Fødselsbag

Teliza

Betatt av forumet
Julegavene 2019
Noen som har begynt å pakke fødselsbag og stellebag allerede?

Jeg må pakke min snart og holde meg i fornuftig radius til sykehus. Heldigvis bor jeg midt mellom to :)

Hva tar dere med?
 
Er vi allerede der? Ser for meg fødsel som noe laaangt frem i tid fortsatt.
 
Min liste ca:
Til meg:
Singletter, mange (svetter mye etter fødsel :p)
Et par cardigans
Gode romslige bukser
Egne truser, i bomull, som er litt vide og gode (hater nettingtrusene)
Amme-bh
Deo, uten parfyme, mild dusjsåpe etc.
Crocs/tøfler
Amme-innlegg. Trengte ikke sist, men mulig brystene er litt mer "ivrige" nå. Så just in case.
Snacks til barsel, har ikke klart å spise noe under de andre fødslene - men var godt å ha etterpå.
Myke vanlige bind. Har bare libresse og de svære bleiene på sykehuset. Liker ikke libresse, og blødningen gikk fort over til at jeg kunne bruke vanlige bind.

Baby:
Hentesett
Et par-tre omsalgsbodyer i strl 50
Bukser
Sokker
Hjemmestrikka pledd
Svøpeteppe, har noen veldig myke og gode som blir med
Bomullslue

Det er jo klær til baby på sykehuset, men jeg likte de ikke og syns det var stas å kle han opp i egne klær. De vi hadde med var også mykere og passet bedre.

Skal selvsagt ha med helsekort, mobil, lader og kamera i tillegg. :)


Er vi allerede der? Ser for meg fødsel som noe laaangt frem i tid fortsatt.

Du har vel, i likhet med meg, termin sent i desember? Ser flere som har færre uker igjen til fødsel enn jeg har til permisjon. :hilarious:
 
Min er pakket :p Etter noen runder med magesmerter med skikkelige knipetak og ekstra sjekk på sykehuset fant jeg ut at det var veldig lurt. En til babyen og en til meg :)
 
Min liste ca:
Til meg:
Singletter, mange (svetter mye etter fødsel :p)
Et par cardigans
Gode romslige bukser
Egne truser, i bomull, som er litt vide og gode (hater nettingtrusene)
Amme-bh
Deo, uten parfyme, mild dusjsåpe etc.
Crocs/tøfler
Amme-innlegg. Trengte ikke sist, men mulig brystene er litt mer "ivrige" nå. Så just in case.
Snacks til barsel, har ikke klart å spise noe under de andre fødslene - men var godt å ha etterpå.
Myke vanlige bind. Har bare libresse og de svære bleiene på sykehuset. Liker ikke libresse, og blødningen gikk fort over til at jeg kunne bruke vanlige bind.

Baby:
Hentesett
Et par-tre omsalgsbodyer i strl 50
Bukser
Sokker
Hjemmestrikka pledd
Svøpeteppe, har noen veldig myke og gode som blir med
Bomullslue

Det er jo klær til baby på sykehuset, men jeg likte de ikke og syns det var stas å kle han opp i egne klær. De vi hadde med var også mykere og passet bedre.

Skal selvsagt ha med helsekort, mobil, lader og kamera i tillegg. :)




Du har vel, i likhet med meg, termin sent i desember? Ser flere som har færre uker igjen til fødsel enn jeg har til permisjon. :hilarious:
Hva mener du egentlig med vanlige bind? Jeg ser på libresse som vanlige bind og kjøper alltid det, men tar gjerne imot tips om det er noe annet som er mye bedre! :happy: Er først det siste året jeg har brukt bind igjen pga sa. Før det har jeg ikke brukt det siden de første gangene jeg fikk mensen :p Så har ikke så god peiling på merkene og mulighetene i bindmarkedet.
 
