FEBRUAR 2018

Det er godt at mannen din er så forståelsesfull, for denne prosessen er knalltøff å gå gjennom.

Ja, det har vært veldig mye på disse omtrent to årene og jeg er sliten. Hadde jeg vært yngre og hatt høyere AMH, ville jeg ha tatt noen pauser og ventet til jeg var ordentlig klar igjen både fysisk og psykisk. Med AMH på 3 og når alderen heller ikke er på min side, har jeg følt at jeg ikke har hatt så mye valg hvis jeg vil at vi skal lykkes, så vi har bare fortsatt så raskt som mulig hele tiden. Nå vet jeg ikke lenger, som sagt, hvis det ikke går nå, for jeg er sliten og lei og begynner å miste både motet og håpet. Kjenner i hvert fall at jeg trenger en ordentlig pause hvis det ikke går nå og vi skal fortsette med forsøk.

Skjønner virkelig godt at det var tøft å miste når det var første graviditet på sju år. Har du vært gjennom mange forsøk uten å bli gravid? Det er klart det er skremmende å starte på nytt når man har mistet. For meg har det føltes ganske uaktuelt bare å tenke på å prøve igjen de første ukene etter at jeg har mistet, men så har det skjedd et eller annet og jeg har villet prøve igjen likevel når jeg har fått aborten litt på avstand. Håper at du klarer å holde fast ved tanken på at du kan bli gravid og at neste gang blir det deres tur, hvis du etter hvert føler deg klar for å prøve igjen.

Da skjønner jeg at du har fortsatt. Blir litt anderledes når man føler man har dårlig tid også. Gleder meg til å høre hvordan dette går og krysser alt jeg har for dere!

Nei da, jeg startet medisiner i juni og hadde uttak i september, ble overstimulert og totalfrys..16 ut, 3blasto på frys. Kroppen spilte ikke på lag med naturlig syklus så fikk ikke innsett før nå i februar i stimulert syklus. Så det var jo bare første innsett og da testen ble positiv ble jeg så sjokkert og trodde jeg var en av de som var super heldig og skulle klare det på første forsøk, men det var jeg ikke alikevel. Så skal ikke klage sånn sett, at jeg har hatt så mange forsøk osv, men det har gått så lang tid og så mange år, så er bare veldig veldig sliten..
Jeg er såå takknemlig for det barnet vi har! Det er et stort mirakel at vi har ett synes jeg!

Lykke til idag!

Faen. Jeg visste det. Skal aldri ikke stole på magefølelsen igjen...
hcg 600 på 19dpo. Fikk svar på hvg fra fredag 23 dpo i sta, 700 noe. Jeg er helt knust :(
blør jo ikke noe mer, så skal bruke den ultralydtimen hvor vi skulle få se hjertet til å finne ut hva som skal skje videre. Tok ny hcg i dag også for å bekrefte. Jeg begynte å hylgråte da jeg skulle inn å ta den, å sitter fortsatt i bilen å vet ikke hva jeg skal gjøre..
Skulle vært 5+4 i dag

hcg 600 på 19dpo. Fikk svar på hvg fra fredag 23 dpo i sta, 700 noe. Jeg er helt knust :(
blør jo ikke noe mer, så skal bruke den ultralydtimen hvor vi skulle få se hjertet til å finne ut hva som skal skje videre. Tok ny hcg i dag også for å bekrefte. Jeg begynte å hylgråte da jeg skulle inn å ta den, å sitter fortsatt i bilen å vet ikke hva jeg skal gjøre..
Skulle vært 5+4 i dag

Å nei, så utrolig trist[emoji22][emoji22][emoji22] føler virkelig med deg![emoji174][emoji174] Håper for din del at det kommer ut av seg selv, og at det ikke sitter i egglederen eller at du må ha medisinsk eller klinisk abort!

Sender deg gode tanker og trøsteklemmer[emoji173]️[emoji173]️

Å nei, så utrolig trist[emoji22][emoji22][emoji22] føler virkelig med deg![emoji174][emoji174] Håper for din del at det kommer ut av seg selv, og at det ikke sitter i egglederen eller at du må ha medisinsk eller klinisk abort!

