FEBRUAR 2018

Det ante meg at det var bivirkninger. :-( Svimmelheten skal jeg overleve, men kraftløsheten er ganske ekkel. Føler meg litt som om jeg har stått opp av sykesenga for første gang etter en kraftig influensa, føler meg skikkelig svak. :-( Jeg skal ha kontroll før oppstart 1. februar og regner egentlig med å starte med sprøytene ganske raskt etter det. Skulle spraye 2-3 uker og ha uttak i uke 6, så da bør vel oppstart bli ganske raskt etter 1. februar for å rekke uttak i uke 6.

Takk, jeg holder foreløpig ut! :) Det må bare ikke bli så mye mer av den svakhetsfølelsen... Altså, jeg holder det sikkert ut da også, men da blir det så veldig vanskelig å fungere...
Da er vi ganske likt ja! Starter på sprøyter den 2. Eller helt i seneste laget den 3., og jeg gleder meg sånn!
Det er lov til å føle seg dårlig når man har sånne ting i kroppen som påvirker hormonene altså! :cat:

Da er vi ganske likt ja! Starter på sprøyter den 2. Eller helt i seneste laget den 3., og jeg gleder meg sånn!
Det er lov til å føle seg dårlig når man har sånne ting i kroppen som påvirker hormonene altså! :cat:

Ja, det må absolutt være lov! Har fått skikkelig ømme pupper også, og jeg som trodde at det var forbeholdt graviditet, men så kommer det altså også når man demper hormonproduksjonen. Skikkelig rart!

Ja, da starter vi sikkert nesten akkurat samtidig eller kanskje akkurat samtidig! :-) Jeg håper så intenst på å få lov til å starte samme dag som kontrollen og at jeg på mirakuløst vis skal få mange og kjempefine follikler i løpet av veldig få sprøytedager og så uttak mandag i uke 6. Det hadde vært så utrolig bra om alt bare gikk helt perfekt denne gangen...

Det ante meg at det var bivirkninger. :-( Svimmelheten skal jeg overleve, men kraftløsheten er ganske ekkel. Føler meg litt som om jeg har stått opp av sykesenga for første gang etter en kraftig influensa, føler meg skikkelig svak. :-( Jeg skal ha kontroll før oppstart 1. februar og regner egentlig med å starte med sprøytene ganske raskt etter det. Skulle spraye 2-3 uker og ha uttak i uke 6, så da bør vel oppstart bli ganske raskt etter 1. februar for å rekke uttak i uke 6.

Takk, jeg holder foreløpig ut! :) Det må bare ikke bli så mye mer av den svakhetsfølelsen... Altså, jeg holder det sikkert ut da også, men da blir det så veldig vanskelig å fungere...

Veldig godt å ha dere andre som har vært gjennom det samme, forresten, og som umiddelbart trår til og svarer når jeg er utålmodig og lider under bivirkninger! :-) Er så godt å ikke være helt alene i denne prosessen! (Ja, jeg har jo mannen min, men han skjønner jo ikke helt hva som foregår siden han ikke kjenner det på kroppen selv...)

Forumet er gull, og jeg veit nesten ikke hvordan jeg skulle kommer meg gjennom 5 forsøk i 2017 om jeg ikke hadde forumet hvor jeg kunne skrive med damer i samme situasjon! Er så tøft dette, og nei, våre menn forstår desverre ikke alt dette[emoji12][emoji12]

Håper litt av kraften kommer tilbake når kroppen venner seg litt mer til sprayen[emoji5]

Melder meg inn her jeg også! Litt motløs etter et ferskt og et frys i oktober og desember uten et snev av positive tester men bare å prøve å få på plass litt positive tanker nå Hadde vært så deilig om det bare kunne sitte nå!

Ser ut som det er en fin gjeng med innsett i februar og gleder meg til å dele oppturer (og sikkert noen nedturer kjenner jeg prosessen rett) med dere de neste ukene.

IVF #1 FER #2 To egg i strået så forhåpentligvis to egg inn Skal ha stimulert syklus med innsett uke 7 på Riksen. Har Endometriose grad 3-4.

Har bedt om en time for å vurdere om vi kan gjøre noe for å dempe betennelsen ifbm Endometriose denne gangen da jeg kjenner hormonene gjør det værre. Håper å kanskje få prøve Klexane eller prednisolon og Albyl-E. Har også startet med endo-diett og akupunktur etter jul. Ser flere av dere har tatt scraching og det blir spennende å se om det gir resultater. Har veldig trua på det!