Hva mener du egentlig med vanlige bind? Jeg ser på libresse som vanlige bind og kjøper alltid det, men tar gjerne imot tips om det er noe annet som er mye bedre! :happy: Er først det siste året jeg har brukt bind igjen pga sa. Før det har jeg ikke brukt det siden de første gangene jeg fikk mensen :p Så har ikke så god peiling på merkene og mulighetene i bindmarkedet.
Jeg har pakket flergangsbind :p Hater de plastikk-greiene. Bruker menskopp til vanlig
 
Hva mener du egentlig med vanlige bind? Jeg ser på libresse som vanlige bind og kjøper alltid det, men tar gjerne imot tips om det er noe annet som er mye bedre! :happy: Er først det siste året jeg har brukt bind igjen pga sa. Før det har jeg ikke brukt det siden de første gangene jeg fikk mensen :p Så har ikke så god peiling på merkene og mulighetene i bindmarkedet.

Mener ikke at libresse ikke er vanlige altså, men bare at det er vanlige bind jeg skal ha med - ikke tøybind eller noe annet fancy. Og så kom årsaken til å ha med egne bind etterpå. :p Jeg husker ikke merket jeg brukte sist, kjøpte på apotek i alle fall. Var mye mykere i alle fall. :)
 
Mener ikke at libresse ikke er vanlige altså, men bare at det er vanlige bind jeg skal ha med - ikke tøybind eller noe annet fancy. Og så kom årsaken til å ha med egne bind etterpå. :p Jeg husker ikke merket jeg brukte sist, kjøpte på apotek i alle fall. Var mye mykere i alle fall. :)
Hehe, skjønner :happy: Da skal jeg i alle fall sjekke utvalget på apotekene!
 
Er vi allerede der? Ser for meg fødsel som noe laaangt frem i tid fortsatt.

Alle mine er født før tiden og jeg har høyrisikosvangerskap denne gangen. Går til hyppige kontroller og UL. Må ta KS så det er ikke foretrukket at fødsel starter av seg selv. Ting kommer til å skje hurtig om noe ekstraordinært inntreffer, så jeg vil ha min klar hvertfall :)

Er nok ikke den eneste som må ha bagen klar når det er et par mnd. igjen.

(Og JA, det kan føles som at det er laaaaaangt igjen enda ja, men så vipps er tiden kommet :-D).
 
Min liste ca:
Til meg:
Singletter, mange (svetter mye etter fødsel :p)
Et par cardigans
Gode romslige bukser
Egne truser, i bomull, som er litt vide og gode (hater nettingtrusene)
Amme-bh
Deo, uten parfyme, mild dusjsåpe etc.
Crocs/tøfler
Amme-innlegg. Trengte ikke sist, men mulig brystene er litt mer "ivrige" nå. Så just in case.
Snacks til barsel, har ikke klart å spise noe under de andre fødslene - men var godt å ha etterpå.
Myke vanlige bind. Har bare libresse og de svære bleiene på sykehuset. Liker ikke libresse, og blødningen gikk fort over til at jeg kunne bruke vanlige bind.

Baby:
Hentesett
Et par-tre omsalgsbodyer i strl 50
Bukser
Sokker
Hjemmestrikka pledd
Svøpeteppe, har noen veldig myke og gode som blir med
Bomullslue

Det er jo klær til baby på sykehuset, men jeg likte de ikke og syns det var stas å kle han opp i egne klær. De vi hadde med var også mykere og passet bedre.

Skal selvsagt ha med helsekort, mobil, lader og kamera i tillegg. :)




Du har vel, i likhet med meg, termin sent i desember? Ser flere som har færre uker igjen til fødsel enn jeg har til permisjon. :hilarious:


DEO..... for en amatør jeg er. Stod ikke på lista mi en gang :happy090 Og amme-innlegg hadde jeg foreløpig ikke tenkt på B-)

Så fint å kunne dele info. Føler jeg har litt ammetåke allerede og redd jeg glemmer noe elementært :laughing002

Jeg har satt opp vitaminene mine også jeg. Skal ha KS og bli i noen dager så kickstart med alt som kommer til å fyke ut av kroppen med amming og blodtap vil være lurt tror jeg.

