Fødebagen

Tror jeg må kjøpe slike å ha i tilfelle, sist hadde jeg så vondt at jeg måtte lindre med paracett og dusj i 5-6 uker, moderat vondt i totalt 8-9 uker! :blackeye: Eneste rådet jeg fikk var isbind, men tenkte hjemmelaget og det hørtes litt risky ut med et nediset bind rett på tissen :hilarious:
Her endte det med ks sist, så lever fortsatt lykkelig uvitende om hvordan underlivet blir etter en fødsel. Men har hørt mye bra om produktene fra Fødebagen da :happy:

Her er det som står om kjølebindene som selges på Fødebagen: "Myke og absorberende "isbind" som gir deg øyeblikkelig nedkjølende og lindrende effekt. Spesielt designet for å reduserer smerte, ømhet og hevelse i underlivet etter fødsel - samtidig som det absorberer som et vanlig bind."
https://www.fodebagen.no/collections/fodsel/products/nedkjolingsbind?variant=31868092383281
Jøss, tusen takk for info. Hørtes jo ut som noe man vil ha ja… :/ Kan tenke meg man sier ja takk til den lindringen man kan få

Ørepropper, typ sov i ro med vakuumfunksjon. Kan være mye lyd og støy og vanskelig å få sove. Særlig hvis man deler rom :shifty:

Legger til nesespray på min liste (litt preget av å være syk for tiden..) blir så stressa av å ikke kunne puste skikkelig gjennom nesen :rolleyes:

Drar frem denne tråden igjen da jeg holder på å pakke fødebagen nå :happy: dere som har født før, og av ulike grunner ikke har brukt klærne på sykehuset, hvor mange bodyer og bukser trenger man? På mitt sykehus har de ikke babyklær til utlån :(

ooog noen som har god erfaring med å ha med bb-hugme puten? Jeg er helt avhengig av den nå.. bekkenet skriker om jeg ligger uten pute mellom beina :wtf: men den tar jo sinnsykt med plass i så fall :dead:

Drar frem denne tråden igjen da jeg holder på å pakke fødebagen nå :happy: dere som har født før, og av ulike grunner ikke har brukt klærne på sykehuset, hvor mange bodyer og bukser trenger man? På mitt sykehus har de ikke babyklær til utlån :(

ooog noen som har god erfaring med å ha med bb-hugme puten? Jeg er helt avhengig av den nå.. bekkenet skriker om jeg ligger uten pute mellom beina :wtf: men den tar jo sinnsykt med plass i så fall :dead:
Når det gjelder babyklær, så har jeg pakket ned altfor mye Men har så mye skjønt til lille og vet jo ikke hvor stor han blir, så pysjer i både 50 og 56, bodyer og sparkebukser x 4 tror jeg at jeg har trøkket nedi.
Jeg tar med en ammepute som jeg har brukt som gravidpute i svangerskapet. Det tar jo plass, men legger den i en egen pose utenom trillekofferten

Jeg har ikke født før, men har fått tips av andre å ta med en rull ekstra mykt dopapir da det de har på sykehuset ikke er av mykeste sort. Vet ikke om det har noe for seg, men jeg tenker hvorfor ikke :)

Jeg har pakka 5 bodyer og 4 bukser. Førstemann gulpa en del forstervann første døgnene så da hadde vi med for lite. De plaggene tar så lite plass at et par bodyer ekstra ikke merkes i bagen :p

Har av babytøy pakket: 2 ullbodyer, 1 ullpysj, 1 ullbukse, 1 bomullsbody og 1 bomullsbukse. 2 par ullsokker og 1 par ulltøfler. 1 hentesett med kyse strikket i ull og 1 lue strikket i ull. Samt babyteppe i ull. Alt i str 50. Sist var det mye trøbbel med mating som førte til en del gulp, og han hadde gulsott som førte til at vi måtte bli på barsel i 1 uke - så far måtte hjemom og fylle på kleslagrene. Nå bor vi heldigvis kun 12 min fra sykehuset, og far skal sove hjemme pga storebror, så ikke noe problem å fylle på dersom behov for andre størrelser eller mer klær.
Sykehuset har «pasient-bodyer» men de er så formløse og var altfor store, så syntes det var hyggeligere å bruke egne klær :happy:

Jeg vet ikke om jeg kan si «god erfaring», for pga. GBS hadde jeg veneflon i begge hendene og klarte derfor ikke være så innmari mobil eller endre så mye på hvordan jeg satt/lå (synes det er så sykt vondt med nåler), men jeg hadde med BBhugme’n min iallfall. Vi lå på sykehuset i over et døgn før fødsel starta, så hadde iallfall innmari god bruk for den da! Jeg som deg er helt avhengig av den, så den blir med nå også så får tiden vise om den blir brukt under fødsel eller ei. :)

Hei alle!
Det er litt vel egentlig aldri for tidlig å tenke på alt som skal planlegges Med to styrtfødseler og en prematur bak meg tenker jeg å være så forberedt som det lar seg gjøre. I den forbindelse har listen til ting som må være med i fødebagen og ting som jeg skulle ønske at jeg hadde tidligere begynt å forme seg.

