Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
me fekk ikkje laga noko meir plan enn at eg får oppfølging privat fram til TOUL og så kom nok sjukehuset når dei såg at det var meg til å tilby ekstra oppfølging også, viss ikkje avtale me nok det på TOUL. Nå så tidlig er det ganske lite å gjer uansett, så eg kjenne meg ganske Rolig. Men Håp døde i uke 13+5 ca og Neria rundt 16+4 (MA oppdaga i uke 15 og 19), så dei vekene blir det nok ekstra tankekjør uansett. Og i tillegg holdt Octavia på å dø under forrige fødsel, så det blir interessant korleis eg blir å forholde meg til det
uansett godt å være igang tenke eg, fint å komme til ei jordmor ein kan prate godt med og sparre med gjennom svangerskapet Stakkars! Sånn skal man ikke gå rundt å føle segTenker jeg skal ringe og ordne time hos jordmor i morgen. Kjenner jeg trenger noen å lufte tanker og bekymringer medDet går ut over psyken å være så kvalm. Noen ganger tenker jeg at jeg heller bare vil ta det bort for å slippe å være så dårlig
Innerst inne vil jeg selvfølgelig ikke det, men jeg går på en måte inn i en overlevelsesmodus der jeg søker til nærmeste utvei..
Du må få kvalmestillende! Psyken er minst like viktig som den fysiske helsen, særlig når man er ekstra sårbar i svangerskapet! Sender masse klemmer
Det vil være verdt det når du får den lille på brystet, kan kysse de bittesmå fingrene og tær og sniffe «nybaby-lukta» 
Jeg går på full dose XonveaStakkars! Sånn skal man ikke gå rundt å føle segDu må få kvalmestillende! Psyken er minst like viktig som den fysiske helsen, særlig når man er ekstra sårbar i svangerskapet! Sender masse klemmer
Det vil være verdt det når du får den lille på brystet, kan kysse de bittesmå fingrene og tær og sniffe «nybaby-lukta»
Mulig du gjør det allerede, men jeg oppdaget nylig at jeg ble kvalm av koffein (i sort te som jeg drakk hver morgen). Så det er min beste anbefaling og å drikke en ingefærte (det hjelper på kvalmen her).
Dessverre funker ikke kvalmestillende særlig bra på meg.. Hatt hyperemesis i alle svangerskap. Men tenker å gi det litt mer tid før jeg evt prøver en annen type igjen, kan jo være noe fungerer bedre denne gangen 
Jeg drikker ikke koffein og er ikke særlig glad i te 
Huff, det der er fæltJeg går på full dose XonveaDessverre funker ikke kvalmestillende særlig bra på meg.. Hatt hyperemesis i alle svangerskap. Men tenker å gi det litt mer tid før jeg evt prøver en annen type igjen, kan jo være noe fungerer bedre denne gangen
Takk for tipsJeg drikker ikke koffein og er ikke særlig glad i te
![]()

❤TakkHuff, det der er fælthåper det kan hjelpe å få ein god prat med jordmor, mi jordmor var svært opptatt av følelser og å få snakket ut, så ber om at du får ei slik, og at kvalmen kommer seg
Og så må du bruke forumet for det det er verdt, me er her og backer kvarandre gjennom alt uansett❤
Husker ikke hvilke piller det var, men noen jeg prøvde sist hjalp ikke mot kvalmen i det hele tatt. Det eneste de gjorde var å fjerne brekningsrefleksen min?! Satt foran doskåla, skikkelig spykvalm, sånn at jeg lente meg fram og tenkte at nå kommer det - men så klarte jeg ikke å brekke meg liksom. Så klarte ikke spy. Helt grusomt. Da velger jeg heller å være kvalm og faktisk spy enn å være like kvalm å ikke klare å spy 

