Førstegangsgravid

Takk for svar Malvinka :) Det er tøft det dere måtte gjennom, og som du sier, kjipt å være en del av statistikken, men heldigvis får man nye forsøk på å få en frisk liten baby. Forstår godt valget deres, hadde gjort det samme selv.
Går heldigvis bra med de fleste så ikke noe vits i å beskymre seg unødvendig :)
Sist gang husker jeg vi var kjemperedde og ville ikke handle inn klær eller noe før uke 16, denne gangen er vi veldig positive og har allerede et litet lager (mannen var på jobbreise til usa) men klær. Vi kommer nok ikke til å fortelle det til så mange uansett før etter uke 12. Kanskje det var magefølelsen sist som sa at vi ikke burde kjøpe noe, eller bare at frykten var større siden det var så ukjent. uansett satser vi på at denne gangen skal det gå bra. :)

Er det første gang du skal på UL nå?

Er det første gang du skal på UL nå?

Magefølelsen er egentlig god her også :) vi var på UL når jeg var 8+1, ville bare forsikre meg om at fosteret var i livmoren (ikke i egglederen etc) pga det hendte en venninne av meg, og å høre hjertelyden :) og alt så bra ut da, hjerte slo 169 slag i minuttet ❤️

Magefølelsen er egentlig god her også :) vi var på UL når jeg var 8+1, ville bare forsikre meg om at fosteret var i livmoren (ikke i egglederen etc) pga det hendte en venninne av meg, og å høre hjertelyden :) og alt så bra ut da, hjerte slo 169 slag i minuttet ❤️
Det er utrolig artig med UL når du får se noe som igner på et lite menneske der inne :)
Var også på UL sist fredag og ble overlykkelig over hjerteslagene og at alt så fint ut, men var liksom ikke så mye å se på ennå. En liten bankende geleklump med 168 slag i minuttet :)
Gleder meg til å følge utviklingen videre :)

Første gang her å, men vanskelig for å tro på det.... Har en del symptomer og passert uke 12, men kjenner jeg ikke tørr å slippe gleden helt løs før vi har vært på ulyralyd og sett om alt er bra...

Har sagt det til aller nærmeste familie, men ikke til andre og vil gjerne vente så lenge som mulig med det... Selv om det kan bli vanskelig da magen har vist antydning til å begynne å vokse...

Fikk høre hjertelyden i går! Men den lille var rastløs, så det varte ikke så lenge før den beveget seg.
Men det var vår lille! :Heartpink

Hei, hvordan er formen og har dere startet å vise noe?
Har magen blitt større hos dere? :)
12+5

Last edited:
Jeg har vært plaget mye meg kvalme fra midten av uke 5. Er nå 13+6, og kvalmen har roet seg bittelitt :-) Magen poppet brått ut natt til i går. Skvatt nesten da jeg så meg i speilet! Haha..

Hei, hvordan er formen og har dere startet å vise noe?
Har magen blitt større hos dere? :)
12+5

Her gikk alle symptom over ca.14+4, og selv om alle gravidappene sier at det er normalt så synes jeg det er skummelt.. Fikk høre hjertelyd 12+3 og gleder meg veldig til å få høre den igjen neste uke, får nok ikke senket skuldrene før det. Er 15+1 nå men har ikke fått noe mage ennå..

Jeg har vært heldig og ikke vært noe særlig kvalm, men nå i 2 trimester har jeg fått wn forferdelig skallebank hver dag. Magen poppa fram for ca 2 uker siden! :)

De fleset symptomene er forsvunnet, me legger meg fortsatt klokken 21-22 hver kveld. Magen føles mest bare oppblåst da :(

Andre gang eg er gravid, men første gang den har holdt ut til uke 12:happy: så no kan eg endelig slappa litt meir av! Uansett om kvalmen og ryggen er på bærtur!

Første gang her også :happy: Veldig spent og nervøs, veit fortsatt ikke hvor langt jeg er på vei. Hadde en UL i går, og det er veldig tidlig, skal tilbake om to uker. Kan nesten ikke vente!!
Gratulerer så mye Becca, og til dere andre :happy:

Første gang her også :happy: Veldig spent og nervøs, veit fortsatt ikke hvor langt jeg er på vei. Hadde en UL i går, og det er veldig tidlig, skal tilbake om to uker. Kan nesten ikke vente!!
Gratulerer så mye Becca, og til dere andre :happy:
Hvor langt ble du målt på UL igår da?

Hvor langt ble du målt på UL igår da?

Han sa faktisk ingenting, kun at jeg er befruktet og at det er tidlig, men at alt så bra ut.
Hadde en positiv test hos legen på fredag, var der pga smerter i magen. Visste ikke at jeg var gravid, så pga smerter blei jeg sendt videre.
Men ut i fra termin kalkulatoren er jeg 4+6.

Back
Topp