUAR 2018

Helt nydelig [emoji173] gratulerer så mye. Jeg ble flyttet en dag tilbake på tul 8+3, men forholder meg bare til ivf-terminen [emoji4]

Takk[emoji173]️ forholder meg til ivf termin jeg også inntil videre! Men nå har jeg vært på to tul hvor lille har vært lenger på vei, så får se hva jeg evt forholder meg til etter neste tul om to uker!

9+3, målt til 9+6! Men termin skal jo egentlig ikke flyttes ved ivf[emoji5] CRL 29 mm [emoji173]️

Vis vedlegget 250430

Oi, nesten 3 cm! Litt av en vekst de har disse små! :) Veldig søt! :)

Jeg ble flyttet tre dager tilbake i forhold til ivf-termin på forrige ultralyd og to dager tilbake i forhold til ivf-termin på denne. Jeg bryr meg egentlig ikke om det. Legen på forrige ul sa at de ikke klarte å måle helt nøyaktig når den var så liten, så jeg forholder meg bare til ivf-terminen uansett. :-)

Jepp! Blitt dobbelt så stor på 12 dager!! Ganske sykt[emoji7]

Jepp! Blitt dobbelt så stor på 12 dager!! Ganske sykt[emoji7]

Helt utrolig! Min hadde også blitt litt mer enn dobbelt så stor på seks dager, men jeg var ikke klar over at den sterke veksten fortsetter i flere uker til. Gøy at den lille blir større, da! :-)

Jeg har vært på en privat ul idag, 7+3, og fikk se den lille og fikk høre et bankende hjerte. Fantastisk lyd! :-)

Gyn kunne se at den andre fostersekken ikke hadde utviklet seg videre, så nå er vi helt sikre på at vi venter én baby og ikke to. Godt å få vite det helt sikkert med tanke på planlegging, og jeg er uansett kjempefornøyd med en. :-)

Åh så gøy at dere fikk høre hjerte[emoji4]

Er det normalt med en ul etter SA? Har jo tul’en i morgen, men ettersom det virker som alt kom ut i går, trenger jeg egentlig den ultralyden i morgen?
Blør fortsatt en del enda så vet ikke om det har noe å si evt

Er det normalt med en ul etter SA? Har jo tul’en i morgen, men ettersom det virker som alt kom ut i går, trenger jeg egentlig den ultralyden i morgen?

Lurt å ta den, så får du sjekka at det ikke er igjen noen rester![emoji1303]

Jeg har ikke fått ul etter sa når det ikke har vært grunn til å mistenke noe galt. Jeg ville ha tatt den likevel hvis jeg hadde mulighet, så slipper du å gå en evighet med en liten rest du ikke vet om og som ikke kommer ut av seg selv. Går nok fint at du blør.

Lykke til, håper alt har kommet ut av seg selv!

Hei [emoji8]

De så dessverre ingenting mer, plommesekk hadde økt litt, og en liten antydning til fosteranlegg, men de tror det er en MA. Grunn til at de ikke setter igang abort er fordi HCG min har økt til 20000. Og det forstår de ikke helt..

Jeg prøver å finne svar på om HCG min kan øke så mye om det er MA.

Skal tilbake neste mandag for ny ultralyd.

Lykke til i dag! Glad for å se at HCG’en din stiger! [emoji173]️

Hvordan går det med deg? Har du fått noen flere svar på ultralyd?

Jeg har ikke fått ul etter sa når det ikke har vært grunn til å mistenke noe galt. Jeg ville ha tatt den likevel hvis jeg hadde mulighet, så slipper du å gå en evighet med en liten rest du ikke vet om og som ikke kommer ut av seg selv. Går nok fint at du blør.

Lykke til, håper alt har kommet ut av seg selv!

Takk![emoji173]️

Ferdig på ul. Han så ikke tegn til exu, og alt så bra ut i livmoren så ingen rester. MEN, han så at jeg hadde væske i egglederen. Denne væsken kunne sive ut i livmoren å gjøre det veldig vanskelig for eggene å feste seg/holde seg der. Dette kan jo i grunn forklare mine 4 kjemiske graviditeter!
Må inn til ny sjekk om 4 uker, å da evt fjerne egglederen. Noe jeg skal kjempe for at de gjør, sånn i tillfelle den er tom da, men potensielt kan fylle seg igjen. Litt usikker på hvordan vi gjør det ift prøving, for han anbefalte meg å vente til dette var avklart, så vi gjør jo såklart det.
Syns det er rart dette ikke har blitt oppdaget ved noen av kontrollene jeg hadde på volvat, men på en annen side så sjekker man jo da kun slimhinnen og eggstokkene for å telle follikler osv, så. Håper det kan løse seg for oss nå snart, og at en liten spire kan komme ila våren/sommeren 2019[emoji173]️

