Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er vi allerede der? Ser for meg fødsel som noe laaangt frem i tid fortsatt.
Hva mener du egentlig med vanlige bind? Jeg ser på libresse som vanlige bind og kjøper alltid det, men tar gjerne imot tips om det er noe annet som er mye bedre! Er først det siste året jeg har brukt bind igjen pga sa. Før det har jeg ikke brukt det siden de første gangene jeg fikk mensen Så har ikke så god peiling på merkene og mulighetene i bindmarkedet.Min liste ca:
Til meg:
Singletter, mange (svetter mye etter fødsel )
Et par cardigans
Gode romslige bukser
Egne truser, i bomull, som er litt vide og gode (hater nettingtrusene)
Amme-bh
Deo, uten parfyme, mild dusjsåpe etc.
Crocs/tøfler
Amme-innlegg. Trengte ikke sist, men mulig brystene er litt mer "ivrige" nå. Så just in case.
Snacks til barsel, har ikke klart å spise noe under de andre fødslene - men var godt å ha etterpå.
Myke vanlige bind. Har bare libresse og de svære bleiene på sykehuset. Liker ikke libresse, og blødningen gikk fort over til at jeg kunne bruke vanlige bind.
Baby:
Hentesett
Et par-tre omsalgsbodyer i strl 50
Bukser
Sokker
Hjemmestrikka pledd
Svøpeteppe, har noen veldig myke og gode som blir med
Bomullslue
Det er jo klær til baby på sykehuset, men jeg likte de ikke og syns det var stas å kle han opp i egne klær. De vi hadde med var også mykere og passet bedre.
Skal selvsagt ha med helsekort, mobil, lader og kamera i tillegg.
Du har vel, i likhet med meg, termin sent i desember? Ser flere som har færre uker igjen til fødsel enn jeg har til permisjon.
Jeg har pakket flergangsbind Hater de plastikk-greiene. Bruker menskopp til vanligHva mener du egentlig med vanlige bind? Jeg ser på libresse som vanlige bind og kjøper alltid det, men tar gjerne imot tips om det er noe annet som er mye bedre! Er først det siste året jeg har brukt bind igjen pga sa. Før det har jeg ikke brukt det siden de første gangene jeg fikk mensen Så har ikke så god peiling på merkene og mulighetene i bindmarkedet.
Hva mener du egentlig med vanlige bind? Jeg ser på libresse som vanlige bind og kjøper alltid det, men tar gjerne imot tips om det er noe annet som er mye bedre! Er først det siste året jeg har brukt bind igjen pga sa. Før det har jeg ikke brukt det siden de første gangene jeg fikk mensen Så har ikke så god peiling på merkene og mulighetene i bindmarkedet.
Hehe, skjønner Da skal jeg i alle fall sjekke utvalget på apotekene!Mener ikke at libresse ikke er vanlige altså, men bare at det er vanlige bind jeg skal ha med - ikke tøybind eller noe annet fancy. Og så kom årsaken til å ha med egne bind etterpå. Jeg husker ikke merket jeg brukte sist, kjøpte på apotek i alle fall. Var mye mykere i alle fall.
Er vi allerede der? Ser for meg fødsel som noe laaangt frem i tid fortsatt.
Min liste ca:
Til meg:
Singletter, mange (svetter mye etter fødsel )
Et par cardigans
Gode romslige bukser
Egne truser, i bomull, som er litt vide og gode (hater nettingtrusene)
Amme-bh
Deo, uten parfyme, mild dusjsåpe etc.
Crocs/tøfler
Amme-innlegg. Trengte ikke sist, men mulig brystene er litt mer "ivrige" nå. Så just in case.
Snacks til barsel, har ikke klart å spise noe under de andre fødslene - men var godt å ha etterpå.
Myke vanlige bind. Har bare libresse og de svære bleiene på sykehuset. Liker ikke libresse, og blødningen gikk fort over til at jeg kunne bruke vanlige bind.
Baby:
Hentesett
Et par-tre omsalgsbodyer i strl 50
Bukser
Sokker
Hjemmestrikka pledd
Svøpeteppe, har noen veldig myke og gode som blir med
Bomullslue
Det er jo klær til baby på sykehuset, men jeg likte de ikke og syns det var stas å kle han opp i egne klær. De vi hadde med var også mykere og passet bedre.
Skal selvsagt ha med helsekort, mobil, lader og kamera i tillegg.
