Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mens hvis du ønsker barnet må du bare håpe at alt går bra og satse på at du ikke har noen mangler, sykdommer eller andre problemerJa hun tenkte kanskje jeg kom så tidlig for jeg ville ta abort
Dette historien kjenner meg igjen.Har en venninne som ble fortalt at hun ringte altfor tidlig til jordmor og fikk ikke time før uke 12. Hun mistet dessverre kort tid før den timen, og hun fikk ikke noe særlig oppfølging, de sjekket at fosteret var ute, også ble hun bare bedt om å ta paracet og gå hjem, og det var det. Så hun fikk jo veldig inntrykk av at helsevesenet ikke bryr seg i det hele tatt før etter uke 12, det er jo utrolig synd.
Syns jo det er ganske viktig at man får komme til før, kan jo hende man har problemer som kan være skadelig for fosteret, som de som sliter med å slutte med nikotin, alkohol eller rus. Eller problemer med kosthold, vekt, sykdommer som kan påvirke.. De kan jo ikke bare bli overlatt til seg selv før uke 12.
Ja altså da jeg nevnte til legen min i januar at vi skulle begynne å prøve, sa han at jeg bare bestiller time med en gang jeg er gravid, også tar vi blodprøver da, så kan jo hende han viker ifra "standard praksis", så vi får se! Jeg har tatt kosttilskudd siden før vi begynte å prøve, men er jo litt redd for at jeg mangler noe uansett, har også hatt lavt stoffskifte da jeg var yngre, så vil jo gjerne vite at jeg får i meg det jeg trenger, og gjøre noe med det hvis ikke, før det er for sent liksom. Jeg tar så mange kontroller jeg kan få jeg!
Håper virkelig den sitter denne gangen! Er forferdelig at man ikke skal få kontakt med helsevesenet med mindre fosteret overlever av seg selv?Dette historien kjenner meg igjen.
Har vært gravid 4 gange med bare en som lyktes. Det 3 graviditeten hadde helsevesenet ikkje bryd om sia det var alt for tidlig i svangerskapet. Nå å æ er gravid igjen så skal æ vente til uke 11 før æ bestille legetime. Er i uke 7+ Idag.