Februar 2017

Da tror jeg at alle skal ha kommet med :)

Fjernet hvilken medisin fra listen over stimulering, da ble det litt mer oversiktlig ;) Men hvilket barn, hvor du tilhører, hva slags protokoll, hvilket nummer av forsøk det er (f.eks: #2 IVF) kan dere gjerne ta med.
Er #1 ICSI på oss, og ikke IVF, men det er bare detaljer ;-);)

Etter 4 dager på Menopur 300 ie pr dag har jeg fortsatt litt igjen i ampullen som skulle inneholde 1200 ie. Skal man ikke bruke resten men gå over på neste flaske fra idag da eller skal jeg bruke den opp? Helt fersk i dette gamet skjønner jeg. [emoji85]

Etter 4 dager på Menopur 300 ie pr dag har jeg fortsatt litt igjen i ampuller som skulle inneholde 1200 ie. Skal man ikke bruke resten men gå over på neste flaske fra idag da eller skal jeg bruke den opp? Helt fersk i dette gamet skjønner jeg. [emoji85]

Jeg bruker det opp :) Og tar da resterende av det du mangler fra neste ampull ;)

Så bra!! Hvilket sykehus/klinikk tilhører du? Er det første forsøk?
St.olav :) men får ta ul i Ålesund. Deilig å slippe å reise opp før uttak [emoji106][emoji4]
Bare noen dager forskjell mellom oss :) Jeg skal til UL 8/2. Sprøyter fra 1/2 og jeg skal ha dose 140 av Menopur :) Lykke til! :)
Så gøy å møte flere likt i løypa [emoji4] hvilket sykehus hører du til? Masse lykke til du også! [emoji4]

LillyBE: Jeg og! Så utrolig rart å glede seg så mye til at fremmede skal oppi der og kike. Hehe. Når skal du til UL?
Krysser alt som krysses kan for at vi får passelig mange store fine follikler i første omgang [emoji2]

Var til UL fredag. Stor folikkel høyre side og 9mm tykk slimhinne. Alt ligger til rette for å sette inn. Venter bare på el nå. Siden jeg skal ha innsett i naturlig syklus så måler jeg jo selv. Så skal jeg gå på Lutinus i 5 dager før de tilbakefører egget. Så blir det Lutinus til uke 34:/

LillyBE: Jeg og! Så utrolig rart å glede seg så mye til at fremmede skal oppi der og kike. Hehe. Når skal du til UL?
Krysser alt som krysses kan for at vi får passelig mange store fine follikler i første omgang [emoji2]

Haha, du sier noe! Bittelitt sært Jeg har første UL i morra!! Har jo kun gått på sprøyter 4 dager da så er vel ikke så mye de ser enda, men ser vel om no er på gang :)

Var til UL fredag. Stor folikkel høyre side og 9mm tykk slimhinne. Alt ligger til rette for å sette inn. Venter bare på el nå. Siden jeg skal ha innsett i naturlig syklus så måler jeg jo selv. Så skal jeg gå på Lutinus i 5 dager før de tilbakefører egget. Så blir det Lutinus til uke 34:/

Blasto du skal ha? Lutinus er kliss, men om det er det som skal til for spire i enden er det verdt det :) For å minske klisset kan du jo høre om du kan ta 1 på morgen og 2 på kvelden etter de 2 første ukene? Gir jo samme dosen og et åpent vindu for litt kos eller annen aktivitet uten dette klisset ;)

Blasto du skal ha? Lutinus er kliss, men om det er det som skal til for spire i enden er det verdt det :) For å minske klisset kan du jo høre om du kan ta 1 på morgen og 2 på kvelden etter de 2 første ukene? Gir jo samme dosen og et åpent vindu for litt kos eller annen aktivitet uten dette klisset ;)
Blasto ja:) har en sønn som ble til etter fryst blasto født i 2015. Han kom til med samme regime så er dessverre vant med klisset;)mn da tok jeg 2×3 pr dag! Fikk justert til 1×3 etter 20 og noe uker ut i svangerskapet. Det var en drøm hahaha. Ja enig, det er så verdt det.

