Førstegangsgravid

Første her også, prøvd i over ett år og endelig satt den

Endelig en plass jeg kan si det, Vi venter en liten!! xsmile9
Første gang for meg, har regnet meg frem til T.dato i den 23 april. Så i dag er jeg akkurat 8 uker på vei!

Første her og :) har faktisk også midlertidig termin satt 23 april :D veldig spennende, men føler det blir mye "venting" nå i begynnelsen :p

Alt for mye venting! hatt mange symptomer?
Merket det faktisk pga symptomer, hehe.. slitt med kvalme, så gått sykemeldt i 3 uker snart :/ (heldigvis går det over for de fleste rundt uke 12 *fingerscrossed*) :D Er så spent på om det er 1 eller 2 osv...

Selv da?

Last edited:
Merket det faktisk pga symptomer, hehe.. slitt med kvalme, så gått sykemeldt i 3 uker snart :/ (heldigvis går det over for de fleste rundt uke 12 *fingerscrossed*) :D Er så spent på om det er 1 eller 2 osv...

Selv da?

Nesten ingen symptomer her, litt ømme bryst og trøtt. Det er vell det. Uff, sykemeldt faktisk :S
Har du mistanke om 2? :O :D

Nesten ingen symptomer her, litt ømme bryst og trøtt. Det er vell det. Uff, sykemeldt faktisk :S
Har du mistanke om 2? :O :D
Så deilig, ingenting er bedre enn om man slipper kvalmen! Hehe.. Både ja og nei :) Blir egentlig glad uansett, jeg - gleder meg bare til å finne ut mer <3

førstegangsgravid her også:) Bikker over til 10 uker om to dager, hurra! Har allerede vært på tidlig UL og skal på ny om 4 uker. Rett og slett fordi jeg er livredd for å få et alvorlig sykt barn eller barn med downs... så skal sjekke nakkefold og hjerte neste gang. Til så lenge av det de kunne se så så barnet friskt ut og UL gikk veldig bra :) Måtte ta innvendig UL pga så tidlig, men null stress det :)

Fyrstegongsgravid her og :happy: Syns det er aaaaltfor mykje venting, eg vil ha mage nå :joyful: Bestilt tidleg ul 6/10 (11+2), men kjenner det er veldig lenge til...

Første her og :) synes det er veldig spesielt men veldig hyggelig, da jeg i 3 år har trodd at jeg ikke kunne få barn. Er så langt på vei nå at det går bra å si det til folk, men nå vil jeg bare holde det hemmelig og mellom meg og samboeren enda lenger ^^ hehe

Første barnet, men desverre ikke førstegangsgravid. Måtte ta abot i uke 12 sist etter dårlige nyheter på tidlig UL. Gleder meg til å være forbi uke 12 og til magen begynner å vise. Da blir alt nytt og spennende (valmeperioden har jeg vært gjennom før så trenger ikke den igen) :P

Første barnet, men desverre ikke førstegangsgravid. Måtte ta abot i uke 12 sist etter dårlige nyheter på tidlig UL. Gleder meg til å være forbi uke 12 og til magen begynner å vise. Da blir alt nytt og spennende (valmeperioden har jeg vært gjennom før så trenger ikke den igen) :P

Skal på UL i morgen, er da 11+6. Kjenner jeg gleder meg og gruer meg! Er livredd for at noe er galt med mini! Vet ikke helt hva jeg skal forvente heller - vet du hva mer enn indikasjon på kromosomfeil de kan se i uke 12? Kan tenke meg det var tøft det du måtte gjennom, godt at det er en ny spire på vei som forhåpentligvis alt er bra med :)

Skal på UL i morgen, er da 11+6. Kjenner jeg gleder meg og gruer meg! Er livredd for at noe er galt med mini! Vet ikke helt hva jeg skal forvente heller - vet du hva mer enn indikasjon på kromosomfeil de kan se i uke 12? Kan tenke meg det var tøft det du måtte gjennom, godt at det er en ny spire på vei som forhåpentligvis alt er bra med :)
Hos oss så var det en vekstfeil i buken som gjorde at alle organene lå på utsiden og hadde vokst sammen med en eller annen hinne på utsiden. Dette igjen førte til en vekstfeil på beina slik at minien hadde under3% sjanse for å overleve svangerskapet og alle operasjonene den måtte ha trengt og 100% garanti for rullestol så valget var veldig enkelt for oss. Vi ville ikke at et barn skulle lide så mye selv om det overlevde. Men sjansene for det vi opplevde var minimale siden det ikke var noe kromosonfeil eller noe, og legen sa de ikke viste hvorfor det skjedde, bare at det blant noen få skjedde, Det er kjedelig å være en del av statestikken, men vi er opptimistiske siden gjentagelsesfaren er minimal :)
Men ikke uke 12 kan de jo se at alt er vokst som det skal, at armer og bein er som normalt og ingen store defekter/brokk og selvsagt kromosonfeil.

Takk for svar Malvinka :) Det er tøft det dere måtte gjennom, og som du sier, kjipt å være en del av statistikken, men heldigvis får man nye forsøk på å få en frisk liten baby. Forstår godt valget deres, hadde gjort det samme selv.

Back
Topp