Første svangerskapskontroll

Turkistliv

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Marslykke 2016
Julegavene 2019
Juliknøttene 2022
Har du vært på din første svangerskapskontroll?
Har du fått time til første svangerskapskontroll?
Hvor langt er/var du på vei når du skal/var der? :)
 
Har du vært på din første svangerskapskontroll?
Har du fått time til første svangerskapskontroll?
Hvor langt er/var du på vei når du skal/var der? :)

Hadde første svangerskapskontroll hos legen da jeg var 7+3 (ifølge menstermin) [emoji5] skal til min første jordmortime på onsdag, og da er jeg 9+2 (menstermin) men 10+1 ifølge UL (x2)

Så skal jeg tilbake til legen i uke 12 for å ta en eller annen blodprøve til, samt ha en liten ekstra oppfølging [emoji5]
 
Har ikke bestilt timen til legen enda, men burde vell gjøre det ettersom jeg er 10 uker i dag :)
Skal se om jeg får ringt i morgen :)
 
Har fått time når jeg er 12 uker til den første svangerskapskontrollen + blodprøver :)
 
Hadde første svangerskapskontroll hos legen da jeg var 7+3 (ifølge menstermin) [emoji5] skal til min første jordmortime på onsdag, og da er jeg 9+2 (menstermin) men 10+1 ifølge UL (x2)

Så skal jeg tilbake til legen i uke 12 for å ta en eller annen blodprøve til, samt ha en liten ekstra oppfølging [emoji5]

Kjekt med tidlig time! Veldig god oppfølgning du får som får dra til lege og jordmor så tidlig.
Ja, man skal ta blodprøvene i uke 12-13 :)
 
Skal ha første time hos legen på onsdag. Da er jeg 9+6 :) Spent på hva som skjer, er førstegangs :)

Spennende! Kjekt med førstemann når alt er nytt. Det du kommer til å gjøre er nok å sjekke blodtrykk, fylle ut svangerskapspapirer, søke fødeplass og lignende. Tror du må tilbake for å ta blodprøver i uke 12-13 :) Lykke til!
 
Har ikke bestilt timen til legen enda, men burde vell gjøre det ettersom jeg er 10 uker i dag :)
Skal se om jeg får ringt i morgen :)

Er nok lurt siden det er i ferien man skal ta blodprøvene :)
Vikaren til vikaren til fastlegen min var på ferie, så jeg fikk en turnuslege. Men skal jo uansett ha oppfølging av jordmor bortsett fra denne kontrollen, så er jo ikke så viktig.
 
Er nok lurt siden det er i ferien man skal ta blodprøvene :)
Vikaren til vikaren til fastlegen min var på ferie, så jeg fikk en turnuslege. Men skal jo uansett ha oppfølging av jordmor bortsett fra denne kontrollen, så er jo ikke så viktig.
Her har legekontoret lagt ut ferieoversikt for legene på det kontoret på facebooksiden deres, så jeg er heldigvis godt innafor :)
Er 10 uker i dag, så er heller de fulle listene som bekymrer meg :p
 
Her har legekontoret lagt ut ferieoversikt for legene på det kontoret på facebooksiden deres, så jeg er heldigvis godt innafor :)
Er 10 uker i dag, så er heller de fulle listene som bekymrer meg :p

Skjønner! Du får sikkert en time om du ringer inn imorgen :) De pleier jo å ha ledige timer i tilfelle noen trenger snarlig legetime, så ett eller annet klarer de vel å fikse.
 
Jeg hadde første jordmortime på torsdag som var :) da var jeg 9+2. Skal til legen når jeg er i uke 12 for å ta blodprøver.

Så kjekt at jordmoren hadde tid til å ta deg inn såpass tidlig!
 
Har første time hos jordmor den 14. juni, er da 10+3 :)
Også veldig spent på hva som skjer ettersom jeg er førstegangs
 
Fikk ikke time før i uke 12 for svangerskapskontroller, selv om jeg ba om det og har vært inne to ganger hos samme lege for noe annet (uke 8 g 10). Siden det er første ønsket jeg å vite litt mer tidlig men var vist kun uke 12 som gjaldt her :shifty: Antar at da blir første UL ganske sent også siden det ikke bestilles før den timen har vært. Litt limbo fremt til da kjennes det ut som, trenger snart bekreftelse på at det er noe der.
 
Spennende! Kjekt med førstemann når alt er nytt. Det du kommer til å gjøre er nok å sjekke blodtrykk, fylle ut svangerskapspapirer, søke fødeplass og lignende. Tror du må tilbake for å ta blodprøver i uke 12-13 :) Lykke til!
Spennende :) føler at ting begynner å skje nå [emoji1]
 
Har første time hos jordmor den 14. juni, er da 10+3 :)
Også veldig spent på hva som skjer ettersom jeg er førstegangs
Det du kommer til å gjøre er nok å sjekke blodtrykk, fylle ut svangerskapspapirer, søke fødeplass og lignende :) Tror nok du må tilbake i uke 12 eller 13 for å ta blodprøvene! Så kjekt :)
 
Jeg har bare vært innom for å få henvisning til duo test. Legen ba meg bestille time senere til å fylke ut svangerskapspapirene ol.
 
Fikk ikke time før i uke 12 for svangerskapskontroller, selv om jeg ba om det og har vært inne to ganger hos samme lege for noe annet (uke 8 g 10). Siden det er første ønsket jeg å vite litt mer tidlig men var vist kun uke 12 som gjaldt her :shifty: Antar at da blir første UL ganske sent også siden det ikke bestilles før den timen har vært. Litt limbo fremt til da kjennes det ut som, trenger snart bekreftelse på at det er noe der.

Skjønner deg godt :( Det er i uke 12 de skal ta blodprøvene, så tror de liker å ta inn gravide til svangerskapskontroll samtidig. Men de burde sette opp time når man er usikker og har mange spørsmål!
 
Jeg var på torsdag til jordmor, graviduke 10 [emoji4] Fylte ut svangerskapspapirer, henviste meg til ordinær ul og div. Blodtrykk ble også tatt. Skal ha ekstra oppfølging pga sterk fødselsangst forrige svangerskap og et lite barn.
 
Back
Topp