Endelig i gang! Starta med menopur 150ie idag. Skal til ul 3/2. Uttak/innsett uke 6![]()
Så bra!! Hvilket sykehus/klinikk tilhører du? Er det første forsøk?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Endelig i gang! Starta med menopur 150ie idag. Skal til ul 3/2. Uttak/innsett uke 6![]()
Bare noen dager forskjell mellom ossEndelig i gang! Starta med menopur 150ie idag. Skal til ul 3/2. Uttak/innsett uke 6![]()
Ul-kontroll i dag på sprøytedag 9, uttak blir på onsdag. Får bare håpe at på det femte skal det skje![]()
Det håper jeg også, krysser finga for degvar de positive på UL?
Jeg var på ultralyd i går(fredag), syklusdag 7, har tatt menopur 112.5 i 6 dager.
Jeg hadde tre follikler på ca 10mm på venstre side og en drøss med mindre follikler på begge sider. Hinnen var på 6.6 mm. Fikk beskjed om å fortsette med samme dose menopur og komme inn på en ny ultralyd på mandag. Begynte også med orgalutran i går.
Alt er veldig spennende! Har heldigvis ikke så mye bivirkninger, litt trøtt og oppblåst bare.
Tråd for oss som skal gjennom stimulering og uttak, innsett eller annen assistert behandling i februar 2017Skriv deg gjerne opp med dato for oppstart, uttak og lignende så fører jeg en liste etter hvert over hvem som venter på oppstart, hvem som sprayer, hvem som holder på med sprøyter, hvem som ruger og hvem som er så heldige å få 2 fine streker i slutten av karusellen. Skriv også hvor du hører til og hvilket barn i rekken dere prøver på om du vil.
Masse lykke til, måtte dette være vår lykkemåned
VENTER PÅ OPPSTART
WCE, fryseforsøk i naturlig syklus, søskenforsøk, Porsgrunn
1pluss1erlik3, #1 ICSI, oppstart spray uke 8
Xa-88, rundt uke 6/7, første barnet
Arytai, fryseforsøk
Frk79, innsett uke 7
Andunge, fryseforsøk
STIMULERER
MammaForAndreGang, spray fra 4.1, #1 IVF, barn nummer 2, Porsgrunn
Evlina, spray fra 9.1, #2 ICSI/TESA, Riksen
Pingu88, synarela
Mator, spray fra 18.1, #3 ICSI
VictoriaH, #2 IVF, oppstart spray 19.1, første barnet, Porsgrunn
Krinoline, menopur fra 22.1, Porsgrunn, første barnet
lang protokoll, uttak uke 5, #5 ICSI, Fertilitetssenteret, første barn
Bruker95kr, spray 23.1, Porsgrunn
Ønsketerstort<3, spray
LillyBE, menopur fra 24.1, andre barnet
RUGER PÅ GULLEGGET
TANTA KOM...![]()
JIPPI - VI KLARTE DET![]()
IKKE OPPDATERT
Oppdatert 24. januar
Ser ut som navnet mitt falt ut på oppføringen min da du skrev inn i listen her
Giraffen, lang protokoll, uttak uke 5, #5 ICSI, Fertilitetssenteret, første barn
Jeg var på ultralyd i går(fredag), syklusdag 7, har tatt menopur 112.5 i 6 dager.
Jeg hadde tre follikler på ca 10mm på venstre side og en drøss med mindre follikler på begge sider. Hinnen var på 6.6 mm. Fikk beskjed om å fortsette med samme dose menopur og komme inn på en ny ultralyd på mandag. Begynte også med orgalutran i går.
Alt er veldig spennende! Har heldigvis ikke så mye bivirkninger, litt trøtt og oppblåst bare.
Fertilitetssenteret her også
Håper du får gode egg, og at delingen går bedre nå. Jeg har kun hatt et ferskforsøk for 2,5 år siden så er veldig spent på den første UL. Starta opp med Menopur 187,5 så håper jo noe skjer. Sist slet vi forferdelig med å få slimhinnen tynn nok...