Sender deg gode tanker og trøsteklemmer[emoji173]️[emoji173]️

Det håper virkelig jeg også[emoji853]

Takk[emoji173]️

Men burde jeg kanskje hatt ul tidligere? Er en uke til. Å jeg kan trygt slutte på lutinus nå?

Du har jo hatt ferskforsøk og kunne egentlig slutta allerede på Lutinus allerede! Så jeg ville slutta ja!

Skulle vært 5+4 i dag

Off så trist! :( sender deg masse klemmer:Heartred:Heartred

Skulle vært 5+4 i dag

Så trist å høre[emoji22] God klem til deg[emoji173]️

Da skjønner jeg at du har fortsatt. Blir litt anderledes når man føler man har dårlig tid også. Gleder meg til å høre hvordan dette går og krysser alt jeg har for dere!

Nei da, jeg startet medisiner i juni og hadde uttak i september, ble overstimulert og totalfrys..16 ut, 3blasto på frys. Kroppen spilte ikke på lag med naturlig syklus så fikk ikke innsett før nå i februar i stimulert syklus. Så det var jo bare første innsett og da testen ble positiv ble jeg så sjokkert og trodde jeg var en av de som var super heldig og skulle klare det på første forsøk, men det var jeg ikke alikevel. Så skal ikke klage sånn sett, at jeg har hatt så mange forsøk osv, men det har gått så lang tid og så mange år, så er bare veldig veldig sliten..
Jeg er såå takknemlig for det barnet vi har! Det er et stort mirakel at vi har ett synes jeg!

Takk! :) Nå er jeg så frustrert over at jeg fortsatt ikke har fått svar. Skulle få svar etter to timer (rett før 11), så etter enda en time og nå får jeg tidligst svar mellom kl. 14 og 15. Var noe galt med maskinen. Håper bare at den ikke gir feil resultater... Våknet heldigvis med en god magefølelse idag, så har ikke vært helt fra meg i alle disse timene, men jeg kjenner at det er tøft å gå og vente og vente i flere timer lengre enn jeg egentlig trodde at jeg skulle.

Har dere prøvd i mange år på egenhånd? Det er jo ikke så mange som lykkes på første forsøk. Det er vel slik at det er rundt 30% som lykkes per forsøk, og derfor har jeg egentlig tenkt at det ikke er så rart om det må i overkant av tre forsøk til for å lykkes. Det er jo ikke helt slik det fungerer, men jeg har trøstet meg litt med det når det har gått dårlig for oss. Ja, klart det er et stort mirakel med barnet dere har! Du får prøve å trøste deg selv med at dere i hvert fall har ett barn og forhåpentligvis blir det ett barn til etter hvert.

Skulle vært 5+4 i dag

Å nei! Så forferdelig, stakkars deg som må gjennom dette. :-( Skjønner godt at du er knust og gråter. Det er jo så utrolig vondt å miste. :-( Nå må du bare ta godt vare på deg selv og sørge og gråte på den måten som er riktig for deg og som du trenger. Det er forferdelig tøft og vondt mens det står på og i hvert fall for meg pleier det å ta en del tid før det føles bedre. Sender deg mange, mange trøsteklemmer!

Endelig har jeg fått hcg-verdien. 6+3 idag og hcg på 17 252. Den har økt fra 9078 siden fredag og har en doblingstid på ca 3 døgn og 6 timer. Normal doblingstid etter 6 uker eller hcg over 6000 skal etter hva jeg har lest være fire døgn. :-)

Nå prøver jeg å senke skuldrene litt og fokusere på at gynekologen brukte for kort tid på ul (under ett minutt), hun vinklet ikke apparatet bakover, zoomet ikke og så ikke etter flere fostersekker og det var en uke tidligere enn de private vil ta tidlig ul fordi de ikke er sikre på at dr vil se noe før det. Kanskje gikk også en tvilling til grunne da symptomene avtok, og det var den hun fant? Forøvrig litt kvalm igjen idag og er glad for det. Er stuptrøtt og sovner mellom 7 og 8 og det har jeg gjort i noen uker nå + har ømme bryster, stor mage og fått masse kviser, så det var bare kvalmen som tok pause.

