FEBRUAR 2018

Ferdig med innsett for noen timer siden og det ble to inn! :-) Første gangen jeg har hatt to som var bra nok for innsett på innsettsdagen! :-) Blir noen veldig spennende uker framover nå... Først om jeg får positiv test, deretter om jeg beholder og hvis ja på de to første, om det er en eller to der inne... De ser det på den tidlige ultralyden, ikke sant?

Er så glad, lettet og optimistisk nå! Skikkelig godfølelse! :-)

Så bra du fikk satt inn 2[emoji4] Fikk du noe annen støttebehandling enn Lutinus?

Å ja, det stemmer! Husker jeg leste om ei som hadde fått satt inn to blastocyster. Ja, det hadde vært morsomt! Når er din termin? Jeg må jo først bli gravid, men jeg har jo selvsagt allerede sjekket ut at terminen min eventuelt blir 12.11. Viktig å være litt på forskudd. :-)

Min termin er 29 oktober (føles helt vilt å skrive det) [emoji23][emoji85]
... om alt går bra [emoji4]

Uff, stor klem, og masse lykke til i morgen[emoji1373] Håper du får masse gode egg ut, og et fint uttak! Oppdater oss[emoji2]

Hvilken klinikk bruker du?
Jeg har resept på vival også, men den fikk jeg før de bytta medisinregime for uttak hos St Olavs, så trodde jeg kanskje ikke skulle ta den nå[emoji848]
Porsgrunn, så om de ikke har endret noe så blir det Paracet og vival en halvtime før, og petidin iv rett før..

Begynte plutselig å tenke på at legen ikke brukte ultralyd ved innsett. Hvordan i alle dager kan man da vite at embryoene havner i livmoren og ikke livmorhalsen? Ble bittelitt bekymret når jeg kom på det. Flere som har opplevd innsett uten ultralyd?
Jeg holdt ultralyden selv, så fikk sett alt på skjerm. De må jo ha hatt noen måte å se hvor de setter inn embryoet?

Å ja, det stemmer! Husker jeg leste om ei som hadde fått satt inn to blastocyster. Ja, det hadde vært morsomt! Når er din termin? Jeg må jo først bli gravid, men jeg har jo selvsagt allerede sjekket ut at terminen min eventuelt blir 12.11. Viktig å være litt på forskudd. :)

Jeg ruger på to blasto ja :-)

Har begynt å få svake positive tester nå 12 dpo, spent på å se om det utvikler seg videre eller er kjemisk.. :-)

Men tror ikke det er nå tvillinggraviditet på gang med de svake testene.. ;-)

Så bra du fikk satt inn 2[emoji4] Fikk du noe annen støttebehandling enn Lutinus?

Ja, det var helt supert med to inn! Har aldri hatt to som var gode nok til å settes inn ved innsett tidligere. :-)

Jeg hadde egentlig tenkt å spørre hver lege jeg møtte om å få støttebehandling, men jeg glemte det selvsagt både ved siste kontroll og uttaket. På innsett hadde jeg den samme som jeg hadde på første kontroll, så henne hadde jeg allerede spurt og fått nei.

Jeg skal ta Lutinus til uke 12 hvis jeg blir gravid, ellers ingenting. :-( Jeg løser det på egenhånd og begynte på prednisolon dagen etter uttak. Jeg skulle jo egentlig ha begynt første sprøytedag hvis jeg hadde fulgt samme opplegg som jeg har brukt tidligere, men jeg tok ikke sjansen på at det kunne være noen interaksjoner mellom medisinene ved uttaket og prednisolon. Idag begynner jeg med klexane. Det skulle jeg egentlig også ha begynt med første sprøytedag, men tok ikke sjansen på det heller siden det med blodfortynnende er økt blødningsfare ved inngrep og jeg da ikke ville informere legene om at jeg tok medisiner på egenhånd. Blødde enormt mye på uttaket, så var veldig glad for at jeg ikke hadde satt i gang med klexane før det. Hadde jeg brukt klexane på egenhånd og fått den blodmengden, vet jeg virkelig ikke hva jeg hadde gjort...

Jeg holdt ultralyden selv, så fikk sett alt på skjerm. De må jo ha hatt noen måte å se hvor de setter inn embryoet?

Nei, de må åpenbart ikke det, for de hadde ikke det på Riksen. Har lest om flere nå som har hatt innsett uten ultralyd på Riksen, så ser ikke ut som om de bruker det der. De har kanskje en formening om hvor lang livmorhalsen er og så sender de innsettskateteret et stykke forbi det? Jeg vet virkelig ikke, men må si at jeg foretrekker innsett med ultralyd...

Jeg ruger på to blasto ja :)

Har begynt å få svake positive tester nå 12 dpo, spent på å se om det utvikler seg videre eller er kjemisk.. :)

Men tror ikke det er nå tvillinggraviditet på gang med de svake testene.. ;-)

Så utrolig spennende! Gratulerer! :-) Har lest litt rundt og sett at det ikke er alle som får tvillinger som har sterke tester med en gang/høy hcg med en gang. Det virker som om det er stigningen som gjelder. :-)

Offisiell testdag[emoji173]️

AAE5DF58-966D-4001-BE31-35E72E2DEE4A.jpg

IMG_3380.JPG

Nå kan dere andre få ta over teste-spammingen her! Sier meg fornøyd med testingen nå, og prøver på 3+ om en ukes tid[emoji7][emoji7]

Da er det på tide med uttak! [emoji26] samboeren skal straks i ilden med TESA og jeg med uttak om litt over en time...

Offisiell testdag[emoji173]️

Vis vedlegget 244882

Vis vedlegget 244883

Nå kan dere andre få ta over teste-spammingen her! Sier meg fornøyd med testingen nå, og prøver på 3+ om en ukes tid[emoji7][emoji7]

Flotte tester! :-) Herlig å ha så fine tester og til og med 2-3 på testdagen! :-) Jeg tar gjerne over stafettpinnen om noen dager.

Back
Topp