Forumet er gull, og jeg veit nesten ikke hvordan jeg skulle kommer meg gjennom 5 forsøk i 2017 om jeg ikke hadde forumet hvor jeg kunne skrive med damer i samme situasjon! Er så tøft dette, og nei, våre menn forstår desverre ikke alt dette[emoji12][emoji12]

Håper litt av kraften kommer tilbake når kroppen venner seg litt mer til sprayen[emoji5]

Takk, ja får håpe at de verste bivirkningene er forbigående. Idag har jeg også fått murring i magen, så kanskje mensen er på vei noen dager for tidlig. Dessuten kan jeg legge til kvalme. Slapp nok ikke unna bivirkninger, nei. :-(

Jeg er også utrolig glad for at jeg oppdaget dette forumet før vi skulle ha vårt andre IVF-forsøk. Det gjør det så veldig mye lettere å komme seg gjennom alt når man kan dele tanker, følelser, bivirkninger, spørsmål osv. med andre som går gjennom akkurat det samme. Dessuten gis det så mye oppmuntring og støtte her, og det er virkelig noe man trenger i denne prosessen! :-)

Melder meg inn her jeg også! Litt motløs etter et ferskt og et frys i oktober og desember uten et snev av positive tester men bare å prøve å få på plass litt positive tanker nå Hadde vært så deilig om det bare kunne sitte nå!

Ser ut som det er en fin gjeng med innsett i februar og gleder meg til å dele oppturer (og sikkert noen nedturer kjenner jeg prosessen rett) med dere de neste ukene.

IVF #1 FER #2 To egg i strået så forhåpentligvis to egg inn Skal ha stimulert syklus med innsett uke 7 på Riksen. Har Endometriose grad 3-4.

Har bedt om en time for å vurdere om vi kan gjøre noe for å dempe betennelsen ifbm Endometriose denne gangen da jeg kjenner hormonene gjør det værre. Håper å kanskje få prøve Klexane eller prednisolon og Albyl-E. Har også startet med endo-diett og akupunktur etter jul. Ser flere av dere har tatt scraching og det blir spennende å se om det gir resultater. Har veldig trua på det!

Så spennende med nytt forsøk! Håper det blir positiv test for deg denne gangen! :-) Hvordan kjennes endometriose ut? Har i det siste lurt litt på om jeg kan ha det, men ingen gynekologer har sagt noe om at de har sett noe.

Så spennende med nytt forsøk! Håper det blir positiv test for deg denne gangen! :) Hvordan kjennes endometriose ut? Har i det siste lurt litt på om jeg kan ha det, men ingen gynekologer har sagt noe om at de har sett noe.

Min Endometriose har vært forskjellig oppigjennom vil jeg si. Startet tidlig med så sterke smerter i magen at jeg besvimte fra skolen fra 12-13-års alderen. Lå 2-3 dager i sengen og rullet og skrek av smerte (til min mors store frustrasjon), ingen skjønte hva som var galt. Måtte ta paralagin forte for å bare sove meg gjennom dagene. Har også hatt ryggsmerter med stråling ned i seter siden denne alderen men koblet det da til skiveutglidning i ryggen.

Fikk p-piller fra 16-års alderen for å se om det hjalp og det gjorde det! Fortsatt smerter men kunne gå på skolen og gjøre andre ting. Mens jeg gikk på p-piller var egentlig ting greit, kjente at jeg gradvis ble værre men tok lang tid. Slutter på p-piller første gang for å prøve å bli gravid i 2011 og da var helvete tilbake igjen... Da ingen ting skjedde de første mnd så begynte jeg å Google og fant fort ut at der var Endometriose jeg måtte ha. Alt stemte.

Fikk Lap i 2012 og da fant de en del, fjernet det meste men måtte la 3 dype sammenvoksninger bli pga risiko ved å fjerne. Smertene ble markant bedre etter dette. Skulle da egentlig starte IVF (kirurgen ga små muligheter for å klare det naturlig) men så ble det slutt med han jeg da var sammen med. Hadde mine beste år frem til jeg nå igjen slutter på p-piller for å forsøke å få barn med ny partner. 1år uten og smertene er værre enn noen gang med sterke magesmerter under mensen, mensmurringer gjennom hele syklusen. Syklisk sterke ryggsmerter i halebenområder hvor jeg ikke klarer å holde overkroppen oppe og å sitte gjør veldig vondt. Smerter inn i setemusklaturen som om det står en pinne rett inn og opp i ryggen. Føler meg veldig sliten hele tiden og på tross av godt kosthold, veldig teg mage med unntak av under mensen hvor det er motsatt problem. Mange har smerter ved samleie, jeg kjenner det noen ganger men ikke et stort problem for min del.

De kan ofte ikke se Endo på ultralyd, man må ta lap for å stille sikker diagnose. De kan anta at det har kommet tilbake hos meg fordi man ser at en eggstokk nå ligger helt klistret inntil livmoren, det er typisk endo som gjør det. Man kan også noen ganger se cyster om de er store. Er det dype sammenvoksninger i tarm-området kan også MR avsløre sykdommen men generelt er det Lapraskopi som gjelder.

Nå er det bare å håpe på å bli gravid som er beste medisin for Endoen! Mange blir jo mer eller mindre helt friske!

Håper det hjalp litt? Hvilke symptomer har du? Jeg tror det er en veldig individuell sykdom med symptomer alt ettersom hvor vevet sitter.

Velkommen hit :)

Håper du lykkes nå! Kjenner litt på samme motløstheten etter mange forsøk i 2017, men for hver mislykkede forsøk er man nærmere å lykkes :Heartred Håper du får en slik time slik at du kan få noe støttemedisin!

Er det første barnet?

