Første symptomer

Dere som har barn fra før, føler dere også at huden liksom har "løsnet" elastisiteten? Selv om jeg ikke har gått opp mye kg (kanskje 1,5) så har liksom magen blitt mye slappere og større, føler liksom at huden har blitt helt slakk... ikke moro å ligge på sida liksom :facepalm: :smiley-bounce022

Dere som har barn fra før, føler dere også at huden liksom har "løsnet" elastisiteten? Selv om jeg ikke har gått opp mye kg (kanskje 1,5) så har liksom magen blitt mye slappere og større, føler liksom at huden har blitt helt slakk... ikke moro å ligge på sida liksom :facepalm: :smiley-bounce022
Ja, blitt pløsete!

Uke 10, flere som merker til mere murringer nå?

Jeg har en del magesmerter. Vet ikke helt om der er pga ibs eller graviditet. Det har økt seg i uke 10 synes jeg.

Ja! De siste par dagene har jeg kjent litt murringer igjen. Vært litt på og av siden ikm, men. I går hadde jeg bobling/leamus helt nederst i magen og ble litt urolig av det. Men etter litt googling virker det som om det er normalt. Hadde samme bobling i det svangerskapet som endte i MA, men kan ikke huske om jeg hadde det i det svangerskapet som endte i baby. Blir virkelig tullete av å ha mistet før. :(

Jeg har en del magesmerter. Vet ikke helt om der er pga ibs eller graviditet. Det har økt seg i uke 10 synes jeg.
Leste at det er normalt, livmoren vokser i en rekordfart nå :)

Ja, det er helt normalt å kjenne mer murringer og “drag” i magen i uke 10 av graviditeten. Det er som regel et godt tegn og skyldes flere naturlige prosesser i kroppen:

Vanlige årsaker til murring i uke 10:
  1. Livmoren vokser
    – Nå er livmoren omtrent på størrelse med en appelsin og begynner å strekke seg mer, noe som kan gi murrende følelse nederst i magen eller i korsryggen.
  2. Ligamentene strekkes
    – Livmoren holdes oppe av bånd (ligamenter) som nå strekkes mer og mer. Det kan gi stikk, ømhet eller murrende smerter – spesielt ved raske bevegelser.
  3. Økt blodgjennomstrømning
    – Blodvolumet øker, og det er mer aktivitet i bekkenet. Det kan gi en “tyngdefølelse” og økt følsomhet.
  4. Tarm og gass
    – Hormonene påvirker fordøyelsen. Mange opplever forstoppelse, oppblåsthet og gass, som kan kjennes som murring eller trykk.
  5. Progesteron og livmoraktivitet
    – Progesteron gjør livmoren mer følsom. Du kan kjenne at det “jobber” litt i livmoren uten at det er rier eller noe farlig.
Når det er normalt:
  • Murringene kommer og går, ikke veldig smertefulle.
  • Ingen kraftige smerter, blødning eller feber.
  • Det føles mest som menssmerter eller «trekk» i magen.

Eg har bare 1 fra før, men føler magen bare har "sluppet" seg ut. :hilarious:

Vet ikke om det er gravid symptom, men jeg driver å våkne kl 3/4 hver natt i flere uker nå og sliter med å sovna i igjen.. utrolig slitsomt:happy8

Vet ikke om det er gravid symptom, men jeg driver å våkne kl 3/4 hver natt i flere uker nå og sliter med å sovna i igjen.. utrolig slitsomt:happy8
Har det sånn selv, blir helt utmattet av det. Bare at jeg våkner kl 6

Samme her! Våkner kl 5. Har funnet ut at jeg sovner igjen hvis jeg går opp for å tisse - selv om det ikke kjennes ut som jeg må. :dead:

Samme her, utrolig slitsomt i lengden. Akkurat nå er jeg så heldig at jeg har ferie, så jeg står opp når jeg våkner, legger meg på sofaen med en serie, også sovner jeg stort sett etter 2-3 timer. Så sover jeg gjerne et par timer. :dead:

Sliter fortsatt med kvalme, og det er bølger som er ekstreme. Vet ikke om jeg egentlig er 10+4 eller om jeg er 11+1. Finner ut det på mandag

Samme her... får noen stille morgener for meg selv da før barna våkner :wtf: våkner rundt 05 og får ikke sove igjen.. supertrøtt hele dagen da :bag:

Jeg har forresten ikke vært særlig kvalm før nå, nå når alle "appene" sier at kvalmen går over så kommer den til meg :wtf:

Min kvalme og trøtthet har vært en del bedre i dette svangerskapet enn i de to forrige, men det tror jeg skyldes at det er ferie og som regel mulig å få tatt seg en lur ila dagen, lengre morgener osv (gitt at det ikke er noe galt:rolleyes:). Synes derfor det mest irriterende symptomet er opp om natten for å tisse. Nå stadig oftere to ganger per natt. Med en nesten 3-åring som kommer inn ila natten også blir det mye våkning! Også drømmer jeg veldig intenst. Det har også vært et symptom i de to andre svangerskapene. Ofte om at jeg skal skilles fra mannen eller ikke vet hvem som er barnefar. :dance008

Ikke så mye nå faktisk, men hadde veldig mye murringer de første ukene. Da våknet jeg ofte på natta av smerter. Men de har blitt sjeldnere nå...
Det ga seg like fort som det kom :) Har hatt ekstremt lite av det.

Hvordan er deres symptomer nå i uke 11/12?

Hvordan er deres symptomer nå i uke 11/12?
10 + 5 her. Fremdeles ganske trøtt, men mye mindre kvalm. Varierer litt hvor ømme puppene er, men de er også bedre enn de var. Synes samtidig jeg tisser mer og kjenner oftere «strekk» i livmora.

Enig over her. Er vel 11+4 ish idag. Strekker i livmora, mindre overskudd, har dager jeg er helt utmattet, tisser oftere og kun veldig sjeldent en liten bølge av kvalme/uggen som går fort over. Pupper og mage har vokst. Ikke lengre daglig kvalme, ei heller såre bryst eller stikk.

Back
Topp