Første legetime

Førstegangs her, og sitter litt å lurer på kva som skjer på første legetime? Bestilte time neste veke og er då 7+3 etter utrekninga her..:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Mener å huske legen fylte ut svangerskapsskjema man skal ha med seg hele tiden (spes viktig på slutten av sv.skap og ha med på alle kontroller), fikk sv.skaps bok, urinprøve, blodprøve, blodtrykk, vekt, og samtale med lege/jm.
 
Førstegangs her, og sitter litt å lurer på kva som skjer på første legetime? Bestilte time neste veke og er då 7+3 etter utrekninga her..:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Får det grønne skjemaet, tar urin og blodprøve og måler vekten din. Jeg fikk også et par bøker med meg om å være førstegangsforeldre å, fin å lese på:)
Vil anbefale å kjøpe en tynn perm du kan ha helsekortet i, blir litt papirer etterhvert og på den måten får du samlet alt på et sted:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Takk for svar!:) trur eg gjor lurt i å melde meg inn her!;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg har bestilt legitime i dag, skal dit kl 14.00. Nå blir det et par timer på øyet før jeg reiser nedover.
 
Venter på tlf fra jordmor og lege.
Må ha tett oppfølging, så tror det kan bli om to uker. Da er jeg i uke 6.
 
Jeg ringte bare rett til jordmora. Fant nummeret på kommunesiden under helsetjenester el. Du får prøve det! :)

Så lurt, tenkte jeg ikke på en gang! Jeg har også bestilt til legen, og fikk time i begynnelsen av mars når jeg er 8+2. Lenge å vente!
 
Va hos lege da ej va 5+1 og tok blodprøve for å bekrefte graviditeten. Fikk svar på den i dag og fått time til første svangerskapskontroll 24 feb. Da e ej 8+1 :)
 
Min første legetime blir 13.02 då e eg 4+4.
Må ha tett oppfølging grunna jentungen va ektremprematur + masse allergier. Ette jentungen har eg og tatt slankeoperasjon, så må ha tett oppfølging der og.
Skal be om tidlig ul og utskrift av fødselsjournal, samt div blodprøva og toxoplasmosetest.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Har småhetta nå, sitter og venter på graviditetstest hos legen. Tenk om den er negativ her ?! :( da blir jeg skikkelig deppa.
 
Har ikkje bestilt time enda! Sjå om eg ringe på onsdag kanskje, begynner ikkje på jobb før kl 9!
 
Hadde time hos legen nå på fredag, men det var for noe helt annet. Hun sa at jeg skulle bestille time til første svangerskapskontroll om 3-4 uker.. så da blir det treeee ;) hehe.. får da henvisining til tidlig UL siden jeg ikke kan fastslå med sikkerhet hvor langt jeg er på vei. Så under svangerskapskontollen kan jeg være alt mellom 7-9 uker på vei.. spennende.no! Forsøker å få UL sånn ca i uke 10 slik at jeg får mest mulig ut av timen :) gleeeeder meg så sinnsykt masse! :)
 
Tenker jeg bestiller legetime når jeg har kommet meg til uke 7 :) også håper jeg på tidlig UL i uke 10-12
 
Var idag. Sendte henvisning til tidlig ul og skulle komme tilbake hvis alt såg bra ut :)
 
Har småhetta nå, sitter og venter på graviditetstest hos legen. Tenk om den er negativ her ?! :( da blir jeg skikkelig deppa.
Den var vel positiv der også vel? :D
 
Jeg får vel ringe legen min snart jeg også da.
 
Back
Topp