FEBRUAR 2018

Takk! Nå er det bare å klare å holde seg til TUL på fredag, er da 6+4, samme som du er i morgen. Så er veldig spent på dine vegne!

Ja, blir spennende for oss begge da. 6+4 er jo tidlig, men mange ser noe da (og noen ikke, dessverre...)

Ja, blir spennende for oss begge da. 6+4 er jo tidlig, men mange ser noe da (og noen ikke, dessverre...)
Klarer ikke gå hele påsken uten å vite.. blir uansett en til uka etter påske for Porsgrunn, da er jeg i det minste 8+ uker på vei.

Klarer ikke gå hele påsken uten å vite.. blir uansett en til uka etter påske for Porsgrunn, da er jeg i det minste 8+ uker på vei.

Det skjønner jeg veldig godt! Klarer det ikke jeg heller, så har nettopp bestilt privat ultralyd til mandag i påsken i tilfelle gyn ikke ser noe imorgen. :-)

Faen. Jeg visste det. Skal aldri ikke stole på magefølelsen igjen...
hcg 600 på 19dpo. Fikk svar på hvg fra fredag 23 dpo i sta, 700 noe. Jeg er helt knust :(
blør jo ikke noe mer, så skal bruke den ultralydtimen hvor vi skulle få se hjertet til å finne ut hva som skal skje videre. Tok ny hcg i dag også for å bekrefte. Jeg begynte å hylgråte da jeg skulle inn å ta den, å sitter fortsatt i bilen å vet ikke hva jeg skal gjøre..
Skulle vært 5+4 i dag
Veldig trist å høre, gode tanker til deg [emoji174]

Takk! :) Nå er jeg så frustrert over at jeg fortsatt ikke har fått svar. Skulle få svar etter to timer (rett før 11), så etter enda en time og nå får jeg tidligst svar mellom kl. 14 og 15. Var noe galt med maskinen. Håper bare at den ikke gir feil resultater... Våknet heldigvis med en god magefølelse idag, så har ikke vært helt fra meg i alle disse timene, men jeg kjenner at det er tøft å gå og vente og vente i flere timer lengre enn jeg egentlig trodde at jeg skulle.

Har dere prøvd i mange år på egenhånd? Det er jo ikke så mange som lykkes på første forsøk. Det er vel slik at det er rundt 30% som lykkes per forsøk, og derfor har jeg egentlig tenkt at det ikke er så rart om det må i overkant av tre forsøk til for å lykkes. Det er jo ikke helt slik det fungerer, men jeg har trøstet meg litt med det når det har gått dårlig for oss. Ja, klart det er et stort mirakel med barnet dere har! Du får prøve å trøste deg selv med at dere i hvert fall har ett barn og forhåpentligvis blir det ett barn til etter hvert.

Så godt at hcg stiger! :D kjedelig du måtte vente ekstra lenge men det er verdt det med gode nyheter! :) :)
Vi har ikke brukt prevensjon siden vi fikk første barnet, startet å prøve ordentlig når hun var ett år ca.. Vi fikk alltid beskjed om at vi hadde jo fått ett barn sammen så det skulle ikke være noe problem å få flere.. Så med den beskjeden prøvde vi å slappe av i tro om at alt var bra, men i 2015 startet utredningen ordentlig.
Nå vil jeg bare komme til meg selv igjen før jeg tenker noe videre, det har ikke vært et samtale emne her hjemme enda heller..
Masse lykke til i dag!! :Heartred

Så godt at hcg stiger! :D kjedelig du måtte vente ekstra lenge men det er verdt det med gode nyheter! :) :)
Vi har ikke brukt prevensjon siden vi fikk første barnet, startet å prøve ordentlig når hun var ett år ca.. Vi fikk alltid beskjed om at vi hadde jo fått ett barn sammen så det skulle ikke være noe problem å få flere.. Så med den beskjeden prøvde vi å slappe av i tro om at alt var bra, men i 2015 startet utredningen ordentlig.
Nå vil jeg bare komme til meg selv igjen før jeg tenker noe videre, det har ikke vært et samtale emne her hjemme enda heller..
Masse lykke til i dag!! :Heartred

Ja, veldig deilig at hcg stiger. Nå håper jeg bare intenst på å få se noe idag, men forbereder meg mentalt på nok en skuffelse. Tror ikke at gynekologen bruker nok tid til å lete, det er jo tross alt noe bittelite man ser etter og mange gynekologer vil jo ikke prøve en gang før 7+0. Jeg er 6+4 idag. Skal prøve å få henne til å bruke mer tid idag, zoome og å vinkle apparatet bakover, men legene er ofte ikke så lette å påvirke, så ikke sikkert at jeg får henne til å gjøre som jeg vil. Har bestilt privat ul til 7+3 og da håper jeg at vi får se noe. Hvis det plutselig dukker opp et embryo med hjerteslag idag, så avbestiller jeg bare den private.