Du har vel, i likhet med meg, termin sent i desember? Ser flere som har færre uker igjen til fødsel enn jeg har til permisjon.
Jeg er nok litt tidsforvirret. Føles som en evighet til. Har et mentalt bilde av mørk vinter og julepynt i hodet når jeg ser for meg tiden for fødsel. Så når juletreet ikke er her, det fortsatt er lyst ute og snøen ikke har lagt seg, da føles det fortsatt lenge til. Med andre ord: nei, jeg har overhodet ikke tenkt på noen fødebagAlle mine er født før tiden og jeg har høyrisikosvangerskap denne gangen. Går til hyppige kontroller og UL. Må ta KS så det er ikke foretrukket at fødsel starter av seg selv. Ting kommer til å skje hurtig om noe ekstraordinært inntreffer, så jeg vil ha min klar hvertfall
Er nok ikke den eneste som må ha bagen klar når det er et par mnd. igjen.
(Og JA, det kan føles som at det er laaaaaangt igjen enda ja, men så vipps er tiden kommet :-D).
Jeg er nok litt tidsforvirret. Føles som en evighet til. Har et mentalt bilde av mørk vinter og julepynt i hodet når jeg ser for meg tiden for fødsel. Så når juletreet ikke er her, det fortsatt er lyst ute og snøen ikke har lagt seg, da føles det fortsatt lenge til. Med andre ord: nei, jeg har overhodet ikke tenkt på noen fødebag
Snø allerede ??Snøen kom her så her er det skraping av isete ruter på bilen, pleddene er plukket fram og tekanna får kjørt seg flere ganger om dagen Pepperkaker og kakemenn krangler om plassen med Halloweengotteriet på butikken B-) Bra du ikke er i julestyret enda
Jeg har begynt å finne frem, og syns det er inspirerende å lese hva dere andre tenker. Ser det er mye av det samme.
(Og jeg må pakke til frøkna og, i tilfelle hun skal sove borte)
Pakket alt for mye sist og det gidder jeg ikke nå.
Jeg skal ihvertfall ha med: (evt lar jeg mannen ta med mer om han er hjemom, så slipper jeg å drasse på alt)
- Kosesokker
- Ladebar til tlf/lader
- Vannflaske + Pepsi max
- Headphones (dersom fødsel drar ut, ikke til tiden etterpå)
- Koseklut som jeg har sovet med noen uker før, må kanskje snart gjøre det
- Bæresjal - må øve litt med det
- Cardigan 2 stk
- Bukser 2 stk
- 3-4 singleter
- Ammebh 2 stk
- Ammeinnlegg x flere
- Purelan
- Litt sminke, toalettsaker til dusj,tannkost,strikker,hårkost osv
- Sandaler som tåler vann
- Birckenstock (reiser nok i de)
- 1 nettingtruse og bind (resten får jeg på sykehuset
- Sokker, truser (før fødsel)
- Helsekort (har det i vesken min)
- Strikketøy (litt optimist og forventer ventetid..)
- 1 sett skift til mannen, t shirt,bukse,sokker,bokser ++
Har kanskje glemt noe
Til babyen:
- Ullteppe
- Lillelam Ulldress, sokker, og lue
- Lue
- Bilstolen (står i bilen fra uke 35 ish)
- Gulpekluter
- Body + Strømpebukse
- Heldress i Ull
- 1-2 sett klær til, helst i Ull
- 2-3 par sokker
- Smokk
Det vi skal reise hjem i, feks babyen og meg kan strengt tatt bare ligge i bilen da vil ha minst mulig med meg, så mulig jeg begrenser listen når jeg pakker. Så lenge jeg har pupp tilgjengelig og babyen får hud mot hud og ny bleie så klarer vi oss jo!
Jeg bruker også menskopp til vanlig og satt faktisk å tenkte på det ifht etter fødsel hvor tidlig vi kan ta den i bruk igjenJeg har pakket flergangsbind Hater de plastikk-greiene. Bruker menskopp til vanlig
har hørt at det ikke skal brukes de første 6 ukene. Men får seJeg bruker også menskopp til vanlig og satt faktisk å tenkte på det ifht etter fødsel hvor tidlig vi kan ta den i bruk igjen
Hater bind
Okhar hørt at det ikke skal brukes de første 6 ukene. Men får se
Ok
Får bare overleve det da