Ja ikke sant.. Forferdelig..
Håper virkelig du har lykkes nå, for er det noen som fortjener det etter alt dere har vært igjennom så er det dere! Beundrer motet ditt, Du er virkelig sterk! Håper du ikke trenger pause og at du får se en liten en på ul neste gang! Masse lykke til!
Tusen takk! Jeg føler meg ikke så sterk, akkurat, det blir bare verre og verre for hver gang jeg mister, og jeg mister motet, føler på håpløshet og mister troen på at det noen gang vil gå. De siste gangene jeg har vært gravid og jeg har begynt å innse at det går galt, har jeg hver gang tenkt at går det ikke nå heller, så orker jeg ikke mer. Så skjer et eller annet i løpet av noen uker når jeg har fått fordøyd det, og jeg ombestemmer meg og tenker "ett forsøk til". Likevel har jeg vel en voksende følelse (for hver gang) av at det kan ikke fortsette slik. Jeg kan ikke bruke opp livet mitt (vårt) på nederlag etter nederlag og selvpåført sorg etter sorg og kirurgiske inngrep og medisiner. Det preger jo både meg, mannen, forholdet vårt og hele livet vårt. Alt blir satt på vent fordi jeg prøver å bli gravid, gjennomgår ivf-forsøk, er gravid, spontanaborterer, har utskrapning, exu-operasjon og prøver å komme til hektene igjen etter både de fysiske og psykiske påkjenningene. Jeg begynner å tenke at jeg må skifte fokus, kanskje innfinne meg med at vi ikke får det til og tenke nytt. Har ikke orket å snakke ordentlig med mannen om det, men han vet nok at jeg begynner å nærme meg grensen for hva jeg føler at jeg tåler.
Håper så veldig på dine vegne også at du snart er gravid igjen og at det da holder helt til mål. Er så leit å miste og sikkert ekstra vondt når man har sett hjerteaktivitet og fått litt håp om at det vil gå bra.