Er sjelden hos legen, heldigvis. Etter den gamle fastlegen min sluttet fikk jeg en "midlertidig", som jeg var på tre svangerskapskontroller hos, samt etterkontroll, og han er den verste slasken jeg har møtt. Helt fjern og virket ikke som han hadde noe kunnskap om svangerskap, var han som spurte meg om ting og ikke omvendt.
Senere har jeg spesifisert når jeg bestiller time at jeg ikke ønsker ham, da har jeg kommet til turnusleger med.. eh.. varierende dyktighet. Ble direkte rasende en gang vi var der med jenta pga noe hissig utslett og ble avfeid som "hysteriske førstegangs" med beskjed om å smøre på "vanlig fuktighetskrem", hva nå enn det er. Google hjalp meg mer. Hos helsestasjonslegen fikk vi senere beskjed om at det var atopisk eksem og endelig tips om riktig behandling.
Nå har jeg og mini stått uten fastlege siden før hun ble født, og endelig ble det ledige plasser hos hun som er på helsestasjonen. Har enda ikke vært hos henne som fastlege, men på helsestasjonen er hun grei og imøtekommende og tar oss på alvor.
De som sitter i skranken er et kapittel for seg selv, gretne damer som spør og graver om ting kun legen har noe med. Og vi får aldri time raskt når vi sier det haster (da tar det gjerne 3-4 uker), derimot om det overhodet ikke haster kan de gi oss time samme dag.