Ferdig på ul. Han så ikke tegn til exu, og alt så bra ut i livmoren så ingen rester. MEN, han så at jeg hadde væske i egglederen. Denne væsken kunne sive ut i livmoren å gjøre det veldig vanskelig for eggene å feste seg/holde seg der. Dette kan jo i grunn forklare mine 4 kjemiske graviditeter!
Må inn til ny sjekk om 4 uker, å da evt fjerne egglederen. Noe jeg skal kjempe for at de gjør, sånn i tillfelle den er tom da, men potensielt kan fylle seg igjen. Litt usikker på hvordan vi gjør det ift prøving, for han anbefalte meg å vente til dette var avklart, så vi gjør jo såklart det.
Syns det er rart dette ikke har blitt oppdaget ved noen av kontrollene jeg hadde på volvat, men på en annen side så sjekker man jo da kun slimhinnen og eggstokkene for å telle follikler osv, så. Håper det kan løse seg for oss nå snart, og at en liten spire kan komme ila våren/sommeren 2019[emoji173]️
Godt det ikke var noen rester.
er fjerning av eggleder eneste mulighet ift å forhindre at det skjer det med væsken?

Godt det ikke var noen rester.
er fjerning av eggleder eneste mulighet ift å forhindre at det skjer det med væsken?

Hørtes i grunn sånn ut! Både på legen på sykehuset her, og St Olavs når jeg snakket med dem senere.
Legen satte opp ny kontroll om 4 uker, men sykepleieren hos St Olavs skulle gi referat til legene og få dem til å ringe meg over påske når de var tilbake. Hun var ganske sikker på at de ikke ville syns det var en dum ide og fjerne egglederen sa hun

Hørtes i grunn sånn ut! Både på legen på sykehuset her, og St Olavs når jeg snakket med dem senere.
Legen satte opp ny kontroll om 4 uker, men sykepleieren hos St Olavs skulle gi referat til legene og få dem til å ringe meg over påske når de var tilbake. Hun var ganske sikker på at de ikke ville syns det var en dum ide og fjerne egglederen sa hun
Lykke til!

Så bra at han ikke så tegn til exu! Da får vi håpe at du nå er ferdig med dette.

Har aldri hørt om væske i egglederen som hindrer embryoene i å bli, men kjempebra hvis det er forklaringen på dine kjemiske graviditeter slik at det kan bli løst. Jeg fjernet eggleder pga exu og det er en helt grei operasjon. Mange er inn og ut av sykehuset på samme dag, noen blir til dagen etterpå. Jeg ble til dagen etterpå og det var helt greit. Veldig vondt de første dagene, men etter en til to uker begynner man å føle seg normal igjen. Kanskje går det raskere/mindre vondt hvis det ikke er exu som er årsaken også? Lykke til med utredningen! Håper virkelig dette er det som skal til for at spiren skal sitte hos deg!

Last edited:
Så bra at han ikke så tegn til exu! Da får vi håpe at du nå er ferdig med dette.

Har aldri hørt om væske i egglederen som hindrer embryoene i å bli, men kjempebra hvis det er forklaringen på dine kjemiske graviditeter slik at det kan bli løst. Jeg fjernet eggleder pga exu og det er en helt grei operasjon. Mange er inn og ut av sykehuset på samme dag, noen blir til dagen etterpå. Jeg ble til dagen etterpå og det var helt greit. Veldig vondt de første dagene, men etter en til to uker begynner man å føle seg normal igjen. Kanskje går det raskere/mindre vondt hvis det ikke er exu som er årsaken også? Lykke til med utredningen! Håper virkelig dette er det som skal til for at spiren skal sitte hos deg!

Googlet det, og ser flere har samme erfaring, så håper virkelig at det kan hjelpe![emoji4]
Takk som deler!
Veldig spent!

Har hatt stikking i magen idag og nå er det farget utflod på papiret (brunlig). Er 7+5 idag. Håper inderlig at det er pga Lutinusen, kjenner egentlig at jeg bare har lyst til å kaste opp. :-( Orker ikke å miste enda en gang. :-(

Back
Topp