Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
hvor langt er du på vei nå?Noen som har fått sett kjønn på TUL på sykehuset? Her ville ikke jordmor prøve å se engang..
Ja vi fikk se. Her var det jordmoren som lurte på om vi skulle forsøke å se etter kjønnet. Så det ganske tydelig den gang da, 12+4, og vi har fått det bekreftet med NIPT i ettertid. Det virker som det kommer an på hvilken jordmor du møter mtp villighet til å se etter kjønn så jeg turte ikke å si noe. Her var det hannen som spurte litt diffust og jordmoren hev seg på og var supergiret på å sjekke om vi så kjønnNoen som har fått sett kjønn på TUL på sykehuset? Her ville ikke jordmor prøve å se engang..
12 uker!hvor langt er du på vei nå?
Virker som om det kommer an på jordmor ja. Denne var ikke særlig lett å påvirkeJa vi fikk se. Her var det jordmoren som lurte på om vi skulle forsøke å se etter kjønnet. Så det ganske tydelig den gang da, 12+4, og vi har fått det bekreftet med NIPT i ettertid. Det virker som det kommer an på hvilken jordmor du møter mtp villighet til å se etter kjønn så jeg turte ikke å si noe. Her var det hannen som spurte litt diffust og jordmoren hev seg på og var supergiret på å sjekke om vi så kjønn
Det er vel både fordi svaret blir sikrere jo lenger man er på vei og fordi det skal være enklere logsistikkmessig. Man skal også ha fått info om NIPT og fosterdiagnostikk gjennom en video e.l før den tas.Jeg tok en privat tul i uke syv før vi dro på ferie for å se liv. Sykehuset i uke ni pga IVF Ny privat tul 11+4 før Arendal og alt så bra ut. Vanlig tul på sykehuset 12+4.
Er det noen som har fått tatt NIPT før tul? Synes det er merkelig at NIPT ikke tas i uke ti, sånn at resultatet foreligger samtidig med tul.
Fikk også inntrykk av at jordmor ikke ønskte å prøve å se med meg. Hun sa kontant nei når jeg spurte helt i starten av undersøkelsen, så virket mer som at det er rutine/vilje enn at hun ikke kunne se det.. Er i uke 14Noen som har fått sett kjønn på TUL på sykehuset? Her ville ikke jordmor prøve å se engang..
I Norge har de vel ikke lov til å si noe om kjønn før man er 12+0, siden man skal være forbi grensen for selvbestemt abort. Mener det er derfor man ikke får vite kjønn gjennom NIPT som tas på norsk klinikk. Men senere (på UL) er det kanskje fordi de ikke er 100% sikker?Jeg er helt sikker på at de fleste som tar ultralyd kan se kjønnet uke 12+, men de har sikkert noen retningslinjer å forholde seg til. Når man går privat er de mye mer villige til å fortelle deg hva de mener kjønnet er.
Det har jeg også hørt. Noe med at man ikke skal kunne ombestemme seg på grunn av kjønnetI Norge har de vel ikke lov til å si noe om kjønn før man er 12+0, siden man skal være forbi grensen for selvbestemt abort. Mener det er derfor man ikke får vite kjønn gjennom NIPT som tas på norsk klinikk. Men senere (på UL) er det kanskje fordi de ikke er 100% sikker?
Det fikk jeg høre her om dagen ogsåDet har jeg også hørt. Noe med at man ikke skal kunne ombestemme seg på grunn av kjønnet
Det er så deilig følelse! <3Vært på TUL idag 8+2, og fikk se en bitteliten bamsemums med bankende hjerte
Jeg klarte ikke.. Var på ul 7+4 og bekreftet liv, tok privat i uke 10 også toul i uke 12 Roet meg mye ned etter den i uke 10, ellers prøver jeg å være rasjonell. Gjentar til meg selv at jeg har ikke blødd, jeg har fremdeles symptomer, som oftest går det bra etcHvordan klarer dere å roe dere med at alt er bra etter å ha vært på skikkelig tidlig UL? Jeg synes liksom det er så utrolig vanskelig å skulle vente til den offentlige tidlige!!
Noen som har noen tips/statistikk, hva som helst?
Det er liksom litt det jeg gjør også! Jeg skal ta NIPT (da får man også ultralyd) 10+5, så da får jeg liksom en ekstra der også..Jeg klarte ikke.. Var på ul 7+4 og bekreftet liv, tok privat i uke 10 også toul i uke 12 Roet meg mye ned etter den i uke 10, ellers prøver jeg å være rasjonell. Gjentar til meg selv at jeg har ikke blødd, jeg har fremdeles symptomer, som oftest går det bra etc