Regner egentlig ikke med at gyn ser noe på ul imorgen heller og planlegger å bestille ul privat om en ukes tid hvis hun ikke ser noe. Da vil jeg være 7+3 og med bedre tid og bedre apparat håper jeg å få se noe da. Føler meg optimistisk nå og må holde på den følelsen.

Husk at håp ikke er ute før det er konstantert at det ikke er liv. Fram til da må du leve som du er gravid. [emoji173]️

Og HCG’en din var fin!

Ja, ny undersøkelse i morgen. Prøver så intenst å ikke grave meg ned, men inni meg prøver jeg å være forberedt på det verste.
Er i teorien 7+6 i morgen, så nå må de se noe....

Hvordan gikk det idag? Håper så veldig på at du fikk gode nyheter!

Endelig har jeg fått hcg-verdien. 6+3 idag og hcg på 17 252. Den har økt fra 9078 siden fredag og har en doblingstid på ca 3 døgn og 6 timer. Normal doblingstid etter 6 uker eller hcg over 6000 skal etter hva jeg har lest være fire døgn. :-)

Nå prøver jeg å senke skuldrene litt og fokusere på at gynekologen brukte for kort tid på ul (under ett minutt), hun vinklet ikke apparatet bakover, zoomet ikke og så ikke etter flere fostersekker og det var en uke tidligere enn de private vil ta tidlig ul fordi de ikke er sikre på at dr vil se noe før det. Kanskje gikk også en tvilling til grunne da symptomene avtok, og det var den hun fant? Forøvrig litt kvalm igjen idag og er glad for det. Er stuptrøtt og sovner mellom 7 og 8 og det har jeg gjort i noen uker nå + har ømme bryster, stor mage og fått masse kviser, så det var bare kvalmen som tok pause.

Regner egentlig ikke med at gyn ser noe på ul imorgen heller og planlegger å bestille ul privat om en ukes tid hvis hun ikke ser noe. Da vil jeg være 7+3 og med bedre tid og bedre apparat håper jeg å få se noe da. Føler meg optimistisk nå og må holde på den følelsen.

Så bra[emoji7] da var det sikkert bare for tidlig med UL, evt at gyn ikke var nøyaktig nok og kikka ordentlig! Håper dere ser noe mer imorra, selvom det også er tidlig! Dette viser vel egentlig bare hvorfor mange private ikke tar UL før i uke 7! Skjønner du gjorde det med din historie, men om det skaper unødvendig med stress så er det kanskje ikke verdt det?

En ny milepæl! 6+0, tankene løp litt løpsk med meg i helga. Trodde symptomene forsvant og sikker på at dette gikk galt... Men den oppblåste magen kom før fullt igjen i går, og murringer i magen og vonde pupper holdt meg våken siden 04.30(!) i natt. Så noe mer lystbetont humør i dag [emoji4]

Så bra[emoji7] da var det sikkert bare for tidlig med UL, evt at gyn ikke var nøyaktig nok og kikka ordentlig! Håper dere ser noe mer imorra, selvom det også er tidlig! Dette viser vel egentlig bare hvorfor mange private ikke tar UL før i uke 7! Skjønner du gjorde det med din historie, men om det skaper unødvendig med stress så er det kanskje ikke verdt det?

Nei, kan i ettertid si at det ikke er verdt det, men håpet så veldig på å bli beroliget...

En ny milepæl! 6+0, tankene løp litt løpsk med meg i helga. Trodde symptomene forsvant og sikker på at dette gikk galt... Men den oppblåste magen kom før fullt igjen i går, og murringer i magen og vonde pupper holdt meg våken siden 04.30(!) i natt. Så noe mer lystbetont humør i dag [emoji4]

Gratulerer med ny milepæl! :-)

Mine symptomer er også litt opp og ned, men hcg stiger likevel. Forhåpentligvis er det slik det skal være. :-)

Gratulerer med ny milepæl! :)

Mine symptomer er også litt opp og ned, men hcg stiger likevel. Forhåpentligvis er det slik det skal være. :)
Takk! Nå er det bare å klare å holde seg til TUL på fredag, er da 6+4, samme som du er i morgen. Så er veldig spent på dine vegne!

Åh så godt å høre! Nå ble jeg glad på deres vegne. Dette skal gå bra denne gangen[emoji173]️

Gratulerer med milepæl[emoji173]️[emoji173]️

Back
Topp