Jeg skal ha min første kontroll nå på fredag da er jeg i uke 7! Gleder meg masse.
Vet noen om at man får høre hjertet til den lille på den første kontrollen?![]()
Får ikke høre hjertelyden så tidlig. Er vell etter 12 uker at de prøver på det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg skal ha min første kontroll nå på fredag da er jeg i uke 7! Gleder meg masse.
Vet noen om at man får høre hjertet til den lille på den første kontrollen?![]()
Får ikke høre hjertelyden så tidlig. Er vell etter 12 uker at de prøver på det.
Ja, det vet jegPå innvendig UL kan man høre det i uke 7-8![]()
De leter sjelden etter hjertelyd før ganske langt inni svangerskapet. Dette er fordi den er vanskelig å finne så tidlig og da blir man ofte unødig bekymret. Legen min har aldri villet sjekke før uke 18.
Som de andre skriver; tror ikke legen leter etter hjertelyd så tidlig. Sist gang prøvde legen min det først i uke 14, og hun var da spent på om hun ville klare det. Men da gikk det vertfall fint
Har selv fått første legetime i uke 12. Syns det er aaalt for lenge til...![]()
Jeg skal til første kontroll hos jordmor 24.februar, da er jeg 7+2. Hun skal da henvise meg til tidlig ultralyd i mars. Jeg dropper å gå til legen så langt det går, og tar alle kontrollene til jordmor. Blir lenge å vente tre uker![]()
Hvor skal man ta kontakt da?har kontaktet lege, men ikke fått time før om 1 mnd.
Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app