Første legetime

Jeg skal ha min første kontroll nå på fredag da er jeg i uke 7! Gleder meg masse.
Vet noen om at man får høre hjertet til den lille på den første kontrollen? :)

Får ikke høre hjertelyden så tidlig. Er vell etter 12 uker at de prøver på det.

Nå har jeg bestilt legetime i uke 11 og UL i uke 12 :D Tiden går så sakte, jeg må prøve å roe ned og nyte litt og :)

Jeg skal inn til fertilitetsklinikken i uke 9 da er jeg i starten av uke 8 ;) så tida flyr...... Klamre deg fast knøtteliten :eek::D:p

Var hos lege idag, fikk bekreftet graviditet og snakket litt om veien videre! Jeg skulle ringe i slutten av februar for å få time hos fastlegen (var hos turnuslege) også husker jeg nesten ingenting av det vi snakket om :P Haha! Husker bare det jeg kom for å spørre om, og det var dette med medisinbruk, jeg har pollenallergi så våren kan bli morsom :P Også har jeg diverse matallergier, men det er jo bare å gjøre som vanlig, holde seg unna maten en ikke tåler!

De leter sjelden etter hjertelyd før ganske langt inni svangerskapet. Dette er fordi den er vanskelig å finne så tidlig og da blir man ofte unødig bekymret. Legen min har aldri villet sjekke før uke 18.

De leter sjelden etter hjertelyd før ganske langt inni svangerskapet. Dette er fordi den er vanskelig å finne så tidlig og da blir man ofte unødig bekymret. Legen min har aldri villet sjekke før uke 18.

Tihu, litt sein i avtrekkeren der ja. Fikk ikke opp de andre svarene før nå...

Jeg skal ha min første kontroll nå på fredag da er jeg i uke 7! Gleder meg masse.
Vet noen om at man får høre hjertet til den lille på den første kontrollen? :)

Som de andre skriver; tror ikke legen leter etter hjertelyd så tidlig. Sist gang prøvde legen min det først i uke 14, og hun var da spent på om hun ville klare det. Men da gikk det vertfall fint :)

Har selv fått første legetime i uke 12. Syns det er aaalt for lenge til... :)

Som de andre skriver; tror ikke legen leter etter hjertelyd så tidlig. Sist gang prøvde legen min det først i uke 14, og hun var da spent på om hun ville klare det. Men da gikk det vertfall fint :)

Har selv fått første legetime i uke 12. Syns det er aaalt for lenge til... :)

Hei igjen! ja, men da vet jeg ihvertfall :) Det var jordmor som sa det selv at jeg skulle komme såpass tidlig i svangerskapet, men det er kanskje fordi jeg blir en ung mamma. Men vet ikke om det har noe og si. Bor også i Sverige, så vet ikke hvordan rutiner de har her, mest sannsynerlig samme som Norge. :)

Bestilt legetime 24 feb (ca 8 veker) og ul 15/16 mars :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Skal bestille time til neste uke. Ønsker tidlig UL siden jeg har hatt en XU før jeg ble gravid med første. Har hatt tettere oppfølging i begynnelse med første. Ble sendt akutt til legen og videre til UL på sykehuset når jeg ble gravid med nr.2. Ønsker ikke dette en gang til!!! Like greit å få time og avklare tilstanden med en gang.

Jeg skal til legen om to uker, da er jeg 8 uker på vei... Blir spennende :D

Jeg fikk ikke time før 24 mars. er da 11 uker på vei :) er vell ikke noe problem å bestille privat ul før første legetime..?

Jeg skal til første kontroll hos jordmor 24.februar, da er jeg 7+2. Hun skal da henvise meg til tidlig ultralyd i mars. Jeg dropper å gå til legen så langt det går, og tar alle kontrollene til jordmor. Blir lenge å vente tre uker :p

Jeg skal til første kontroll hos jordmor 24.februar, da er jeg 7+2. Hun skal da henvise meg til tidlig ultralyd i mars. Jeg dropper å gå til legen så langt det går, og tar alle kontrollene til jordmor. Blir lenge å vente tre uker :p

Hvor skal man ta kontakt da?:) har kontaktet lege, men ikke fått time før om 1 mnd.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Førstegangs her, og sitter litt å lurer på kva som skjer på første legetime? Bestilte time neste veke og er då 7+3 etter utrekninga her..:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp