FEBRUAR 2018

Jeg har alltid blødd mye(!!) etter uttak! Har hatt 4. Det siste uttaket jeg hadde nå i februar blødde jeg ikke i det hele tatt. Med første uttaket så blødde jeg så mye at jeg fikk ikke reise hjem før det ble litt bedre. Begge deler er visst normalt..
Jeg fikk heller ikke til å tisse etter uttaket denne gangen! Det var skummelt, men sykepleieren sa ikke noe om det når jeg nevnte det..
Håper du blir bedre snart:)

Takk! :-) Godt å høre at det ikke er unormalt å blø mye og at du også har opplevd å ikke få tisse. Googlet litt og så at vannlatingsproblemer kan være en bivirkning av Oxynorm, så mulig at det er årsaken til at det ikke gikk. Greit å se at blodmengden har variert hos deg også, da behøver det ikke å bety at de har gjort noe galt. :-)

Jeg opplevde det samme, var ikke så vondt selve uttaket men veldig vondt etterpå..

Jeg trodde jeg tissa på meg i stolen, men typen sa det rant blod, de sa ingenting om det, legen sjekka etter blødning når han var ferdig. Fikk bind og blødningen stoppet :)
Har kanskje stukket i en blodåre kan jeg tenke meg :)

For meg var det skikkelig vondt på slutten av uttaket og etterpå var også ganske ille. Jeg kunne ikke forestille meg at det var blod som rant siden det var så mye. Kjentes omtrent ut som når det renner godt fra springen, så de må ha stukket hull på en blodåre av litt størrelse... Jeg blør ikke friskt nå lenger, kun brunlig, så da har det kanskje stoppet.

Mitt første uttak kjente jeg også at det rant blod ... jeg har alltid hatt mye blod etter uttak...
er en sånn «beholder» som sitter fast i stolen og der er det alltid blod så bunnen er dekt og beholderen er like lang som
Stolen[emoji30] ekkelt!

Aldri opplevd å ikke få tisse nei!

God bedring! Legg deg på sofaen og ta det helt med ro[emoji173]️

Sånn beholder tror jeg ikke at det var på min stol. Ekkelt nok å se den store bloddammen på toppen av stolen, men godt å høre at vi er flere som blør mye ved uttak.

Takk! Tok evigheter å komme seg hjem idag, men nå har jeg lagt meg med varmepute og tenker å ta to paracet når jeg skal sove.

Ikke intravenøst? Huffda.. hva får dere av smertestillende da?

Jeg var også skuffet over ikke å få intravenøst. Er en trygghet i å vite at de bare kan fylle på litt ekstra hvis det blir for ille. Jeg spurte sykepleieren på forrige kontroll om det var mulig å få noe mer underveis, og det var det ikke fordi tabletter ikke virker så raskt. (Dette er Riksen).

De er helt HÅPLØSE på å ta individuelle vurderinger[emoji849][emoji849][emoji849] kjører det samme på alle, uansett!! Ved innsett til meg så må de bruke et stivere kateter, det første de bruker funker ikke! Ved 5(!!!) innsett har jeg gitt beskjed om at de må gå rett på det stive! Men vil de høre!? NEI! Og hva skjer? De innser at det ikke går og må bytte til de jeg sa til dem[emoji849][emoji849][emoji849]

Så stivt kateter er bedre? Hvorfor? Gruer meg skikkelig til innsettet, for di det var kjempevondt forrige gang og legen prøvde mange ganger før det gikk. Blødde kjempemye og det var til og med blod på innsettskateteret (der det ikke bør være blod fordi det reduserer graviditetssjansen). Kanskje jeg bør snakke litt med dem om det før de starter med innsettet...

For meg var det skikkelig vondt på slutten av uttaket og etterpå var også ganske ille. Jeg kunne ikke forestille meg at det var blod som rant siden det var så mye. Kjentes omtrent ut som når det renner godt fra springen, så de må ha stukket hull på en blodåre av litt størrelse... Jeg blør ikke friskt nå lenger, kun brunlig, så da har det kanskje stoppet.

Huffda..
Nei, samme her, jeg kjente det var mengder, men falt meg ikke inn at det var blod der jeg lå..

Jeg hadde også brunlig utflod mange dager etterpå :)

Huffda..
Nei, samme her, jeg kjente det var mengder, men falt meg ikke inn at det var blod der jeg lå..

Jeg hadde også brunlig utflod mange dager etterpå :)

Nei, det skjønner jeg godt, hvordan skulle man kunne tro at det kunne komme så enorme mengder blod... Ok, så brun utflod kan jeg regne med å ha i mange dager, altså.

Nei, det skjønner jeg godt, hvordan skulle man kunne tro at det kunne komme så enorme mengder blod... Ok, så brun utflod kan jeg regne med å ha i mange dager, altså.
Jeg hadde bare brunt slim, det så SKIKKELIG ekkelt ut men var bare av og til :p

Herregud, det kjennes ut som jeg snart får et panikk anfall..
Når datoen var satt er plutselig alt skummelt, å uttaket kommer til å bli et helvete, med eller uten smerter.. Har lyst til å rope høyt en masse stygge ord[emoji24] Trodde jeg ville bli kjempe glad over å få en dato for uttak, men her ligger jeg å er heller livredd.. Hva skjeer

Herregud, det kjennes ut som jeg snart får et panikk anfall..
Når datoen var satt er plutselig alt skummelt, å uttaket kommer til å bli et helvete, med eller uten smerter.. Har lyst til å rope høyt en masse stygge ord[emoji24] Trodde jeg ville bli kjempe glad over å få en dato for uttak, men her ligger jeg å er heller livredd.. Hva skjeer
Kjære deg, det er helt ok å være redd og nervøs :Heartred:Heartred
Vi har alle vært der :knegg: for mange hjelper det å tenke på premien i slutten av tunellen!
Nå har du satt sprøyter på deg selv i dagesvis, så en til skal du klare! Riktignok lit annen form på den, men de hadde ikke gjort det om det ikke var forsket på det:Heartred:Heartred det kan være vondt, men det er nok pent lite bedre å føde for de fleste, så her trener du bare på pusting til fødsel av spira som de henter ut og lager til deg!:wav

Kjære deg, det er helt ok å være redd og nervøs :Heartred:Heartred
Vi har alle vært der :knegg: for mange hjelper det å tenke på premien i slutten av tunellen!
Nå har du satt sprøyter på deg selv i dagesvis, så en til skal du klare! Riktignok lit annen form på den, men de hadde ikke gjort det om det ikke var forsket på det:Heartred:Heartred det kan være vondt, men det er nok pent lite bedre å føde for de fleste, så her trener du bare på pusting til fødsel av spira som de henter ut og lager til deg!:wav

Vi hadde jo et ivf i 2014, men da ante jeg ikke hva jeg gikk til, å husker ikke hvordan uttaket var[emoji85]
Å ikke får jeg kanyle heller! Kun tabletter! Kanskje derfor jeg er ekstra bekymra, fordi jeg vet at jeg ikke kan få mere smertestillende om det gjør veldig vondt

Så stivt kateter er bedre? Hvorfor? Gruer meg skikkelig til innsettet, for di det var kjempevondt forrige gang og legen prøvde mange ganger før det gikk. Blødde kjempemye og det var til og med blod på innsettskateteret (der det ikke bør være blod fordi det reduserer graviditetssjansen). Kanskje jeg bør snakke litt med dem om det før de starter med innsettet...

Det er en «knekk» mellom livmorhalsen min og opp i livmoren, og når de da bruker er tøyelig kateter så går det ikke! Kun en gang det har vært litt ubehagelig, men synes det bare er unødvendig[emoji849][emoji849] har aldri blødd noe under innsett!![emoji5]

Vi hadde jo et ivf i 2014, men da ante jeg ikke hva jeg gikk til, å husker ikke hvordan uttaket var[emoji85]
Å ikke får jeg kanyle heller! Kun tabletter! Kanskje derfor jeg er ekstra bekymra, fordi jeg vet at jeg ikke kan få mere smertestillende om det gjør veldig vondt
Hvis du ikke husker uttaket så var det sikkert ikke så ille :Heartred
Det går sikkert kjempefint!!

Jeg husker uttaket mitt ifjor godt, men vival og kanyle! Jeg synes det nye medisinregimet med tabletter var MYE bedre!!! Så det går nok såå fint[emoji173]️[emoji173]️

Hopper ut av gruppa da vi har bestemt oss for å vente ett par mnd med neste forsøk grunnet en travel periode på jobb. Gratulerer til dere med positiv test og tvi tvi til dere som holder på:-)

Du får nok utslag på digital med den streken der![emoji7] de testene er ikke så sensitive!

Jeg tenker å ta en digital på søndag når det er testdato. Har IKM i dag eller i morgen, er skikkelig nervøs for at TR kommer..

Du går også på Prednisolon, gjør du ikke? Hvor lenge har du fått beskjed om å ta det?

Den øverste er gårsdagens test (11 dpo) og den nederste er dagens test (12 dpo)! :happy:Vis vedlegget 244342

Jeg ønsker samtidig alle som skal ut i ilden i dag, enten det er uttak eller innsett, masse masse lykke til!! :Heartred
Gratulerer! Så gøy å se :D disse testen slo svakt ut hos meg ganske lenge imens tidligtestene (de helt rosa ) var klare å tydelige! Så dette lover veldig bra!! :) ❤ krysser fingrene for deg

Ble det naturlig syklus?

Jeg tenker å ta en digital på søndag når det er testdato. Har IKM i dag eller i morgen, er skikkelig nervøs for at TR kommer..

Du går også på Prednisolon, gjør du ikke? Hvor lenge har du fått beskjed om å ta det?

Spennende!! Jeg tror ikke TR kommer til deg[emoji8][emoji8]

Jeg tar prednisolon ja, på eget inititativ! Ordna meg pp egenhånd! Så St.Olavs vet ikke noe! Tatt lavdose 5 mg hele veien, og tar vel til og med uke 9 tror jeg! Skal trappe ned til halve dose de 4 siste dagene!

Hopper ut av gruppa da vi har bestemt oss for å vente ett par mnd med neste forsøk grunnet en travel periode på jobb. Gratulerer til dere med positiv test og tvi tvi til dere som holder på:-)

Masse lykke til når dere begynner på igjen[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Back
Topp