FEBRUAR 2018

gratulerer med 5 uker og over kjemisk-grensa. må lage deg dagbk du!

Jeg gjorde det samme ift den digitale, men gadd ikke mer etter å ha fått 2-3 tre ganger og sett at strekene inni viste den like gjerne kunne slått ut på 3+

Ja, kanskje jeg lager meg dagbok, må tenke litt på det. :-)

Jeg tror ikke jeg gidder å ta flere digitale jeg heller. Jeg tok ut strimlene idag tidlig av den jeg tok igår, og så at strimlene var like sterke som andres som jeg har sett på nettet og som har fått 3+. Når det er så tilfeldig, gidder jeg ikke å kaste bort mer penger på det. Jeg tester videre med one step for den har ikke helt like sterke streker enda, men det nærmer seg. Mye sterkere idag enn tidligere dager. Babyplantestene hadde like sterke streker for flere dager siden, så de har jeg bare lagt bort. Nå må jeg bare holde ut til fredag og tul. :-)

Blodprøvesvar, HCG på 39, 15 dpo :/ er vel ikke veldig bra det! Skal spørre om jeg får ta en ny prøve på mandag, men jeg har jo hatt feelingen på at dette ikke går bra hele veien! Kan jo snu, men! Spent på hva en ny prøve sier

På Rikshospitalet sier de at alt over 20 14 dpo er gravid. Det vil jo med doblingen si 40 16 dpo, og du er jo på 39 en dag tidligere. At det ikke er så høyt, kan ha noe med når embryoet festet seg å gjøre eller litt treg hcg-produksjon. Alle produserer hcg i ulikt tempo. Hold motet opp! :-)

Vis vedlegget 247970

Kunne såvidt skimte noe 10dpo, men så ikke skikkelig før 12 dpo. Har hatt litt sen stigning syns jeg

Synes at det har vært god stigning på den siste i forhold til testene før. Det blir lite fargeendring når hcg er lavt til å begynne med. Ha også i minnet at testene ikke er så sensitive og fanger opp alt. Jeg fikk faktisk svaker test etter to dager da jeg hadde 44 i hcg enn to dager før med 21 i hcg, så testene er rett og slett ikke helt til å stole på heller. Jeg har tro på at dette går bra! :-)

Synes at det har vært god stigning på den siste i forhold til testene før. Det blir lite fargeendring når hcg er lavt til å begynne med. Ha også i minnet at testene ikke er så sensitive og fanger opp alt. Jeg fikk faktisk svaker test etter to dager da jeg hadde 44 i hcg enn to dager før med 21 i hcg, så testene er rett og slett ikke helt til å stole på heller. Jeg har tro på at dette går bra! :-)

16 dpo streken som du sikkert så lengre ned her, er enda mye sterkere også :) begynner å ane håp[emoji177][emoji177]

Vis vedlegget 248026
Jeg blir gal. 16 dpo i dag. Her er jo de andre testene tørre, men ganske stor stigning? Hcg var i går på 38 bare.

Vis vedlegget 248027

Syns ikke forskjellen er såå stor om jeg sammenligner 15 og 16 dpo, men, om man ser på test streken ift kontroll streken så er jo forskjellen ganske stor!

Blir gal av å ikke vite :( [emoji1374][emoji177][emoji15]

Forresten, har dere sex nå? Jeg har sovet med lukkede ben, fordi jeg ikke tør. Redd for at jeg kan miste pga det [emoji15] hva med orgasme?[emoji85] Mannen maser litt, å jeg har jo lyst selv også, men.

Leger har sagt til meg at det ikke er noe problem med samleie på tross av lutinus. Jeg har imidlertid habituell abort-diagnose, og der er det litt uenighet. Noen leger sier ikke samleie før etter uke 12, andre sier at det ikke har noen betydning. I dette tilfellet tar ikke vi noen sjanser og venter til etter uke 12 for å være på den sikre siden. Vil ikke miste enda en gang. Hvis man ikke har mistet mange ganger, skal det jo ikke være noe problem.