Oi shit, ja det e ikkje ein kjekk følelse iallefallTakkJa, det kan være ganske ille
Husker ikke hvilke piller det var, men noen jeg prøvde sist hjalp ikke mot kvalmen i det hele tatt. Det eneste de gjorde var å fjerne brekningsrefleksen min?! Satt foran doskåla, skikkelig spykvalm, sånn at jeg lente meg fram og tenkte at nå kommer det - men så klarte jeg ikke å brekke meg liksom. Så klarte ikke spy. Helt grusomt. Da velger jeg heller å være kvalm og faktisk spy enn å være like kvalm å ikke klare å spy
![]()
eg har lest mykje om kvalmestillande i det siste og lande meir og meir på at Afipran er eit veldig godt alternativ. Har du prøvd den nokon gong? Ville iallefall funnet ut ka som tok brekningsrefleksen og satt den på svartelista iallefall
Uff stakkars degJeg går på full dose XonveaDessverre funker ikke kvalmestillende særlig bra på meg.. Hatt hyperemesis i alle svangerskap. Men tenker å gi det litt mer tid før jeg evt prøver en annen type igjen, kan jo være noe fungerer bedre denne gangen
Takk for tipsJeg drikker ikke koffein og er ikke særlig glad i te
![]()
jeg hadde hypermesis sist gang, det er jo forferdelig. Sender masse støtteklem (som forhåpentligvis har noe kvalmestillende effekt
)Jeg mener jeg har prøvd ihvertfall postafen, Afipran og Phenergan i tidligere svangerskap. Meeeener det var sistnevnte som kun fjerna brekningsrefleksen, men ikke helt sikkerOi shit, ja det e ikkje ein kjekk følelse iallefalleg har lest mykje om kvalmestillande i det siste og lande meir og meir på at Afipran er eit veldig godt alternativ. Har du prøvd den nokon gong? Ville iallefall funnet ut ka som tok brekningsrefleksen og satt den på svartelista iallefall
![]()
Men da turte jeg ikke prøve mer. Også tester jeg jo Xonvea nå da, den fantes ikke i Norge de forrige gangene jeg har gått gravid.
Stemetil og zofran er også gode! Håper det gir seg fort!Jeg mener jeg har prøvd ihvertfall postafen, Afipran og Phenergan i tidligere svangerskap. Meeeener det var sistnevnte som kun fjerna brekningsrefleksen, men ikke helt sikkerMen da turte jeg ikke prøve mer. Også tester jeg jo Xonvea nå da, den fantes ikke i Norge de forrige gangene jeg har gått gravid.
Men tenker jeg ikke gir opp like lett denne gangen. Tenker også å høre med jordmor eller fastlege ang akupunktur mot svangerskapskvalme, hørt det kan funke for flere. Også er det jo å få væske intravenøst da. Men uansett hvor lite jeg har fått i meg og hvor mye jeg har spydd har jeg aldri hatt ketoner(?) i urinen (tegn på dehydrering hvis jeg ikke tar helt feil), så intravenøst har jeg ikke fått da. Vet ikke om reglene er annerledes på det nå
Har ny legetime 1. september (altfor lenge til), men får lage en plan med fastlegen da. Xonvea fungerer ihvertfall ikke særlig godt lenger..

Bra du tok tak i det. Meget rart utsagn fra legekontoret…Nå har jeg endelig fått surret meg til å ringe helsestasjonen for å "få kommet inn der også" med oppføling av jordmor.
Mitt legesenter ville jo helst at jeg skulle ta alle kontrollene hos dem og ikke dele mellom lege/jordmor.
Det var ikke helsestasjonen så fornøyd med, og jeg fikk time allerede på mandag![]()
Det syns helsestasjonen også.Bra du tok tak i det. Meget rart utsagn fra legekontoret…

Så godt at det kom framDet syns helsestasjonen også.
«Det er jo tross alt vi som har spesialkompetanse på dette»![]()
håpe du får ei knakande god jordmorÅh, så heldig som fikk det så tidlig! Må vente 3uker til!TUL om 1 uke! Denne gangen har jeg ikke tatt tidlig ul privat. La uka gå fort!!
Ååh så dritt! Hvor langt er du i dag?Åh, så heldig som fikk det så tidlig! Må vente 3uker til!![]()