Hyggelig med flere som holder til der da
Jeg hadde 3 forsøk (inkl. de to avbrutte) på Riksen, men var ikke fornøyd og valgte å gå privat før vi eventuelt prøver siste forsøk der. Og det ene forsøket på F gikk bedre enn alle de andre på R (ble til og med gravid for første gang på fire år, men mistet tidlig). Så sånn sett er håpet større nå, men de kan jo ikke trylle de heller, så er jo uansett avhengig av god kvalitet i akkurat denne syklusen.
Så heldig at det klaffet på første forsøk for dere sist, da er det jo kjempegode sjanser nåRegner med du mener problemer med å få slimhinnen tykk nok, ikke tynn?
Håper det er bedre denne gangen da, hender jo kroppen forandrer seg etter en gravididet. Her er slimhinnen flott hver gang, men hjelper lite uten embryo å sette inn. Så hver sine problemer dessverre
Må bare håpe det går til tross for alt som kan gå galt<3

Så koselig at vi blir flere her!
4 dager til spraystart!![]()
Ja, jeg er veldig fornøyd derutrolig hyggelige folk og god oppfølging. Vi gikk rett privat pga lang ventetid i Oslo...
Haha, såklart problem med at slimhinna er for tynn javi var utrolig heldige sist, fikk tom 3 egg på frys!! Så ila høsten har jeg hatt 3 fryseforsøk. Ble gravid på 1 av de, men mista dessverre tidlig jeg også. Er det lenge siden du hadde sist forsøk. Det er som du sier, vi har alle hver våre problemer. Jeg håper iallfall kvaliteten min er ca lik som sist
Mannen har også litt nedsatt kvalitet så sist kjørte de 50/50 IVF og ICSI.
I ettertid skulle jeg ønske vi også hadde gått rett privat, eller i det minste søkt til Porsgrunn istedenfor (visste ikke det var så stor forskjell den gang). Har jo kastet bort masse tid på å vente på riksen, 5mnd bare til forsamtale, så 3mnd før første forsøk, så 4mnd mellom forsøkSist forsøk privat var i nov/des, så jeg fikk starte rett på neste syklus med lang protokoll siden det så fint ut på ul etter den kjemiske/sa jeg hadde på det forsøket. Før det lenge siden riksen. Så en helt annen verden i det private, her er det bare kroppen man venter på
Egg på frys sist lover jo bra! Aldri fått selv. Håper du får det igjenTrist du også mistet da. Her har mannen hatt litt varierende prøver i starten, men stort sett bra videre, men vi vet jo ikke helt om det bare er mine egg eller kombinasjon av oss begge som er problemet. Nå er det uansett bare ICSI som gjelder fremover etter at IVF har gitt dårlig/ingen uttelling.
Lykke til på kontroll etterhvert da![]()
I ettertid skulle jeg ønske vi også hadde gått rett privat, eller i det minste søkt til Porsgrunn istedenfor (visste ikke det var så stor forskjell den gang). Har jo kastet bort masse tid på å vente på riksen, 5mnd bare til forsamtale, så 3mnd før første forsøk, så 4mnd mellom forsøkSist forsøk privat var i nov/des, så jeg fikk starte rett på neste syklus med lang protokoll siden det så fint ut på ul etter den kjemiske/sa jeg hadde på det forsøket. Før det lenge siden riksen. Så en helt annen verden i det private, her er det bare kroppen man venter på
Egg på frys sist lover jo bra! Aldri fått selv. Håper du får det igjenTrist du også mistet da. Her har mannen hatt litt varierende prøver i starten, men stort sett bra videre, men vi vet jo ikke helt om det bare er mine egg eller kombinasjon av oss begge som er problemet. Nå er det uansett bare ICSI som gjelder fremover etter at IVF har gitt dårlig/ingen uttelling.
Lykke til på kontroll etterhvert da![]()
Ja, så klart! Herregud, blir såååå tung i hue nå...Veldig gøy!! Til sprøytestart mener du vel![]()