Fastlegen

Kjempefornøyd med fastlegen min. Venter aldri mer enn noen få minutter før jeg kommer inn. Hun er hyggelig og har full forståelse når jeg kommer med problemene mine :) også tar det aldri lang tid før jeg får svar på prøver og henvisninger :)

Huff ikle. Her er største problemet at fastlegen er ikke der når jeg skal til legen så må til andre xD

Min fastlege er helt fantatisk!
Hun kjenner sykehistorien min så jeg kan bare sende SMS om hva jeg trenger av medisiner uten å måtte bruke opp av hennes timer på å få en resept, får time på dagen hvis jeg trenger det, hun følger opp og ringer både NAV og sykehus hvis det trengs, og hun har en evne til å se meg og ikke bare behandle sykdommer og symptomer.

Da jeg var lagt inn på sykehuset sist og de skulle sjekke at informasjonen stemte sa sykepleieren "åh har du XX som fastlege? Du er heldig! Hun er så flink til å følge opp pasientene sine!".

Jeg eeeelsker fastlegen min:p fantastisk forståelsefull og dyktig lege! Kontoret han jobber på derimot... Sure og lite opplyste sekretærer og mye rot!

Droppet det gamle legekontoret fordi jeg mislikte de i resepsjon/lab og ble irritert på legen min, samt trangt venterom og lang ventetid der.
Men nye legen mi føler jeg stresser sånn, så syns det er vanskelig å få spurt om alt jeg vil...

Jeg er ganske fornøyd

Alltid lang væntetid . Ser ut som de tar in før manga pasienter æn de har kapasitet till.

Fornøyd med henne, når hun er der. Ofte sykemeldt eller i permisjon av noe slag. Får kjapt time, men er ofte mye venting når jeg er der, ofte opp mot en time forsinkelser pga akuttfunksjon.

Veldig fornøyd. Jeg skulle egentlig ha kvinnelig lege, men hun slutta, så fikk en mannlig. Kunne ikke vært mer fornøyd! Han har alltid tatt meg seriøst og gjør alt han kan for at jeg som pasient skal føle meg godt ivaretatt. Mannen har samme opplevelse. Effektiv og flink lege!!

Er sykt fornøyd med fastlegen min! Har verdens beste faktisk! Har flyttet fra stedet hvor hun holder til, men ønsker likevel ikke skifte lege til en som holder til nærmere hvor jeg bor

Var veldig fornøyd med ham jeg hadde i over 10 år! Men så byttet han jobb. Vikaren er forsåvidt grei, men litt språk barrierer. Jeg håper gamle legen kommer tilbake, men tviler på det :(

Er sjelden hos legen, heldigvis. Etter den gamle fastlegen min sluttet fikk jeg en "midlertidig", som jeg var på tre svangerskapskontroller hos, samt etterkontroll, og han er den verste slasken jeg har møtt. Helt fjern og virket ikke som han hadde noe kunnskap om svangerskap, var han som spurte meg om ting og ikke omvendt.

Senere har jeg spesifisert når jeg bestiller time at jeg ikke ønsker ham, da har jeg kommet til turnusleger med.. eh.. varierende dyktighet. Ble direkte rasende en gang vi var der med jenta pga noe hissig utslett og ble avfeid som "hysteriske førstegangs" med beskjed om å smøre på "vanlig fuktighetskrem", hva nå enn det er. Google hjalp meg mer. Hos helsestasjonslegen fikk vi senere beskjed om at det var atopisk eksem og endelig tips om riktig behandling.

Nå har jeg og mini stått uten fastlege siden før hun ble født, og endelig ble det ledige plasser hos hun som er på helsestasjonen. Har enda ikke vært hos henne som fastlege, men på helsestasjonen er hun grei og imøtekommende og tar oss på alvor.

De som sitter i skranken er et kapittel for seg selv, gretne damer som spør og graver om ting kun legen har noe med. Og vi får aldri time raskt når vi sier det haster (da tar det gjerne 3-4 uker), derimot om det overhodet ikke haster kan de gi oss time samme dag.

Tja der vi bodde sist var jeg virkelig ikke fornøyd der var alt bare kaos, før der igjen hadde jeg verdens beste lege men når jeg ringte etter fødsel pga hemoroider og fikk time en mnd etterpå så jeg ganske mørkt på de inne på kontoret og ønsket alle sammen hemoroider de ikke kunne behandle på en mnd!
Ringte legevakt og legen der brukte 5 min på å ringe meg samt sende resept så var man ferdig med den saken!

Her er det vanskelig å komme igjen på tlf, men barn skal ha time på dagen om man ringer relativt tidlig så har hvert veldig fornøyd med det da :)

Back
Topp