Fødselsbag

Ahhh.....kosesokker.... det må jeg jo ha med. Takk :) Blir så fort kald på bena også jeg så varme sokker må jeg ha. Øreplugger hadde jeg heller ikke tenkt på. Og hvertfall ikke pakkinga til gubben som skal bo på pappahotell :knegg:

Og ja, vi bor litt oppi dalene så her er det snø B-) Brrrrr!
Jeg savnet sånn Kosesokker sist, og går med det hjemme hver kveld, så for meg er det et must da jeg fort blir kald. Godt jeg ikke er alene :happy:

Nei, fort gjort å tenke på seg selv og bli litt sånn, hei, trenger du ooog noe ?:hilarious: åh, huff. Er det minus grader og ?:nailbiting:
 
Jeg savnet sånn Kosesokker sist, og går med det hjemme hver kveld, så for meg er det et must da jeg fort blir kald. Godt jeg ikke er alene :happy:

Nei, fort gjort å tenke på seg selv og bli litt sånn, hei, trenger du ooog noe ?:hilarious: åh, huff. Er det minus grader og ?:nailbiting:

Ja, det er minusgrader natta gjennom og cirka 3 grader i sola på dagen B-) Frister med sydentur, men jeg kan jo ikke forflytte meg så :p

Jeg er skikkelig frossenpinne jeg også. Ønsker meg en One Piece som er helstrikket :) Hadde sikkert blitt nett i den nå :laughing002
 
Jeg hadde ihvertfall med meg alt for mye sist, alt for mange klær til baby og meg selv. Jeg sov over tre netter.

Tenkte litt sånn denne gangen:
3 store truser/boksere som går litt opp på en hengete mage
Et sjal eller belly binder.
Behagelig bukse uten stram strikk
2 ammesingleter
Fødebrev
Helsekort
Lader
Toalettmappe
Bæretube
Ammeinnlegg i ull
Morgenkåpe
Vannflaske

Far får ikke være over siden jeg er flergangs, medmindre de har plass på barselhotellet. Så han tar med en trøye, badeshorts og en ren bukse

Til baby gjør jeg det enkelt og tar kun med hentesett og ullbodyer/longs
 
Jeg hadde ihvertfall med meg alt for mye sist, alt for mange klær til baby og meg selv. Jeg sov over tre netter.

Tenkte litt sånn denne gangen:
3 store truser/boksere som går litt opp på en hengete mage
Et sjal eller belly binder.
Behagelig bukse uten stram strikk
2 ammesingleter
Fødebrev
Helsekort
Lader
Toalettmappe
Bæretube
Ammeinnlegg i ull
Morgenkåpe
Vannflaske

Far får ikke være over siden jeg er flergangs, medmindre de har plass på barselhotellet. Så han tar med en trøye, badeshorts og en ren bukse

Til baby gjør jeg det enkelt og tar kun med hentesett og ullbodyer/longs

Badeshorts?
 

Sniker fra november. Men far skal da ikke oppi badekaret med mor?
Tenker også badekarfødsel, men å ha mannen oppi der er uaktuelt. Det kommer jo blod og ofte også avføring oppi vannet. Så tviler på at han her er komfortabel med det heldigvis.
 
Last edited:
Sniker fra november. Men far skal da ikke oppi badekaret med mor?
Tenker også badekarfødsel, men å ha mannen oppi der er uaktuelt. Det kommer jo blod og ofte også avføring oppi vannet. Så tviler på at han her er komfortabel med det heldigvis.

Jo, det vil jeg gjerne at han skal. Ikke så uvanlig det
 
Jo, det vil jeg gjerne at han skal. Ikke så uvanlig det
Jeg hadde vann fødsel sist, veldig fin opplevelse, men der jeg fødde var det ikke plass til far i vannet, tanken slo oss aldri heller. Det var godt å kunne endre litt stilling i badekaret alene. Vannet var ikke ekkelt med verken blod eller avføring men plassen var beregnet kun til mor :)
 
Jeg hadde vann fødsel sist, veldig fin opplevelse, men der jeg fødde var det ikke plass til far i vannet, tanken slo oss aldri heller. Det var godt å kunne endre litt stilling i badekaret alene. Vannet var ikke ekkelt med verken blod eller avføring men plassen var beregnet kun til mor :)

Jeg har født i vann tidligere og syntes det var veldig vanskelig å holde seg og tenkte at å bli holdt i vannet av far vil være stor hjelp. det er store nok badekar her ihvertfall. Andremann var jeg i vann, men måtte føde "på land" fordi riene stoppet i vannet..
 
Er vi allerede der? Ser for meg fødsel som noe laaangt frem i tid fortsatt.

Haha, samme her :hilarious: Jobber fullt, pusser opp hjemme, har hverdagen full av storesøstrenes vennegrupper, foreldresamtaler, fritidsaktiviteter, tannlegebesøk og barnebursdager, så graviditet og fødsel har jeg ikke tid til å tenke på i det hele tatt :knegg:
 
Vi bor langt unna sykehuset og begge kommer til å være der på fødsel og barsel. Blir der en stund p.g.a. KS. Så jeg stoler absolutt ikke på at mannen skal pakke for meg :joyful: Om noe glemmes så blir det ikke retur for å hente det. Så her må mor ha kontroll B-)

Starter noe av seg selv tidlig så blir det ambulanse i hui og hast da jeg ikke kan føde naturlig. Begge søsknene er født for tidlig, så her må vi ha det klart :)
 
Pakker fødebagen litt og litt nå. Er litt tidligere ute denne gangen da det er risiko svangerskap og det blir planlagt KS før termin.
 
Når blir det KS? Masse lykke til!

Hvis alt går bra så blir det 20/12, men hvis det viser seg at det gamle KS arret begynner å bli tynnere før den tid så kan det bli før. Skal ha kontroll den 12/11 av arret, så får se hvordan det står til med arret da.
 
Vi bor langt unna sykehuset og begge kommer til å være der på fødsel og barsel. Blir der en stund p.g.a. KS. Så jeg stoler absolutt ikke på at mannen skal pakke for meg :joyful: Om noe glemmes så blir det ikke retur for å hente det. Så her må mor ha kontroll B-)

Starter noe av seg selv tidlig så blir det ambulanse i hui og hast da jeg ikke kan føde naturlig. Begge søsknene er født for tidlig, så her må vi ha det klart :)
Hvorfor kan du ikke føde naturlig?:)
 
Jeg tenker å pakke den nærmest ferdig iløa neste uke. Da er jeg 33 uker,, nærmer meg 34 uker. Vi fikk beskjed sist uke om å gjøre alt klart mtp preklampsi sist så kan det blir noen turer på sykehuset etterhvert slik som sist, selv om ikke alt resulterer i fødsel.
 
Sikkert et veldig dumt spørsmål, men hva pakker dere i? Vanlig bag, eller koffert? Eller.? :smiley-ashamed005
 
Back
Topp