Testefri i dag! Egentlig deilig.. Testene mine fra babyplan har enda ikke kommet, så da sparer jeg siste A1 testen til i morgen å håper på enda sterkere test da[emoji177] og ny blodprøve mandag, som jeg håper viser 160-200 i hcg[emoji1374]

Ja, litt godt ikke å teste også. Man håper at man skal bli beroliget av en sterkere strek, men hvis streken ikke føles sterk nok, blir det bare stress ut av det. Dumt man ikke kan vite på forhånd, slik at man bare kunne testet de dagene streken var sterkere... :-) Noen tester jo annenhver dag eller enda sjeldnere nettopp på grunn av det, men så tålmodig er ikke jeg. Veldig utholdende av deg å spare testen til imorgen! Jeg hadde sikkert ikke klart å la være å teste og måttet ut på apoteket etter ny test.

Leger har sagt til meg at det ikke er noe problem med samleie på tross av lutinus. Jeg har imidlertid habituell abort-diagnose, og der er det litt uenighet. Noen leger sier ikke samleie før etter uke 12, andre sier at det ikke har noen betydning. I dette tilfellet tar ikke vi noen sjanser og venter til etter uke 12 for å være på den sikre siden. Vil ikke miste enda en gang. Hvis man ikke har mistet mange ganger, skal det jo ikke være noe problem.

Skjønner dere godt!
Har ingen diagnose, men på to av mine kjemiske så har jeg begynt å blø dagen etter samleie, så har vært litt skremt, men er jo rimelig sikker på at jeg hadde begynt å blø ca da uansett, for da ble aldri strekene sterkere!
Vi tok sjansen i går, og har ingen blødninger, så satser på at det gikk greit[emoji4]

16 dpo streken som du sikkert så lengre ned her, er enda mye sterkere også :) begynner å ane håp[emoji177][emoji177]

Ja, så den nå og den var jo kjempefin! Du skal se dette går kjempebra! :-) Prøv å unngå å stresse med strekstyrken. Du har strek, da er du gravid. :-)

Skjønner dere godt!
Har ingen diagnose, men på to av mine kjemiske så har jeg begynt å blø dagen etter samleie, så har vært litt skremt, men er jo rimelig sikker på at jeg hadde begynt å blø ca da uansett, for da ble aldri strekene sterkere!
Vi tok sjansen i går, og har ingen blødninger, så satser på at det gikk greit[emoji4]

Det gikk helt sikkert greit! Skal jo ikke være noe problem i normale svangerskap og selv for slike som meg som har mistet mange ganger, er legene uenige om det er noe man bør unngå. Det absolutt beste er jo om man kan leve helt som normalt. :-)

Jeg prøver hardt å slappe av litt nå![emoji1374][emoji28]
Tusen takk for mange fine svar!

Kjenner meg veldig igjen i det å prøve hardt på å slappe av, altså. :-) Det kjedelige er jo at uansett hvor mye vi stresser oss opp, får vi ikke gjort noe fra eller til og da er det best for oss selv (og sikkert den lille også) at vi ikke stresser så mye. Har vært kjempebevisst på det denne gangen, at hver gang jeg får litt panikk og tror at det ikke går bra, så prøver jeg å puste rolig helt ned i magen, senke skuldrene og si til meg selv at dette går kjempefint, at jeg ikke har noen blødninger, at jeg har streker som øker i styrke og at det ikke er noe som helst som tyder på at noe er galt. Vet ikke om det hjelper, altså, men kan ikke skade og gir meg i hvert fall mer ro i kroppen. :-)

Ja, kanskje jeg lager meg dagbok, må tenke litt på det. :)

Jeg tror ikke jeg gidder å ta flere digitale jeg heller. Jeg tok ut strimlene idag tidlig av den jeg tok igår, og så at strimlene var like sterke som andres som jeg har sett på nettet og som har fått 3+. Når det er så tilfeldig, gidder jeg ikke å kaste bort mer penger på det. Jeg tester videre med one step for den har ikke helt like sterke streker enda, men det nærmer seg. Mye sterkere idag enn tidligere dager. Babyplantestene hadde like sterke streker for flere dager siden, så de har jeg bare lagt bort. Nå må jeg bare holde ut til fredag og tul. :)
nei, var det jeg så også på det digitale så tok vel siste test 5+1 tror jeg.
Gadd aldri prøve få like sterke på strimlene.