Det var en lang prøveperiode, ja. Det kan jo ha oppstått et eller annet etter at du fikk første barn som gjør at du ble gravid på egenhånd den gangen, men ikke har blitt det i ettertid. Jeg kan ikke akkurat så mye om det, men har skjønt at både endometriose, infeksjoner og autoimmune sykdommer (som ikke nødvendigvis er oppdaget) kan føre til at det er vanskeligere å bli gravid. Samtidig, hvis dere ikke har fått påvist noe galt med noen av dere, er jo sjansen der for å bli gravid naturlig fortsatt. Skjønner så veldig godt at veien videre ikke er noe samtaleemne enda. Du må jo komme til hektene igjen og få bearbeidet alt før det kan bli aktuelt å tenke på hva som skal skje videre, tenker jeg.

Hvordan gikk det idag? Håper så veldig på at du fikk gode nyheter!

Hei [emoji8]

De så dessverre ingenting mer, plommesekk hadde økt litt, og en liten antydning til fosteranlegg, men de tror det er en MA. Grunn til at de ikke setter igang abort er fordi HCG min har økt til 20000. Og det forstår de ikke helt..

Jeg prøver å finne svar på om HCG min kan øke så mye om det er MA.

Skal tilbake neste mandag for ny ultralyd.

Lykke til i dag! Glad for å se at HCG’en din stiger! [emoji173]️

Hei [emoji8]

De så dessverre ingenting mer, plommesekk hadde økt litt, og en liten antydning til fosteranlegg, men de tror det er en MA. Grunn til at de ikke setter igang abort er fordi HCG min har økt til 20000. Og det forstår de ikke helt..

Hvor langt skal du være på vei nå da?

Ok, kan forstå de tror det er MA da. Ved min BO hadde jeg hcg på 62000 ved 8+2, har ikke notert hva UL viste, men lurer på om det var da gestasjonssekken hadde forandret fasong. Kunne fremdeles ikke se noe inni

Ok, kan forstå de tror det er MA da. Ved min BO hadde jeg hcg på 62000 ved 8+2, har ikke notert hva UL viste, men lurer på om det var da gestasjonssekken hadde forandret fasong. Kunne fremdeles ikke se noe inni

Hva er BO?

Hei [emoji8]

Så leit at de ikke så noe mer, men de må vel fortsatt ha et lite håp siden hcg stiger og de vil at du skal ta ny ultralyd? Håper virkelig at du får gode nyheter neste uke!

Tusen takk! :-)

Tom fostersekk, at fosteret har gått til grunne så tidlig at det er borte evt at den delen av egget som skal bli selve fosteret ikke utvikler seg, bare det andre.

Så leit at de ikke så noe mer, men de må vel fortsatt ha et lite håp siden hcg stiger og de vil at du skal ta ny ultralyd? Håper virkelig at du får gode nyheter neste uke!

Tusen takk! :)
Hvordan har det gått med deg?

Tom fostersekk, at fosteret har gått til grunne så tidlig at det er borte evt at den delen av egget som skal bli selve fosteret ikke utvikler seg, bare det andre.

Takk for svar..

Jeg forbereder meg på medisinsk abort i neste uke.

Lurer på hvor lenge det er til jeg kan ha et nytt forsøk. Vi har egg på frys.

Tusen takk! :-)

Vet ikke om det er et håp, eller om det er for å være sikker..
Jeg forbereder meg på medisinsk abort.
Forferdelig lei meg.

Hvordan gikk det med deg i dag?!

Takk for svar..

Jeg forbereder meg på medisinsk abort i neste uke.

Lurer på hvor lenge det er til jeg kan ha et nytt forsøk. Vi har egg på frys.
Skjønner det. Lykke til!

Varierer fra klinikk til klinikk.

Back
Topp