Mmmmajamamma
Andre møte med forumet
Har dere vært på første kontroll hos legen? Jeg er 6+4 og har enda ikke bestilt time. Begynner på jobb i morgen etter ferien og vil se an dagene før jeg bestilte time.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det ble tatt blodprøver av meg når jeg var hos legen 6+6 faktiskJeg har første time hos jordmor nå på fredag når jeg er 6+6, og legetime om ca. 2 uker (men da bestilte jeg bare det første ledige på nett).
Høres ut som det varierer veldig når man får time, noen får i uke 4, noen får i uke 12 når man skal ta blodprøver
Åja! Fikk vite her at jeg må til legen for blodprøver i uke 12, for det blir ikke før da, og jordmor tar ikke blodprøver. Så er jo veeldig forskjellig praksis rundt omkring, ass!Det ble tatt blodprøver av meg når jeg var hos legen 6+6 faktisk
Ja kan virke som det er noe ulik praksis rundt omkring! Vet ikke helt hva grunnen er til å skulle/ikke skulle ta det tidlig Kan jo være legen tar blodprøver når du er der og er 8+noe, men om ikke skader det ikke egentlig med noen ekstra kontrollerÅja! Fikk vite her at jeg må til legen for blodprøver i uke 12, for det blir ikke før da, og jordmor tar ikke blodprøver. Så er jo veeldig forskjellig praksis rundt omkring, ass!
Har en venninne som ble fortalt at hun ringte altfor tidlig til jordmor og fikk ikke time før uke 12. Hun mistet dessverre kort tid før den timen, og hun fikk ikke noe særlig oppfølging, de sjekket at fosteret var ute, også ble hun bare bedt om å ta paracet og gå hjem, og det var det. Så hun fikk jo veldig inntrykk av at helsevesenet ikke bryr seg i det hele tatt før etter uke 12, det er jo utrolig synd.Ja kan virke som det er noe ulik praksis rundt omkring! Vet ikke helt hva grunnen er til å skulle/ikke skulle ta det tidlig Kan jo være legen tar blodprøver når du er der og er 8+noe, men om ikke skader det ikke egentlig med noen ekstra kontroller
Vet du hvorfor de ikke tar blodprøver før uke 12?Åja! Fikk vite her at jeg må til legen for blodprøver i uke 12, for det blir ikke før da, og jordmor tar ikke blodprøver. Så er jo veeldig forskjellig praksis rundt omkring, ass!
Tror ikke de sa hvorfor, men syns noen her på forumet sa det var nye regler eller noe? Vet ikke om de kom nå i år, for legen min sa i januar at når jeg ble gravid skulle jeg bestille time med en gang, også skulle blodprøver bli tatt da (for jeg spurte om det var noe vaksiner, blodprøver osv. jeg burde ta før jeg ble gravid)Vet du hvorfor de ikke tar blodprøver før uke 12?
Under svangerskap1 (2021) så tok jeg nødvendige blodprøver i uke 6ca, men for min del var det pga intens skrekk for nåler og spesielt blodprøver, så måtte bare få deg gjort ASAp. Legen sa det viktigste var å få det gjort mellom uke 6-12.
LOL så de bryr seg mer om uønskede barn jaNår jeg ble gravid med første, så dro jeg til legen 4+noe, fikk bare et rart blikk og spørsmål om det barnet var ønsket eller ikke for hvis det var ønsket så kom jeg 8 uker for tidlig til time
Ja hun tenkte kanskje jeg kom så tidlig for jeg ville ta abortLOL så de bryr seg mer om uønskede barn ja