Jeg opprettet denne tråden hvis andre også ville dele noen gode erfaringer som de har hatt

Min liste så langt:
Lipsyl!!
Varmesokker/termosokker (jeg ble så kald på føttene under fødsel, hvem visste det?!)
amme-bh og innlegg
Litt nødproviant: kjeks, sjokolade, en cola, energi sjokolade
Truser (kanskje en boxer fra mannen?)
Behagelig bukse (ikke inntilsittende)
Toalettsaker, shampoo, hårhåndkle, deo,..
Tøfler
Hårstrikk (et must!!)
Nødvendige papirer.
Stor t-skjorte til å føde i (denne har blitt kastet tidligere under fødsel)
Morgenkåpe (lang)
Lader til mobil
Vannflaske med sprutkork (brukes både under fødsel og til dobesøk i tiden rett etter)

—et nytt tips jeg ikke har hørt om før var at man man be om isbind på sykehuset Det kan enkelt lages selv hjemme til tiden etter.

Siden tredjemann sies å være en luring, så tenker jeg at kanskje jeg må forberede meg på at det ikke blir den intensive korte fødselen som jeg kun kjenner til og må kanskje ta med AirPods hvis økten blir lang
3 ungen her også og relativt raske fødsler med de to første. Ca 7 timer aktiv fødsel ( spontan fødsel) ☺️ Risikerer igangsetting denne gangen men håper det går av seg selv, så har med både ørepropper & strikketøy ellers hørte jeg u-sving var genialt så har tatt med 3 stk og har 5 igjen hjemme.
Ellers er mye på listen tatt med i baggen . Anbefaler Crocs til å brukes i dusjen og til eventuelt andre steder. Jeg blødde gjennom alt de første gangene jeg reiste meg opp med nr 2. og så glad jeg ikke hadde pene tøfler på meg da .

Min liste som jeg har med denne gangen:

Klær:

• Amme bh: 3-4 stk
  • Truser:
  • Singlet: 2 stk
  • Sokker: 3 stk
  • Hettegenser:
  • T skjorte:
  • Bukser:

Toalettsaker:
  • Store Bind: 2 stk
  • Is bind: 3 stk
  • Medela purelan
  • Multi MAM kompress
  • Ammeinnlegg: 8 par
  • Hårstrikk:
  • Hårbørste:
  • Ansiktsmaske: 3 stk
  • Ansiktskrem :
  • Rens og skrubb:
  • Leppomade:
  • Leppe skrubb:
  • Tannkost & tannkrem:

Ellers:
  • Crocs:
  • Mobil:
  • Lader:
  • Helsekort/papir mappen:
  • Drikkeflaske:
  • Manuell Pumpe / naturebond :
  • Flaske til baby:
  • Strikketøy:

Ta med for baby:

• Bilstol
  • Bilstolpose:
  • Våtservietter:
  • Ullklær:
  • Pysj & klær:
  • Strikkeklær:
  • Lue :
  • Bleier:
  • Kosebamse
  • Smokker: 2 stk
  • Gulpekluter :

3 ungen her også og relativt raske fødsler med de to første. Ca 7 timer aktiv fødsel ( spontan fødsel) ☺️ Risikerer igangsetting denne gangen men håper det går av seg selv, så har med både ørepropper & strikketøy ellers hørte jeg at isbind var genialt så har tatt med 3 stk og har 5 igjen hjemme.
Ellers er mye på listen tatt med i baggen . Anbefaler Crocs til å brukes i dusjen og til eventuelt andre steder. Jeg blødde gjennom alt de første gangene jeg reiste meg opp med nr 2. og så glad jeg ikke hadde pene tøfler på meg da .

Jeg er elendig på å lage, og følge, lister, så jeg har sikkert pakket peise unødvendig og glemt det viktigste :hilarious: Tror jeg må se over listene deres en dag og gå gjennom bagen min :hilarious:

Ja nei, det ble det dårlig tid til :rolleyes: Sitter på kontroll på føden, viser seg lite fostervann og en "sliten morkake" så her blir jeg sendt over vannet til kvinneklinikken for igangsettelse hvert øyeblikk. Ser kjapt over listene deres mens jeg sender bestilling til samboer som må pakke ferdig for meg :hilarious:

Ja nei, det ble det dårlig tid til :rolleyes: Sitter på kontroll på føden, viser seg lite fostervann og en "sliten morkake" så her blir jeg sendt over vannet til kvinneklinikken for igangsettelse hvert øyeblikk. Ser kjapt over listene deres mens jeg sender bestilling til samboer som må pakke ferdig for meg :hilarious:
Masse lykke til! :Heartred

Jeg har ikke født før, men har fått tips av andre å ta med en rull ekstra mykt dopapir da det de har på sykehuset ikke er av mykeste sort. Vet ikke om det har noe for seg, men jeg tenker hvorfor ikke :)

Jeg fikk også dette tipset, men jeg var i grunnen så sår at jeg bare klappet litt med toalettpapiret uansett så da betydde ikke type toalettpapir så mye. Vet at noen har spylt seg i dusjen :hilarious:

Mange fine lister her :) Jeg har jo all tid i verden, så ender sikkert opp med å pakke i panikk når fødselen er i gang. Det eneste jeg vet at jeg skal ha med er tøy til baby, tøfler, behagelig tøy til meg og undertøy til far :hilarious: Bestilte et joggedress-sett i dag da, så satser på at det blir med. :D

Back
Topp