Herregud, det er sprøytestart idag[emoji7][emoji7] endelig!! Skal sette den kl.17! Hååper så inderlig vi får bedre kvalitet på eggene denne gangen! Gyn som tok scratchingen sa at vi nok hadde vært uheldig med hele kullet, siden hverken ferskforsøkene eller de påfølgende fryseforsøka gikk! Etter han sa det er jeg demotivert for mange fryseforsøk fra samme uttak, så vil heller ha litt færre egg med kanskje bedre kvalitet, enn mange egg på frys![emoji5]

Velkommen hit :)

Håper du lykkes nå! Kjenner litt på samme motløstheten etter mange forsøk i 2017, men for hver mislykkede forsøk er man nærmere å lykkes :Heartred Håper du får en slik time slik at du kan få noe støttemedisin!

Er det første barnet?

Jepp!

Herregud, det er sprøytestart idag[emoji7][emoji7] endelig!! Skal sette den kl.17! Hååper så inderlig vi får bedre kvalitet på eggene denne gangen! Gyn som tok scratchingen sa at vi nok hadde vært uheldig med hele kullet, siden hverken ferskforsøkene eller de påfølgende fryseforsøka gikk! Etter han sa det er jeg demotivert for mange fryseforsøk fra samme uttak, så vil heller ha litt færre egg med kanskje bedre kvalitet, enn mange egg på frys![emoji5]

Hurra! Så deilig å komme i gang. Har tenkt akkurat samme tanker som deg mtp frys etter mislykket forsøk. Samtidig har jeg en merkelig følelse av at det ikke er embryoene men miljøet i livmoren som skorter. Har derfor veldig trua på scratching! Nå skal det sitte for deg;)

Hurra! Så deilig å komme i gang. Har tenkt akkurat samme tanker som deg mtp frys etter mislykket forsøk. Samtidig har jeg en merkelig følelse av at det ikke er embryoene men miljøet i livmoren som skorter. Har derfor veldig trua på scratching! Nå skal det sitte for deg;)

Tenkt det samme her også! Så håper scratching og babyklister kan gjøre susen denne gangen[emoji5] og så tok jeg AB-kur i oktober/november, så håper det fortsatt er virkning etter den! Hååper det!![emoji173]️ når starter du stimulering, og hva skal du gå på? Progynova?

Tenkt det samme her også! Så håper scratching og babyklister kan gjøre susen denne gangen[emoji5] og så tok jeg AB-kur i oktober/november, så håper det fortsatt er virkning etter den! Hååper det!![emoji173]️ når starter du stimulering, og hva skal du gå på? Progynova?

Progynova fra første blødningsdag. Tror det Blir ca 1.feb. Har sendt prøve til Serum men ikke fått noe beskjed om at den er mottatt enda. Satser på å høre noe til uken. Det har jeg også trua på:) Du har virkelig lagt alt til rette denne gangen! Jeg har trua:gen014

Progynova fra første blødningsdag. Tror det Blir ca 1.feb. Har sendt prøve til Serum men ikke fått noe beskjed om at den er mottatt enda. Satser på å høre noe til uken. Det har jeg også trua på:) Du har virkelig lagt alt til rette denne gangen! Jeg har trua:gen014

Spennende[emoji5] jeg har også gått på progynova under mine fryseforsøk[emoji5] håper du får svar fra Serum snart! Her slo det ut kun på Bacterial load, så bare jeg som tok kur! Har absolutt trua på AB-kur, hvertfall etter å ha sett resultatene etter innpå her![emoji5]

Ja, nå føler jeg at jeg har gjort det jeg kan! Går det ikke nå, så må det mer utredning til!

Åååh, ti dager til tr! Denne mnd synes jeg den kan komme fort :angel8

Åååh, ti dager til tr! Denne mnd synes jeg den kan komme fort :angel8

Jeg har det akkurat på samme måte :D Regnet egentlig med å begynne å spotte i dag, er på cd31, men typisk ble akkurat dette en av de lengre syklusen. Nå går jeg bare rundt og tripper, er så klar for å komme i gang!

Jeg har det akkurat på samme måte :D Regnet egentlig med å begynne å spotte i dag, er på cd31, men typisk ble akkurat dette en av de lengre syklusen. Nå går jeg bare rundt og tripper, er så klar for å komme i gang!
Nå ble jeg jo nesten litt sjalu at du får starte før meg :cat: jeg ereer så utolmodig at det er sprøtt!:eek:

Jeg får gå foran som prøvekanin for Rekovelle :hilarious: har aldri ventet så utålmodig på tr før...
Ja! Jeg er så spent på rekovelle altså! Herreguuud!
Hvor stor dose skal du ha? Jeg er satt på 8,66...

Mulig dette kun gjelder meg, men jeg får av en eller annen grunn ikke sitert innlegg i tråder med emojier i tittelen via appen. Har meldt det videre, men hadde det vært mulig å fjerne emojiene i tittelen på denne tråden? Jeg kan selvfølgelig bruke nettsiden, men synes appen er lettere, og vi går jo snart inn i den mest spennende perioden for oss her inne, så hadde vært hyggelig å kunne være mest mulig aktiv :happy:

Back
Topp