Oddsen er stor for at alt står bra til og om UL utover viser hjerteaktivitet og riktig vekst så stiger jo oddsen for hver dag, uavhengig av den risiko-kalkulatoren

for oss levde vi som normalt. Har en habituell abort diagnose og har hatt en påvist SA der jeg opplevde blødning etter samleie og brukte progesteron frem til 12 uker. Var likevel ikke noe problem. Bare litt timing ift når jeg tok progesteron eventuelt

Kanskje et dumt spørsmål, jeg vet ikke, men jeg har time til nevrolog til uken, vet ikke helt hva som blir gjort i undersøkelsen, men skal hvertfall sende strømninger eller noe inn i hendene mine for å sjekke om jeg har for stramme nerver.. Er dette lurt å gjøre når man er gravid? o_O

Huff, jeg ble så bekymret idag tidlig da jeg våknet. Puppene er mindre ømme enn de har vært de siste dagene og kvalmen var verst onsdag forrige uke (men det var en dag med veldig mye stress).

Er litt småkvalm, litt ømme pupper, har litt murring, men ble plutselig så veldig bekymret for at det skal være MA igjen. :-( Tok en test og styrken har økt kraftig siden igår. Den ville vel ikke ha økt så bra hvis noe var galt? (Mange dager siden babyplan tidlig og vanlig hadde to like sterke streker, så kan ikke bruke dem lenger).
D09D00E8-1ACB-4CC9-9160-3910D3E349BE.jpeg

14049E0A-98CA-4ACD-B4DC-0781A2BB10D7.jpeg

Nå må tiden bare gå fort fram til tul på fredag. Takler ikke denne ventingen særlig bra når symptomene blir svakere... Huff altså, lett å gi råd til andre om å slappe av og stole på at man er gravid når man har positive tester, men klarer ikke å følge mine egne råd når symptomene ikke holder seg på samme nivå...

nei, var det jeg så også på det digitale så tok vel siste test 5+1 tror jeg.
Gadd aldri prøve få like sterke på strimlene.

Oddsen er stor for at alt står bra til og om UL utover viser hjerteaktivitet og riktig vekst så stiger jo oddsen for hver dag, uavhengig av den risiko-kalkulatoren

Ja, det er sant. Jeg må bare klare å holde ut fram til fredag så vi får sett om det er hjerteaktivitet. Er det ikke det, og vi må se an en uke til, vet jeg ikke hva jeg gjør, altså, orker ikke mer usikkerhet...

for oss levde vi som normalt. Har en habituell abort diagnose og har hatt en påvist SA der jeg opplevde blødning etter samleie og brukte progesteron frem til 12 uker. Var likevel ikke noe problem. Bare litt timing ift når jeg tok progesteron eventuelt

Det går sikkert bra for de fleste. Min MA startet imidlertid etter samleie, og før jeg visste at det var en MA, var det en helt forferdelig følelse å gå rundt og tenke på om vi kunne ha forårsaket blødning og mulig SA. Orker bare ikke å utsette meg for det igjen...

Kanskje et dumt spørsmål, jeg vet ikke, men jeg har time til nevrolog til uken, vet ikke helt hva som blir gjort i undersøkelsen, men skal hvertfall sende strømninger eller noe inn i hendene mine for å sjekke om jeg har for stramme nerver.. Er dette lurt å gjøre når man er gravid? o_O

Du kan jo enten ringe avdelingen på forhånd og spørre eller si at du er gravid og spørre om det er ok å gjøre undersøkelsen når du kommer dit. Ville i hvert fall sagt ifra om graviditeten. Lykke til med undersøkelsen!

Back
Topp