FEBRUAR 2018

Vil bare si at jeg hadde selv et smertefritt uttak, så ikke ta sorgene på forskudd :) lykke til. Snart er det over :)
Hatt to uttak tidligere, og de var ikke smertefrie en plass.. Men hatt lang prat om dette så satser på at det blir bedre nå.

Innsett igår, 3 dpo idag, 5 dager etter Ovitrelle og jeg har tatt min første "teste ut Ovitrelle-test". :-) Tok en onestep med sensitivitet 10 og den fikk overraskende en ganske svak strek. Trodde streken ville være sterkere utifra tidligere erfaringer med wondfo (men da startet jeg en del dager senere og var også blitt gravid kombinert med mulig Ovitrellerester, så det kan være at gravidtet var årsaken). Tenker å teste med onestep noen dager til testen blir blank og så sjekke ut at testen er blank også med babyplan tidligtest (har hørt at de i praksis er mer sensitive enn one step, selv om de skal være like sensitive). Eventuelt fortsette nedtesting med babyplan. Så begynner jeg vel den virkelig testingen med babyplan, tenker jeg. Høres det ut som en god plan, dere andre testegale damer her inne?

Jeg ruger på to blasto ja :-)

Har begynt å få svake positive tester nå 12 dpo, spent på å se om det utvikler seg videre eller er kjemisk.. :-)

Men tror ikke det er nå tvillinggraviditet på gang med de svake testene.. ;-)

Oj oj, såå spennende[emoji7][emoji7][emoji7]

Innsett igår, 3 dpo idag, 5 dager etter Ovitrelle og jeg har tatt min første "teste ut Ovitrelle-test". :) Tok en onestep med sensitivitet 10 og den fikk overraskende en ganske svak strek. Trodde streken ville være sterkere utifra tidligere erfaringer med wondfo (men da startet jeg en del dager senere og var også blitt gravid kombinert med mulig Ovitrellerester, så det kan være at gravidtet var årsaken). Tenker å teste med onestep noen dager til testen blir blank og så sjekke ut at testen er blank også med babyplan tidligtest (har hørt at de i praksis er mer sensitive enn one step, selv om de skal være like sensitive). Eventuelt fortsette nedtesting med babyplan. Så begynner jeg vel den virkelig testingen med babyplan, tenker jeg. Høres det ut som en god plan, dere andre testegale damer her inne?
One step sine kastet jeg til slutt! Testet ut Ovitrellen med dem og en annen type, one step sine var negative allerede dag 5, de andre dag 8-9. Da jeg var gravid viste ikke one step positiv før jeg allerede hadde hatt positive babyplan i 2-3 dager :p

Da er det på tide med uttak! [emoji26] samboeren skal straks i ilden med TESA og jeg med uttak om litt over en time...

Masse lykke til[emoji8][emoji8][emoji8]

Flotte tester! :-) Herlig å ha så fine tester og til og med 2-3 på testdagen! :-) Jeg tar gjerne over stafettpinnen om noen dager.

Det må du gjøre[emoji7][emoji7] og ja, var veldig godt å få 2-3 idag[emoji7][emoji7]

One step sine kastet jeg til slutt! Testet ut Ovitrellen med dem og en annen type, one step sine var negative allerede dag 5, de andre dag 8-9. Da jeg var gravid viste ikke one step positiv før jeg allerede hadde hatt positive babyplan i 2-3 dager :p

Hmm... Kjedelig at jeg har kjøpt 60 one step, da... Jeg har allerede brukt noen av dem for å sjekke ut om de gir skyggestreker når de er negative, men har i hvert fall over 50 igjen likevel... Da blir kanskje one step negativ på meg imorgen eller i overimorgen og så får jeg fortsette uttestingen med babyplan. Babyplan tidligtest er åpenbart tingen da. :-) Hvilken dag var det du testet positivt med babyplan? Var det den testen du testet positivt med først, hvis du prøvde flere?

Hmm... Kjedelig at jeg har kjøpt 60 one step, da... Jeg har allerede brukt noen av dem for å sjekke ut om de gir skyggestreker når de er negative, men har i hvert fall over 50 igjen likevel... Da blir kanskje one step negativ på meg imorgen eller i overimorgen og så får jeg fortsette uttestingen med babyplan. Babyplan tidligtest er åpenbart tingen da. :) Hvilken dag var det du testet positivt med babyplan? Var det den testen du testet positivt med først, hvis du prøvde flere?
Jeg hadde også en haug av one step sine ;p babyplan tidligtest er suverene :) den jeg testet positiv med først ja :)

Min offisielle testdag [emoji173]️
Ble sååå glad når jeg fikk denne i dag!!
IMG_0407.JPG

Ja, det var helt supert med to inn! Har aldri hatt to som var gode nok til å settes inn ved innsett tidligere. :-)

Jeg hadde egentlig tenkt å spørre hver lege jeg møtte om å få støttebehandling, men jeg glemte det selvsagt både ved siste kontroll og uttaket. På innsett hadde jeg den samme som jeg hadde på første kontroll, så henne hadde jeg allerede spurt og fått nei.

Jeg skal ta Lutinus til uke 12 hvis jeg blir gravid, ellers ingenting. :-( Jeg løser det på egenhånd og begynte på prednisolon dagen etter uttak. Jeg skulle jo egentlig ha begynt første sprøytedag hvis jeg hadde fulgt samme opplegg som jeg har brukt tidligere, men jeg tok ikke sjansen på at det kunne være noen interaksjoner mellom medisinene ved uttaket og prednisolon. Idag begynner jeg med klexane. Det skulle jeg egentlig også ha begynt med første sprøytedag, men tok ikke sjansen på det heller siden det med blodfortynnende er økt blødningsfare ved inngrep og jeg da ikke ville informere legene om at jeg tok medisiner på egenhånd. Blødde enormt mye på uttaket, så var veldig glad for at jeg ikke hadde satt i gang med klexane før det. Hadde jeg brukt klexane på egenhånd og fått den blodmengden, vet jeg virkelig ikke hva jeg hadde gjort...

Det blir veldig spennende[emoji4] Forstår godt at du ikke ville begynne på klexane og og prednisolon før. Man vet jo aldri hva slags reaksjon det kan gi å blande ulike medisiner (spes når ikke legen vet om det). Jeg mener å huske at jeg begynte på klexane ved innsett p Hausken.
Masse lykke til[emoji173]️

Er svakt positivt med onestep jeg har fått nå 12 dpo. Håper det er et godt tegn :-) Men det er så vidt jeg ser streken!!

Herregud!! Gratulerer!!! Hvor mange dpo?

17 dpo [emoji85] sen testdato! Satt inn 2 men tror nok deg bare er en der [emoji5] når fikk du forresten 2-3 du som har 2 stk der inne?[emoji7]

Back
Topp