Første legetime

Mmmmajamamma

Andre møte med forumet
Har dere vært på første kontroll hos legen? Jeg er 6+4 og har enda ikke bestilt time. Begynner på jobb i morgen etter ferien og vil se an dagene før jeg bestilte time.

Jeg har første time hos jordmor nå på fredag når jeg er 6+6, og legetime om ca. 2 uker (men da bestilte jeg bare det første ledige på nett).
Høres ut som det varierer veldig når man får time, noen får i uke 4, noen får i uke 12 når man skal ta blodprøver

Jeg var hos legen i forrige uke når jeg var 6+6 :happy: Tror det er litt forskjellig når man har første kontroll, litt avhengig av hva vi gravide ønsker. Tror det er helt vanlig å vente til 8-10, så du kan nok se an når du begynner på jobb.

Jeg har første time hos jordmor nå på fredag når jeg er 6+6, og legetime om ca. 2 uker (men da bestilte jeg bare det første ledige på nett).
Høres ut som det varierer veldig når man får time, noen får i uke 4, noen får i uke 12 når man skal ta blodprøver
Det ble tatt blodprøver av meg når jeg var hos legen 6+6 faktisk :happy:

Det ble tatt blodprøver av meg når jeg var hos legen 6+6 faktisk :happy:
Åja! Fikk vite her at jeg må til legen for blodprøver i uke 12, for det blir ikke før da, og jordmor tar ikke blodprøver. Så er jo veeldig forskjellig praksis rundt omkring, ass!

Har bestilt i 7+3. tok litt tidlig, for må ha henvisning til TUL og NIPT på fostermedisinsk på riksen grunnet tidligere historikk.

Åja! Fikk vite her at jeg må til legen for blodprøver i uke 12, for det blir ikke før da, og jordmor tar ikke blodprøver. Så er jo veeldig forskjellig praksis rundt omkring, ass!
Ja kan virke som det er noe ulik praksis rundt omkring! Vet ikke helt hva grunnen er til å skulle/ikke skulle ta det tidlig :confused004 Kan jo være legen tar blodprøver når du er der og er 8+noe, men om ikke skader det ikke egentlig med noen ekstra kontroller :laughing002