Tulleklompen
Glad i forumet
Jeg var på første kontroll i uke 8. Tok blodtrykk, vekt, urinprøve og alle blodprøvene. Også ble svangerskapspapirene fylt ut [emoji4]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja det var veldig kjekt, de hadde også fått et lite ultralyd apparat så jeg fikk se en liten sprellende bamsemumsSå kjekt at jordmoren hadde tid til å ta deg inn såpass tidlig!
Jeg var på torsdag til jordmor, graviduke 10 [emoji4] Fylte ut svangerskapspapirer, henviste meg til ordinær ul og div. Blodtrykk ble også tatt. Skal ha ekstra oppfølging pga sterk fødselsangst forrige svangerskap og et lite barn.
Jeg var på første kontroll i uke 8. Tok blodtrykk, vekt, urinprøve og alle blodprøvene. Også ble svangerskapspapirene fylt ut [emoji4]
Eg har min første time hos legen på torsdag, da er eg 10+1 på menstermin, men 9+1 på min termin. da skal papirene å sånn skrives på Blir godt å få en prat med legen nå![]()
Ja det var veldig kjekt, de hadde også fått et lite ultralyd apparat så jeg fikk se en liten sprellende bamsemums![]()
![]()
Rart at det er så stor forskjell fra lege til lege og sted til sted egentligSå greit! I min kommune får vi ikke ta blodprøvene før i uke 12.
Det er forståelig! Men ja, rart det er så forskjellig praksis.Rart at det er så stor forskjell fra lege til lege og sted til sted egentlig
Men jeg er veldig glad for at det er sånn hos min lege, for det er min første, og ble litt nervevrak etter sa sist.
Godt å få oppfølging litt tidlig da[emoji4]
Her har legekontoret lagt ut ferieoversikt for legene på det kontoret på facebooksiden deres, så jeg er heldigvis godt innafor
Er 10 uker i dag, så er heller de fulle listene som bekymrer meg![]()
Jeg var inne hos jordmor i forrige uke, da var jeg 7+3 etter menstermin. Da fylte vi ut alle papirene, hadde "samtalen" og så målte hun blodtrykk og jeg tok blodprøver. Men hvorfor er det noen av dere som skal vente til uke 12 for å ta blodprøver?
Ikke alle leger som tar blodprøvene før etter uke 12, alle gravide er anbefalt å ta blodprøver...
Jeg går til hun samme nå som jeg gikk til sist og da hadde de ikke ultralyd. Men da hadde hun kontor en annen plass, men tror de nettopp hadde fått det. Var veldig kjekt og betryggende å få en liten titt på lilleÅå! Så heldig! Er ikke alle jordmødre/leger som har ultralyd liggende altså. Så kjekt!
Ja, men lurte bare på om det var medisinsk grunn til det [emoji4]
Jeg var inne hos jordmor i forrige uke, da var jeg 7+3 etter menstermin. Da fylte vi ut alle papirene, hadde "samtalen" og så målte hun blodtrykk og jeg tok blodprøver. Men hvorfor er det noen av dere som skal vente til uke 12 for å ta blodprøver?
Jeg ringte fo ren mnd sidne fo rå bestille, 1,5 uke til timen jeg fikk :O