Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Min første her også, og jeg har tenkt å ha han med. For min del handler det mest om at jeg synes det er kjempefint at han ønsker å ta så stor del av dette som han kan. Det er jo jeg som bærer barnet som naturlig nok kjenner mest «eierskap» til dette nå, han merker jo ingenting til det enda. Så ja, synes det er kjempefint å inkludere han der jeg kan slik at vi kan føle oss mest mulig sammen om graviditeten og alt, selv om det er jeg som bærer fremFørste time hos jordmor 18. august. Ut fra eggløsningstesten er jeg da 8+0
Bare av nysgjerrighet, tok/tar dere med partner på første kontroll? Jeg tenkte i utgangspunktet ikke å ta han med på deb første hvertfall. Sånn at jeg kan snakke med jordmor litt "i fred" dersom jeg kjenner behov for det. Dette er vårt første forresten. Regner med at svarene er litt forskjellig fra folk med og uten barn fra før![]()

Hm, ja, mange gode poenger her! Hadde ikke tenkt på det sånn. Skal tenke meg om litt til, og snakke med partner om hva han tenkerMin første her også, og jeg har tenkt å ha han med. For min del handler det mest om at jeg synes det er kjempefint at han ønsker å ta så stor del av dette som han kan. Det er jo jeg som bærer barnet som naturlig nok kjenner mest «eierskap» til dette nå, han merker jo ingenting til det enda. Så ja, synes det er kjempefint å inkludere han der jeg kan slik at vi kan føle oss mest mulig sammen om graviditeten og alt, selv om det er jeg som bærer frem
Ellers tenker jeg at det også er fint å ha med seg en person ekstra for å huske alt av informasjon vi får og stille gode spørsmål til jordmor som er relevante for oss. Jeg har også tenkt på dette med å snakke i fred med jordmor, men har bestemt meg for at jeg ønsker å dele alt med han - dette er jo noe vi skal gjøre sammen som et team, og jeg tror åpenhet er alfa omega for å legge best mulig til rette for det.
Når det er sagt - det er sånn jeg og vi ønsker å gjøre det. Har full forståelse dersom andre løsninger blir mer riktig for andre par![]()
Kan si ifra hva det ble til til slutt 
Dette er min første også (som foreløpig ikke er sa/ma) og jeg tenker som du. Jeg tar ikke med han på første kontroll (som for meg er hos fastlegen og veldig kjedelig synes jeg), men heller se an kontrollene etter det (hos jordmor) om han skal med på noen og i så fall hvilke. Så får han velge selv hva han ønsker å være med på tenker jegFørste time hos jordmor 18. august. Ut fra eggløsningstesten er jeg da 8+0
Bare av nysgjerrighet, tok/tar dere med partner på første kontroll? Jeg tenkte i utgangspunktet ikke å ta han med på deb første hvertfall. Sånn at jeg kan snakke med jordmor litt "i fred" dersom jeg kjenner behov for det. Dette er vårt første forresten. Regner med at svarene er litt forskjellig fra folk med og uten barn fra før![]()

Kun hatt mannen med på samtale om amming på førstemann. Da var det et ønske fra jordmor. For vår del har han ikke hatt noenting der å gjøre etter min mening. Jordmortimene har vært min «friplass». Snakker med mannen om «alt», men noen ting er bedre å prate med jordmor om alene. Men her er det forskjellig fra person til personFørste time hos jordmor 18. august. Ut fra eggløsningstesten er jeg da 8+0

Takk, godt å høre at det ikke bare er megDette er min første også (som foreløpig ikke er sa/ma) og jeg tenker som du. Jeg tar ikke med han på første kontroll (som for meg er hos fastlegen og veldig kjedelig synes jeg), men heller se an kontrollene etter det (hos jordmor) om han skal med på noen og i så fall hvilke. Så får han velge selv hva han ønsker å være med på tenker jeg![]()

Ikke sant. Kommer jo til å fortelle om hva som skjer på timen(e) til mannen, men ser for meg at det kan være en del ting man sikkert vil spørre om/snakke om som er enklere alene i første omgang. Men vi får se, blir sikkert en blandingKun hatt mannen med på samtale om amming på førstemann. Da var det et ønske fra jordmor. For vår del har han ikke hatt noenting der å gjøre etter min mening. Jordmortimene har vært min «friplass». Snakker med mannen om «alt», men noen ting er bedre å prate med jordmor om alene. Men her er det forskjellig fra person til person![]()

Jeg hadde med på første først gangen. Men, ikke hatt med på først kontroll på barn nr 2Første time hos jordmor 18. august. Ut fra eggløsningstesten er jeg da 8+0
Dette er også min første. Partneren min vet jeg har veldig lyst til å bli med, og vil generelt bli med på flest mulige undersøkelser, ettersom at han føler at han kan få en sterkere tilknytning og forståelse. Selv har jeg ikke tatt en stilling til dette, og vet at det er fordeler og ulemper med begge, og dermed tenker jeg at han kan bestemme hva han føler for å gjøre selv. For våres del kom graviditeten veldig brått og uforventet på, så jeg har forståelse for at han også kan ha veldig mange spørsmålFørste time hos jordmor 18. august. Ut fra eggløsningstesten er jeg da 8+0
Sniker fra Mars, har kun hatt med mannen på otul, og det er bare i tilfelle det skulle være noe galt så trenger jeg støtte. Eller var jeg på ul alene, og alle kontroller alene. Han var med da jeg hadde mistenkt vannavgang i uke 33, men det var jo en ekstra stressende situasjon, og jeg behøvde skyss. Han skal ikke være med på noe mer denne gangen. Veldig deilig å ta alene syntes jeg, han hadde bare bekymret seg.Første time hos jordmor 18. august. Ut fra eggløsningstesten er jeg da 8+0
Nå skal vi gjøre sånn at sambo blir med på otul og samtalen med jordmora ang fødsel. Resten tar jeg aleneSniker fra Mars, har kun hatt med mannen på otul, og det er bare i tilfelle det skulle være noe galt så trenger jeg støtte. Eller var jeg på ul alene, og alle kontroller alene. Han var med da jeg hadde mistenkt vannavgang i uke 33, men det var jo en ekstra stressende situasjon, og jeg behøvde skyss. Han skal ikke være med på noe mer denne gangen. Veldig deilig å ta alene syntes jeg, han hadde bare bekymret seg.
SkjønnerDette er også min første. Partneren min vet jeg har veldig lyst til å bli med, og vil generelt bli med på flest mulige undersøkelser, ettersom at han føler at han kan få en sterkere tilknytning og forståelse. Selv har jeg ikke tatt en stilling til dette, og vet at det er fordeler og ulemper med begge, og dermed tenker jeg at han kan bestemme hva han føler for å gjøre selv. For våres del kom graviditeten veldig brått og uforventet på, så jeg har forståelse for at han også kan ha veldig mange spørsmål
Vi har prøvd aktivt i et halvt år, så ikke så brått her, hehe.Vi gjør det likt som dereNå skal vi gjøre sånn at sambo blir med på otul og samtalen med jordmora ang fødsel. Resten tar jeg alene![]()