Også har jeg satt opp krølltang/ flatjern, sminke og en kast-på-seg vinterkjole jeg skal ha når jeg drar inn og kanskje når jeg drar hjem. Hvis alt er bra etter KS så kan jeg kanskje "fake" meg litt fortere fresh om jeg behøver :knegg:

Var drittlei sykehusklær og slamsete bukser og sykehustruser sist. Egne bomullstruser står på lista her også :)
 
Alle mine er født før tiden og jeg har høyrisikosvangerskap denne gangen. Går til hyppige kontroller og UL. Må ta KS så det er ikke foretrukket at fødsel starter av seg selv. Ting kommer til å skje hurtig om noe ekstraordinært inntreffer, så jeg vil ha min klar hvertfall :)

Er nok ikke den eneste som må ha bagen klar når det er et par mnd. igjen.

(Og JA, det kan føles som at det er laaaaaangt igjen enda ja, men så vipps er tiden kommet :-D).
Jeg er nok litt tidsforvirret. Føles som en evighet til. Har et mentalt bilde av mørk vinter og julepynt i hodet når jeg ser for meg tiden for fødsel. Så når juletreet ikke er her, det fortsatt er lyst ute og snøen ikke har lagt seg, da føles det fortsatt lenge til. Med andre ord: nei, jeg har overhodet ikke tenkt på noen fødebag :wacky:
 
Jeg er nok litt tidsforvirret. Føles som en evighet til. Har et mentalt bilde av mørk vinter og julepynt i hodet når jeg ser for meg tiden for fødsel. Så når juletreet ikke er her, det fortsatt er lyst ute og snøen ikke har lagt seg, da føles det fortsatt lenge til. Med andre ord: nei, jeg har overhodet ikke tenkt på noen fødebag :wacky:

Snøen kom her så her er det skraping av isete ruter på bilen, pleddene er plukket fram og tekanna får kjørt seg flere ganger om dagen :p Pepperkaker og kakemenn krangler om plassen med Halloweengotteriet på butikken B-) Bra du ikke er i julestyret enda :santa
 
Snøen kom her så her er det skraping av isete ruter på bilen, pleddene er plukket fram og tekanna får kjørt seg flere ganger om dagen :p Pepperkaker og kakemenn krangler om plassen med Halloweengotteriet på butikken B-) Bra du ikke er i julestyret enda :santa
Snø allerede ??:wideyed:
 
Jeg har begynt å finne frem, og syns det er inspirerende å lese hva dere andre tenker. Ser det er mye av det samme.
(Og jeg må pakke til frøkna og, i tilfelle hun skal sove borte)
Pakket alt for mye sist og det gidder jeg ikke nå.:p

Jeg skal ihvertfall ha med: (evt lar jeg mannen ta med mer om han er hjemom, så slipper jeg å drasse på alt)

- Kosesokker
- Ladebar til tlf/lader
- Vannflaske + Pepsi max
- Headphones (dersom fødsel drar ut, ikke til tiden etterpå)
- Koseklut som jeg har sovet med noen uker før, må kanskje snart gjøre det :hilarious:
- Bæresjal - må øve litt med det
- Cardigan 2 stk
- Bukser 2 stk
- 3-4 singleter
- Ammebh 2 stk
- Ammeinnlegg x flere
- Purelan
- Litt sminke, toalettsaker til dusj,tannkost,strikker,hårkost osv
- Sandaler som tåler vann
- Birckenstock (reiser nok i de)
- 1 nettingtruse og bind (resten får jeg på sykehuset
- Sokker, truser (før fødsel)
- Helsekort (har det i vesken min)
- Strikketøy (litt optimist og forventer ventetid..)
- 1 sett skift til mannen, t shirt,bukse,sokker,bokser ++