Jeg bruker det opp :) Og tar da resterende av det du mangler fra neste ampull ;)

Takk for svar, ble nesten bekymret for om jeg hadde tatt for lite hver dag eller noe siden det var mer igjen etter å forsåvidt ha tatt 300x4 som skulle bli hele ampullen på 1200ie. Men da gjør jeg som deg, føles jo som galskap å kaste sånn dyr medisin...

Begynte stimulering 27/1[emoji4]
1 barn. St.olavs.Kort protokoll.#1 IVF.

Vi ligger helt likt[emoji4] begynte også kort protokoll 27/1, St.Olav, #1 ICSI på oss da [emoji4] Første barn [emoji4]

Vi ligger helt likt[emoji4] begynte også kort protokoll 27/1, St.Olav, #1 ICSI på oss da [emoji4] Første barn [emoji4]
Helt likt vi da ja :)
Lykke til når det blir tid for UL! :) Får holde meg oppdatert. Litt ekstra gøy når vi ligger HELT likt og skal til behandling samme sted ;) måtte uka gå fort og symptomene være milde med oss. Har heldigvis vært heldig sånn sett så langt[emoji106]

Last edited:
Helt likt vi da ja :)
Lykke til når det blir tid for UL! :) Får holde meg oppdatert. Litt ekstra gøy når vi ligger HELT likt og skal til behandling samme sted ;) måtte uka gå fort og symptomene være milde med oss. Har heldigvis vært heldig sånn sett så langt[emoji106]

Det skal jeg gjøre, oppdater du også ;) Jeg skal på UL på torsdag, blir veldig spennende! Heldigvis ingen bivirkninger her foreløpig :angelic: Imorra starter jeg med Orgalutran i tillegg til Puregon, så er litt spent på det :nailbiting:

Et lite kjapt spørsmål. Er på sprøytedag nr 5 (6)(Puregon 350IE/daglig) og har hatt magesmerter og kvalme siden klokka seks på mårran i dag. Smertene er ikke konsentrert til eggstokkområdet men hele magen, pluss litt "syk og svak og dårlig bak" -action. Er dette en bivirkning på Puregon eller har jeg klart å pådra meg et magevirus på verst tenkelig tidspunkt?

Et lite kjapt spørsmål. Er på sprøytedag nr 5 (6)(Puregon 350IE/daglig) og har hatt magesmerter og kvalme siden klokka seks på mårran i dag. Smertene er ikke konsentrert til eggstokkområdet men hele magen, pluss litt "syk og svak og dårlig bak" -action. Er dette en bivirkning på Puregon eller har jeg klart å pådra meg et magevirus på verst tenkelig tidspunkt?
Kan jo være noe virus som du nevner, men siden du går på puregon så kan det jo også være noe i forbindelse med den. Har du vært på UL? Får håpe ubehaget går over fort og at det ikke er noe av betydning for forsøket [emoji173]

Står nevnt magevondt x flere som bivirkning på Puregon i felleskatalogen (bekkensmerte/buksmerte/forstoppelse/abdominalt ubehag/kvalme/diare)

For å sitere deler av bivirkningsteksten:
"Tegn og symptomer relatert til ovarialt hyperstimuleringssyndrom (OHSS) er observert hos ca. 4 % av pasientene. Andre bivirkninger relatert til dette syndromet er bekkensmerte og/eller forstoppelse, buksmerte og/eller distensjon, ømme bryst eller brystspreng og forstørrede ovarier. Vanlige (≥1/100 til <1/10): Gastrointestinale: Bukdistensjon, buksmerter. Kjønnsorganer/bryst: OHSS, bekkensmerter. Nevrologiske: Hodepine. Øvrige: Reaksjoner på injeksjonsstedet. Mindre vanlige (≥1/1000 til <1/100): Gastrointestinale: Abdominalt ubehag, forstoppelse, diaré, kvalme. "

Back
Topp