Første kontroll hos lege eller jordmor

Niko25

Flørter med forumet
Når planlegger dere første kontroll hos lege eller jordmor?:love7 Kjenner jeg har et stort behov for å se et bankende hjerte før jeg klarer å tro på at dette skal gå bra, og ikke minst ta innover meg at jeg faktisk er gravid :Heartpink Har bestilt time til jordmor om 2 uker, da er jeg ca 6+0. Har også fått time til fastlegen når jeg er ca 8 uker :)
 
Jeg venter med å ringe til neste uke så jeg ihvertfall er over IKM.. Er ikke dermed sagt jeg får time raskt heller da :confused3
 
Fikk time 8+3, fikk visst ikke komme før etter 7+0 her :bag: Har bestilt time til TUL privat når jeg er 7+0, da risikoen for abort går betraktelig ned etter hjertet har begynt å slå i uke 5/6, og jeg trenger å vite at hjertet startet❤️Tenker å bestille time til lege etter 9+0 å ta blodprøver
 
Har ringt legen og fikk time 10.7. Han skal ringe meg etterpå siden jeg må henvises til AHUS for NIPT test snarest. Blir 41 år i November
 
noen som vet hva som skjer på første legetime som gravid? Nå har jo jeg time når jeg er 7-ish uker på vei.. jeg trenger litt forbereding hvis jeg må ta blodprøver :hilarious: :hilarious: Er altså så pyse på det dero_O vet man må ta blodprøver når man er på kontroll i uke 11-14…
 
noen som vet hva som skjer på første legetime som gravid? Nå har jo jeg time når jeg er 7-ish uker på vei.. jeg trenger litt forbereding hvis jeg må ta blodprøver :hilarious: :hilarious: Er altså så pyse på det dero_O vet man må ta blodprøver når man er på kontroll i uke 11-14…

Legen min har alltid tatt blodprøve på første kontroll. Tror det er standard å gjøre første kontroll uansett hvilken uke du er i.

Så får du helsekort som dere fyller ut. Prater litt om levevaner og slikt. Fysisk og psykisk helse.

Husk urinprøve med morgenurin. Det er til hver kontroll.

Det var alt jeg kom på:happy:
 
Legen min har alltid tatt blodprøve på første kontroll. Tror det er standard å gjøre første kontroll uansett hvilken uke du er i.

Så får du helsekort som dere fyller ut. Prater litt om levevaner og slikt. Fysisk og psykisk helse.

Husk urinprøve med morgenurin. Det er til hver kontroll.

Det var alt jeg kom på:happy:
Tusen takk for godt svar :Heartred
 
noen som vet hva som skjer på første legetime som gravid? Nå har jo jeg time når jeg er 7-ish uker på vei.. jeg trenger litt forbereding hvis jeg må ta blodprøver :hilarious: :hilarious: Er altså så pyse på det dero_O vet man må ta blodprøver når man er på kontroll i uke 11-14…
Du kan spørre om du kan bruke Embla krem. Da kjenner du ingen ting
 
Ja, jeg har tatt en blodprøve de siste 10 årene å da brukte jeg emblaplaster :hilarious: :hilarious: Det fungerer jo ganske bra:hilarious: (selv om det er litt kleint å rulle opp hos fastlegen som snart 27 åring, dekka i tatoveringer, og livredd for nåler/sprøyter :hilarious::hilarious::hilarious:)
Heller tatovering en blodprøve :hilarious: Hater det selv så skjønner deg veldig godt
 
Jeg har foreløpig ikke fått tak i jordmor, skal egentlig henvises til tidlig tidlig UL (uke 7) på grunn av Exu sist graviditet. Har bestilt UL hos ultralydjordmor 15/6 tilfelle jeg ikke får svar tidsnok :laughing021 har dere pleid å dra til både lege og jordmor? Forholdt meg kun til jordmor sist graviditet. (Sett bort fra sykmelding fra lege da..)
 
Jeg har foreløpig ikke fått tak i jordmor, skal egentlig henvises til tidlig tidlig UL (uke 7) på grunn av Exu sist graviditet. Har bestilt UL hos ultralydjordmor 15/6 tilfelle jeg ikke får svar tidsnok :laughing021 har dere pleid å dra til både lege og jordmor? Forholdt meg kun til jordmor sist graviditet. (Sett bort fra sykmelding fra lege da..)
Jeg har faktisk kun forholdt meg til fastlegen i mine to forrige svangerskap. Både fordi hun er super, men mest fordi hun har UL apparat så da har jeg fått UL hver gang xsmile9 :love017 Men nå har ikke jeg hatt fødselsangst eller lignende heller, så fl har vært mer enn godt nok (i tillegg til private ultralyder på jordmorklinikker)
 
Back
Topp