Har kanskje glemt noe:sorry:

Til babyen:
- Ullteppe
- Lillelam Ulldress, sokker, og lue
- Lue
- Bilstolen (står i bilen fra uke 35 ish)
- Gulpekluter
- Body + Strømpebukse
- Heldress i Ull
- 1-2 sett klær til, helst i Ull
- 2-3 par sokker
- Smokk

Det vi skal reise hjem i, feks babyen og meg kan strengt tatt bare ligge i bilen da :) vil ha minst mulig med meg, så mulig jeg begrenser listen når jeg pakker. Så lenge jeg har pupp tilgjengelig og babyen får hud mot hud og ny bleie så klarer vi oss jo! :D:Heartred
 
Fødebagen :eek::wideyed: håper det enda er noen uker igjen til jeg trenger den :nailbiting: jeg er ikke klar!!! Ikke for å pakke, ikke for å finne utstyr. Finnes ingen redebyggeri instinkter i meg denne gangen. Får kaste meg rundt å se på salget på hm om de har noe vettugt jeg kan pakke i fødebagen :woot:
 
Jeg har begynt å finne frem, og syns det er inspirerende å lese hva dere andre tenker. Ser det er mye av det samme.
(Og jeg må pakke til frøkna og, i tilfelle hun skal sove borte)
Pakket alt for mye sist og det gidder jeg ikke nå.:p

Jeg skal ihvertfall ha med: (evt lar jeg mannen ta med mer om han er hjemom, så slipper jeg å drasse på alt)

- Kosesokker
- Ladebar til tlf/lader
- Vannflaske + Pepsi max
- Headphones (dersom fødsel drar ut, ikke til tiden etterpå)
- Koseklut som jeg har sovet med noen uker før, må kanskje snart gjøre det :hilarious:
- Bæresjal - må øve litt med det
- Cardigan 2 stk
- Bukser 2 stk
- 3-4 singleter
- Ammebh 2 stk
- Ammeinnlegg x flere
- Purelan
- Litt sminke, toalettsaker til dusj,tannkost,strikker,hårkost osv
- Sandaler som tåler vann
- Birckenstock (reiser nok i de)
- 1 nettingtruse og bind (resten får jeg på sykehuset
- Sokker, truser (før fødsel)
- Helsekort (har det i vesken min)
- Strikketøy (litt optimist og forventer ventetid..)
- 1 sett skift til mannen, t shirt,bukse,sokker,bokser ++

Har kanskje glemt noe:sorry:

Til babyen:
- Ullteppe
- Lillelam Ulldress, sokker, og lue
- Lue
- Bilstolen (står i bilen fra uke 35 ish)
- Gulpekluter
- Body + Strømpebukse
- Heldress i Ull
- 1-2 sett klær til, helst i Ull
- 2-3 par sokker
- Smokk

Det vi skal reise hjem i, feks babyen og meg kan strengt tatt bare ligge i bilen da :) vil ha minst mulig med meg, så mulig jeg begrenser listen når jeg pakker. Så lenge jeg har pupp tilgjengelig og babyen får hud mot hud og ny bleie så klarer vi oss jo! :D:Heartred


Ahhh.....kosesokker.... det må jeg jo ha med. Takk :) Blir så fort kald på bena også jeg så varme sokker må jeg ha. Øreplugger hadde jeg heller ikke tenkt på. Og hvertfall ikke pakkinga til gubben som skal bo på pappahotell :knegg:

Og ja, vi bor litt oppi dalene så her er det snø B-) Brrrrr!
 
Jeg bruker også menskopp til vanlig og satt faktisk å tenkte på det ifht etter fødsel hvor tidlig vi kan ta den i bruk igjen
Hater bind:yuck:
har hørt at det ikke skal brukes de første 6 ukene. Men får se
 
Back
Topp